[1L] Podpięcie złącza diagnostycznego bezpośrednio pod ECU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Podpięcie złącza diagnostycznego bezpośrednio pod ECU

Post autor: Centek15 »

Witam. Miesiąc temu bawiłem się VAGiem, udało mi się połączyć złączem OBDI do ABS oraz w zakładkę SILNIK, ale większość rzeczy nie odpowiadała.
Szukałem rozwiązania na necie, czy można podłączyć ECU bezpośrednio do kabla diagnostycznego i udało mi się wyśledzić taki temat:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2373719.html
Po przeczytaniu wnioskuję, że da się, tylko nie jest jasno opisane do których pinów ten gościu się wpiął, więc pytam o to Was, bo muszę u siebie wejść w elektrykę silnika.
Proszę o rady :)
Ostatnio zmieniony 09 lip 2013, 02:17 przez Centek15, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Podpięcie złącza diagnostycznego bezpośrednio pod ECU

Post autor: szymekgd »

Wychodzi na to, że +12V i masa z dowolnego punktu - najbliższego, a wy/we złącza danych jest na pinie 43 sterownika. A podłączenie gniazda tak: "Jak montujesz 16-pinowe to:
4, 5 - masa
7 - dane
16 - +12V
Tyle wystarczy."

Centek15, 9 postów Cię zakręciło ? :mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Podpięcie złącza diagnostycznego bezpośrednio pod ECU

Post autor: Centek15 »

A właśnie zakręciło, bo mam też kilka innych problemów z autem i aktualnie jestem potężnie chory, ale zawsze staram się sam coś zdziałać zanim założę temat :)
Problem u mnie jest taki, że mam złącze OBDI w aucie ale nie łączy z silnikiem, tylko ABS (niby wchodzi w zakładkę silnik ale dalej nic nie reaguje).
I chciałem to zmienić, wyczytałem że się da to pytam co i jak :D
Chciałem bezpośrednio pod ECU podłączyć OBDI.
szymekgd, uchyl mi troszkę wiedzy w tym temacie bo dzisiaj jakiś niekumaty jestem.
Mam kabel VIAKEN'a na OBDII z przejściówką na OBDI.
Wejście OBDI ma + i - na czarnym końcu, więc do tego podłączę kable z aku (po jakimś bezpieczniku oczywiście w razie zwarcia nie chcę stracić ECU)
A gdzie połączyć złącze K i L? Oba pod pin 43 w kompie? to mnie właśnie zgubiło.

PS: najpierw chcę podłączyć KABEL diag. prosto pod ECU i jak to zadziała to dopiero wtedy pociągnę sobie całe złącze diagnostyczne do wnętrza auta, żeby następnym razem nie kombinować przy ECU.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Podpięcie złącza diagnostycznego bezpośrednio pod ECU

Post autor: szymekgd »

A gdzie połączyć złącze K i L? Oba pod pin 43 w kompie? to mnie właśnie zgubiło.


Poczytaj to http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1304429.html, w OBD1 powinieneś zewrzeć linie K i L, czyli od pinu 43 sterownika idzie 1 kabel i ten sam sygnał dajesz na linie K i L.

Centek15 pisze:najpierw chcę podłączyć KABEL diag. prosto pod ECU


Wyciągnij sterownik na stół i podłącz zasilanie złącza diagnostycznego oraz szynę danych, po tym powinieneś mieć już komunikację. Z Twojego linka wynika, że zasilanie ecu to 1 - masa i 4 (chyba) +12v, ale sprawdź to.
Michal
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Podpięcie złącza diagnostycznego bezpośrednio pod ECU

Post autor: Centek15 »

Dzięki wielkie, w następny weekend to sprawdzę, jak będzie komunikacja z ECU bez problemów to zrobię DIY jak podłączyć złącze diag pod ECU auta sprzed 95r :)

PS: co prawda ja mam silnik i ECU z 96r ale mam złącze OBDI które nie łączy z ECU a podobno po 95 już nie było tych problemów. Za to kody błyskowe działają ale nie umiem ich odczytywać.
Jeszcze raz dzięki wielkie :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L] Podpięcie złącza diagnostycznego bezpośrednio pod ECU

Post autor: vwir »

Podpinałem audi 80 na obd1 i podpinałem tylko jedną linię (teaz już nie pamiętam czy samo L czy samo K).
ODPOWIEDZ