[1L] Po wymianie kompletu zapłonu auto straciło moc

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Po wymianie kompletu zapłonu auto straciło moc

Post autor: Centek15 »

Witam ponownie.
Pisałem ostatnio o problemach z obrotami, na szczęście się skończyły (wymiana parownika na BRC pomogła)

Niestety jedna rzecz nie daje mi spokoju... odkąd kupiłem auto podobała mi się jego moc... wyprzedzanie z 5 biegu przy obrotach 2000rpm nie było dla mnie problemem.
Niestety jakieś 2tyg temu jedna świeca miała przerwy w dostarczaniu iskry po rozgrzaniu silnika... po prostu się zużyła.
Wymieniając świece, wymieniłem od razu całość (kopułka, palec, świece i przewody) ponieważ stare części też już miały ponad 100tys km przebiegu na sobie.

Po wymianie tych części autko drastycznie straciło moc... nawet na 3 biegu przy 3tys obr jest ciężko się rozpędzić żeby wyprzedzić i w ogóle nie czuć już tego przyjemnego wgniatania w fotel co kiedyś.
Wcześniej w aucie miałem:
świece NGK 3-elektrodowe,
kable (lekko już pordzewiałe co było widoczne),
kopułka (te "łebki" w środku przetarte masakrycznie) i
palec (którego metalowa listwa w środku się ruszała, a powinna stać w miejscu)
Te części były oryginalne.
Kopułkę i palec kupiłem nowe oryginalne VW AUDI, przewody jakieś zamienniki za 70zł i świece 1-elektrodowe iskry (niby do gazu).
Chciałbym przywrócić mu pierwotną moc.
Powiedzcie mi, co z tych rzeczy może mieć, aż taki wpływ na moc mojego silnika?
Sprawdziłbym to sam, podmieniając po kolei stare części, lecz już je wywaliłem, a niepotrzebnie.

Pozdrawiam, Centek.

PS: przypomniałem sobie właśnie, że podczas wymiany kabli, niechcący zamieniłem miejscami 2 kable.. po odpaleniu auta usłyszałem puknięcie spod silnika i wiedziałem, że źle podpięte. Podpiąłem tak jak powinno być i odpalił od razu.
Czy mogło to mieć jakiś wpływ? Może rozrząd się przestawił?
Proszę o jakąś poradę.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
k
kamko
Forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 24 lut 2011, 14:06

[1L] Po wymianie kompletu zapłonu auto straciło moc

Post autor: kamko »

Wiesz ja mam też NGK 3 Elektodowe w 2E już tyle czasu chodź autko już bierze olej, ale ma właśnie takiego kopa na piątce z 2000 obrotów i lepiej sie zbiera niż abf, ciekawi mnie czy to nie świece właśnie. a oco chodzi z tym parownikiem? Moje 2E też ma za duże obroty, jakieś 1600
Piszę niezdarnie w pośpiechu
czego się bardzo tego wstydzę
proszę o wyrozumiałość
z góry SORKA
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Po wymianie kompletu zapłonu auto straciło moc

Post autor: Centek15 »

U mnie się okazało, że falowanie na obrotach wychodziło z pękniętej membrany w parowniku od gazu.
Jeżeli obroty masz w miejscu (nie falują) tylko są za wysokie to sobie wyreguluj lub jedź na regulacje:)

[ Dodano: 2012-04-22, 20:50 ]
Ma ktoś jakieś sugestie co do mojego pytania?

[ Dodano: 2012-05-03, 01:02 ]
Tyle dni nikt nie odpowiadał, więc może chociaż dla innych opisze co było przyczyną problemów. Otóż pewnego dnia w nocy mi się nudziło i oświeciło mnie, aby zejść i sprawdzić czy jest przebicie na nowy częściach. Okazało się, że mam dyskotekę pod maską :D i to pomimo nowych części które nie miało nawet 500km na sobie. dwa dni później znalazłem na podwórku stare części, które wymieniałem (jednak nie poszły jeszcze do spalenia). Założyłem je z powrotem, zostawiając tylko nowe świece, ponieważ tamte się nie nadawały (ułamana elektroda). Jazda próbna, auto odzyskało swoją moc, co było czuć od razu po ruszeniu. Wieczorem zaglądam pod maskę i ujrzałem jedno malutkie przebicie przy świecy na czwartym garze (pierwszy od skrzyni biegów), więc podmieniłem ten stary przewód na ten nowy. Koniec z przebiciami oraz utratą mocy :) czasami, na wyższych obrotach leci jeszcze małe przebicie po przewodzie od cewki, więc z tym też się będę musiał jeszcze uporać, ale to jak znowu mnie oświeci :P
Pozdrawiam
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ