Mi tez skurczybyk nie chce dojsc do 90stopni. po przejechaniu pierwszych 10km wskakuje na jakies 75stopni i juz sie tak utrzymuje do konca nawet gdy robie w granicach 40km bez postoju problem ten mam od listopada gdy temperatura zblizyla sie ku "zeru". ale zanim pojade podpiac go pod kompa to faktycznie zakryje mu pol chlodnicy jak za dawnych czasow i sprawdze ktory z was panowie mial racje. . . ja osobiscie uwazam ze przytkanie doplywu zimnego powietrza powinno pomoc.
Witam,
Mam taki problem w moim tdi, mam go od tygodnia i zauważyłem, że jest nie dogrzany i rura od termostatu do chłodnicy zimna więc wymieniłem termostat (wahler). Nie pomogło, zmieniło się przez chwile to, że przestał grzać w środku a temperatura silnika poszła w górę. Rano stwierdziłem ze troszkę brakuje mu płynu dolałem. W środku grzeje, ale wąż termostat chłodnica znowu zimny chociaż wskaźnik temperatury pokazuje, troszkę ponad pierwszą kreskę. Generalnie zaczyna mi brakować pomysłów co to może być. W płynie nie było oleju, na korku oleju nie ma maślanki. Troszkę wygląda na to, że padła pompa wody? Miał może ktoś taki przypadek?
Jakby padła pompa to by się grzał. Ten wąż ma być zimny dopóki się silnik nie nagrzeje do ok.90st, jeśli sie nie dogrzewa to albo jeździsz na wysokim biegu i niskich obrotach, albo masz ciągle ogrzewanie na max. albo jedno i drugie. Diesel w przeciwieństwie do benzyniaka wytwarza sporo mniej ciepła które można mu łatwiej odebrać właśnie nawiewem w aucie.
Faktem jest, że staram się nie przekraczać 3000 obrotów ale do najwolniejszych to ja nie należę. Ogrzewanie raczej mam skręcone bo raczej wolę chłód niż upał. Mam bardzo podobnego tdi w golfie III i tam nie miałem takich problemów z temperaturą. Najwyżej kupie jeszcze jeden termostat i może to pomoże.
Ale to nie jest wina termostatu... Wiesz jak działa układ chłodzenia w samochodzie?? Płyn napędzany pompą wody, po odpaleniu zimnego silnika krąży w silniku, nagrzewnicy i przewodach, w chłodnicy nie. Po rozgrzaniu silnika do ok. 90st termostat zaczyna się otwierać i puszcza rozgrzany płyn do chłodnicy z zimnym płynem. Silnik zaciąga ten zimny płyn z chłodnicy przez co się schładza. Skoro przewody do chłodnicy są zimne to termostat się NIE OTWIERA więc wniosek z tego taki, że silnik się nie dogrzewa, ale nie z winy termostatu. Rozumiesz? Może czujnik temperatury Ci oszukiwać i podaje zły sygnał do wskaźnika.