Jeżeli nie zapowietrzyłeś pompy to nie ma po co jej odpowietrzać, ale jakbyś chciał to masz opis
Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.
Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
Włączony zapłon ( w pozycji ON )
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Instrukcja z strony
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=8
Koła odpowietrzasz z włączonym zapłonem i zaczynasz od tylnego prawego>tylnego lewego>przedniego prawego>przedniego lewego.