ProFFessor pisze:Czy musze uzyc przekaznika by przeniesc funkcje na ten maly wlacznik ?
Oczywiście, że tak. Ponieważ nie miałem takiego przycisku w rękach to nie powiem Ci jaki dokładnie powinien być ten przekaźnik. Jeżeli przycisk jest typu włącz/wyłącz jak seryjny od szyby to wystarczy zwykły przekaźnik samochodowy. Jeżeli natomiast przycisk jest typu "reset" jak otwieranie klapki wlewu paliwa to potrzebujesz przekaźnika z układem bistabilnym.
Skoro udało już Ci się spalić 3 bezpieczniki to polecam jednak wizytę u kogoś zaznajomionego z elektroniką / elektryką samochodową.
Czy na pewno, jakoś już w 1L nie ma przekaźnika w tym układzie...Podobnie jest przy podgrzewaniu foteli, kiedyś prąd "szedł" przez przekaźniki, teraz jest ograniczany przez termistor.
Czy na pewno, jakoś już w 1L nie ma przekaźnika w tym układzie...Podobnie jest przy podgrzewaniu foteli, kiedyś prąd "szedł" przez przekaźniki, teraz jest ograniczany przez termistor.
W 1m też nie ma przekaźnika tylko zwróć uwagę, na prąd który możesz przepuścić przez oryginalny włącznik a ten od alarmu. Jak ten mały przeżyje 1A to cud a dla ogrzewania szyby potrzebny jest pewnie coś około 10A (trzeba by było zmierzyć) dlatego trzeba nowy układ uzupełnić o przekaźnik.
Nie przesadzaj, styki tego przełącznika na 100% "obsłużą" 10A, do tego wystarczy przekrój 16mm2. Jeżeli polegnie to poleci struktura wewn. przełącznika, a nie bezpiecznik.
szymekgd pisze:Nie przesadzaj, styki tego przełącznika na 100% "obsłużą" 10A
Nie sądze.
szymekgd pisze:do tego wystarczy przekrój 16mm2.
Co to ma do rzeczy? Nie wiem co masz na myśli ale w mm2 podaje się przekrój przewodów. W 1m przewodem 16mm2 zasilona jest cała instalacja elektryczna auta (poza rozrusznikiem)
szymekgd pisze:Jeżeli polegnie to poleci struktura wewn. przełącznika, a nie bezpiecznik.
To ma być jakieś pocieszenie? Kolego nie martw się jak coś to "tylko" stopi Ci się przełącznik ewentualnie coś dookoła, więc nie ma się czym martwić. Nie bardzo kumam przekazu.
neostar pisze: To ma być jakieś pocieszenie? Kolego nie martw się jak coś to "tylko" stopi Ci się przełącznik ewentualnie coś dookoła, więc nie ma się czym martwić. Nie bardzo kumam przekazu.
Przekaz jest taki, że wg. schematu 1M nie ma żadnego przekaźnika do ogrzewania tylnej szyby i lusterek, więc problemem jest podłączenie przełącznika, a nie jego obciążalność.
Znajomość przełącznika alarmu i schemat powinien zamknąć temat.
Ok panowie .Juz we wczesniejszym temacie myslelismy jak i gdzie przeniesc ten wlacznik.Macie jakies pomysly ?
Wiem ze ten wlacznik od alarmu w oryginale podlaczony jest do modulu komfortu i po wlaczniu go wysiada sie z auta . Po ponownym wejsciu do auta wlacznik sie automatycznie wylacza. <resetuje>
neostar pisze: To ma być jakieś pocieszenie? Kolego nie martw się jak coś to "tylko" stopi Ci się przełącznik ewentualnie coś dookoła, więc nie ma się czym martwić. Nie bardzo kumam przekazu.
Przekaz jest taki, że wg. schematu 1M nie ma żadnego przekaźnika do ogrzewania tylnej szyby i lusterek, więc problemem jest podłączenie przełącznika, a nie jego obciążalność.
Oczywiście, że nie ma bo oryginalny włącznik może przełączać odpowiednio duży prąd. A jeżeli kolega zastąpi go tym małym od alarmu to musi dać przekaźnik innej opcji nie ma. Dodatkowo jeżeli przycisk jest typu reset to przekaźnik musi być z układem bistabilnym.
Nie wiem jak przeczytałeś pierwszy post ale kolega chce wywalić oryginalny włącznik i podłączyć zamiast niego ten od alarmu, nie odwrotnie...
Mam . Mam rozumiec to jako pytanie ironiczne ?
Sprawdzalem juz miernikiem w korym jest prad ,ale nadal nie wiem jak podlaczyc pod ten przycisk od alarmu.
Wlacznik jest cztero pinowy i nie wiem w ktory pin sie wpiac plusem.