[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: igi84 »

vwir, czy one zapobiegają hałasowaniu może ale wątpię jak klocek ma drżeć to mimo tego będzie, jak dla mnie te blaszki tylko trzymają klocek w jednym miejscu w zacisku i tłoczku aby czasem nie latały i nie ocierały o tarczę blaszki te nie są sprzedawane oddzielnie, ten sam klocek występuje w tarczach 265 jak i 280, w klockach pod 288 i 312 taka blaszka występuje tylko od strony tłoczka z drugiej zaś jest coś na zasadzie taśmy dwustronnej http://allegro.pl/ate-pd-tarcze-312mm-k ... 14089.html
dlatego też stosuje się ten wygięty drucik zwany sprężyną dociskową lub montażową dostępna oddzielnie numer katalogowy ATE 11.8116-0143.1
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Powiem tak - ja mam tarcze 280, komplet tarcze + klocki ATE i kompletnie nic nie hałasuje, nie stuka. Tak jak piszesz - klocek jest utrzymywany w jednym miejscu przez tą blaszkę i nie stuka.
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: sprat »

Witam,

dwa pytania.

1. czy taki komplet podejdzie na tył:
http://allegro.pl/2-tarcze-4-klocki-bos ... 10477.html

Auto: Toledo 1.9 TDI ASV

2. Mam do regeneracji oba zaciski. Czy warto regenerować, czy lepiej kupić nową część?
Obrazek
P
PIOTREK52125
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 31 sie 2012, 17:25

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: PIOTREK52125 »

sprat, według mnie warto ale to zalezy w jakim stanie są zaciski jeśli już cieknie płyn z tylnej części tzn od strony dzwigni recznego to juz tylko wymiana na nowe ewentualnie sprawne używane jesli chodzi o ten zestaw to podejdzie i można zakladać bosch powinien cos wytrzymać ;-)
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: sprat »

A takie głupie pytanie - dlaczego tarcze na tył mają różne wielkości?
Tzn jedni zakładają większe tarcze, inni mniejsze itp

Pytanie laika :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: kornat »

Mniejsze tarcze były pakowane w słabsze auta a większe w mocniejsze. Ludzie zakładają na tył większe aby tył lepiej pomagał w hamowaniu.
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: sprat »

Dobra. Ale jak auto ma chipa (czyli ok. 140 KM) to można jeszcze standardowe stosować?
Dodam że nie jeżdżę jakoś brawurowo.
Obrazek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: kornat »

Oczywiście, że można ;)
Większe tarcze z tyłu były montowane w wersjach 2.3 V5 170KM i 1.8T 180KM
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: igi84 »

sprat, u mnie jeszcze 110KM ale hamulce 312/256 z 280/232 różnica jest ogromna, droga hamowania krótsza w połączeniu z szerszymi oponami, wyższa siła hamowania, na większym zestawie dłużej możesz hamować (większa pojemność cieplna) no i już mod na większe KM :P
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Roxon40 »

sprat pisze:Dobra. Ale jak auto ma chipa (czyli ok. 140 KM) to można jeszcze standardowe stosować?
Dodam że nie jeżdżę jakoś brawurowo.


Jeżeli nie jeździsz brawurowo to wystarczą. U mnie też program hamulce seria i dają radę a nie jeżdżę jak emeryt. Oczywiście już w planach są większe.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
ODPOWIEDZ