[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
t
turo204
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 16 mar 2012, 10:07

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: turo204 »

Ja już nie wiem czego to wina ale oddaje do elektryka, niestety dopiero na czwartek.
potem próbowałem odpalić na kable z nowym akumulatorem po 4 próbach dałem się na spokój (kręcił strasznie powoli), zabrałem stary aku do domu pod ładowarkę, 1,5h i naładowany. po 3h poszedłem wsadziłem i strasznie topornie kręcił ale zapalił. Łapał jak traktor ale zapalił.
Zobaczę co elektrycy powiedzą.
Moim zdaniem na nowym akumulatorze powinien palić pięknie, stawiam na rozrusznik.
dam znać w czwartek wieczorem co mi powiedzą....
s
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Lokalizacja: Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: skrzysieks »

U mnie kręci. Ale po paru sekundach słuchać pisk z rozrusznika i już nie kręci.
m
mat_282
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 09 kwie 2012, 13:50

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: mat_282 »

turo204, u mnie w ibize były takie same objawy przy padniętym aku ale z tym ze po próbie odpalenia zerowało zegarek, krótki przebieg oraz dane komp a u Ciebie jak widać zegarek się nie zeruje wiec na moje oko to nie wina aku... u mnie jak aku już padał to przy -10 udawało się odpalić czasem auto ale wtedy tez był taki spadek napięcia ze wszystko się zerowało.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
b
baton5000

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: baton5000 »

turo204 pisze:Ja już nie wiem czego to wina ale oddaje do elektryka, niestety dopiero na czwartek.
potem próbowałem odpalić na kable z nowym akumulatorem po 4 próbach dałem się na spokój (kręcił strasznie powoli), zabrałem stary aku do domu pod ładowarkę, 1,5h i naładowany. po 3h poszedłem wsadziłem i strasznie topornie kręcił ale zapalił.


moim zdaniem po 1,5h godziny pod prostownikiem to on był tylko podładowany.
nie wiem jaki masz prostownik ale napięcie ładowania powinno mieścić się w rozsądnych granicach a prąd podawany przez producentów to 1/10 pojemności przez 12 godzin z utrzymaniem tych parametrów. A wiadomo że akumulator kwasowy ma swoje właściwości i ładowanie go zbyt małym prądem też nie jest do końca dla niego zdrowe ale napewno mniej niż przeładowanie i zagotowanie.

niech mnie ktos poprawi jeśli się myle.
t
turo204
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 16 mar 2012, 10:07

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: turo204 »

baton5000 pisze:moim zdaniem po 1,5h godziny pod prostownikiem to on był tylko podładowany.
nie wiem jaki masz prostownik ale napięcie ładowania powinno mieścić się w rozsądnych granicach a prąd podawany przez producentów to 1/10 pojemności przez 12 godzin z utrzymaniem tych parametrów. A wiadomo że akumulator kwasowy ma swoje właściwości i ładowanie go zbyt małym prądem też nie jest do końca dla niego zdrowe ale napewno mniej niż przeładowanie i zagotowanie.

niech mnie ktos poprawi jeśli się myle.


Moim zdaniem jest dokładnie tak jak mówisz. Mam prostownik automatyczny z biedronki który automatycznie dobiera prąd ładowania.
Myślę że ten akumulator jest już zurzyty dlatego go "katuje" bo nowego nie chce rozwalić.
Z moich prób przy dużych mrozach auto tylko pali na aku z temp pokojowej i spod ładowarki.
Wtedy strasznie mozolnie zaczyna ale jakoś daje rade.
Zobaczę co mi elektrycy powiedzą.


Na tej stronie : http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/19 ... znika.html

Znalazłem taki fragment :

Z niesprawnością rozrusznika mamy do czynienia także wówczas, gdy przy prawidłowo naładowanym akumulatorze wał korbowy podczas rozruchu obraca się zbyt wolno, a po kilku próbach przeprowadzonych w krótkich odstępach czasowych wyczuwalnie wzrasta temperatura zewnętrznej powierzchni stojana. Przyczyną może być zacieranie się ślizgowych łożysk wirnika lub (częściej) ich nadmierne zużycie bądź przerwa w jednym z równoległych obwodów elektrycznych wirnika albo stojana.

Być może to jest właśnie u mnie. Tak więc elektryk powinien dać sobie radę.
Tylko zastanawia mnie to, że później pięknie kręci nawet i za 5h heh. No nic czekam czwartku
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: kielich »

Dziś -10 i odpalił od razu, a wczoraj -14 i nie dał rady :D
s
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Lokalizacja: Krosno

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: skrzysieks »

A mi bendiks padł ...
T
Tallur
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2011, 20:42

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Tallur »

Wrzucam filmiki z moim Tolkiem.
1 próba nieudana:
http://www.youtube.com/watch?v=g2kW57qPOYk
2 próba:
http://www.youtube.com/watch?v=C_VvadF7 ... e=youtu.be
Ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Świece grzeją? W sensie dochodzi do nich napięcie, są sprawne i grzeją same końcówki świec?
a
adam140

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: adam140 »

Paliwo się nie cofa? po odpaleniu nie ma białego dymu?
ODPOWIEDZ