[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Kilka pytań o Toledo 2.3 V5, gotująca się woda

Post autor: Radziu »

Panowie, mam kilka pytan odnośnie Toledo V5. wczoraj takim jeździłem i do 3500 obrotow tak średnio sie zbiera, powyżej ciągnie jak oszalały, czy to normalne, czy temu coś dolega?
druga sprawa - silnik drga, lata, kołysze się. czytałem, że te silniki mają problem z wywazeniem, ale nie wiem w jakim stopniu to widac gołym okiem.
kolejne pytanie, jak uzyć spryskiwaczy przednich lamp? :P
i najważniejsze, auto po wymianie uszczelki pod głowicą, a zagotowała się woda, wentylatory chodzą... co może być przyczyną? spartaczona robota na warsztacie, czy coś czego nie wymienili przy wymianie uszczelki?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Roxon40 »

Radziu pisze:Panowie, mam kilka pytan odnośnie Toledo V5. wczoraj takim jeździłem i do 3500 obrotow tak średnio sie zbiera, powyżej ciągnie jak oszalały, czy to normalne, czy temu coś dolega?


Normalne, to nie diesel żeby tak nisko kręcił.

Radziu pisze: najważniejsze, auto po wymianie uszczelki pod głowicą, a zagotowała się woda, wentylatory chodzą... co może być przyczyną? spartaczona robota na warsztacie, czy coś czego nie wymienili przy wymianie uszczelki?


Sprawdzić termostat, jak uszkodzony wymienić.

Radziu pisze:kolejne pytanie, jak uzyć spryskiwaczy przednich lamp? :P


Jak dobrze pamiętam, powinny działać razem ze spryskiwaczami szyb.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

kolego u mnie auto od 2 tyś już ładnie się zbiera, silnik nie ma prawa skakać, kołysać się itd., u mnie można piwo stawiać na osłonie silnika i niema obaw że spadnie także chyba trafiłeś na jakiegoś trupa, co do spryskiwaczy tak jak pisał kolego działają razem ze spryskiwaczami szyb ;-)

masz zobacz na youtube jak to się powinno zbierać mniej-więcej http://www.youtube.com/watch?v=6gvgb5MHeVA

http://www.youtube.com/watch?v=oKmmKuOdOSw
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Radziu »

może i trup, albo poduchy po silnikiem? pytam, bo właśnie mam ten egzemplarz kupić, stąd moje powyższe pytania. piwo może i by sie nie przewróciło, ale zapewne coś by sie wylało gdyby postawić na tym silniku i mówię, że tak do 3,5 tys obrotów kiepsko się zbiera w porównaniu z tym co się z nim dzieje gdy przekroczy tą wartość. po podpięciu pod kompa na warsztacie żadnych błędów nie ma...
Awatar użytkownika
Golfer
Forumowicz
Posty: 151
Rejestracja: 08 kwie 2012, 00:07
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 v5
Lokalizacja: Puławy

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Golfer »

mój v5 np ładnie pracuję i wcale nic nie telepie :) idzie także równo od samego początku :)
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

benzyna lubi obroty, kwestia tylko tego jak przyspiesza, sprawdź dobrze ten motor a szczególnie te jego skakanie, nie napalaj się, może obejrzyj inne auto z tym silnikiem, niekoniecznie w tym przedziale pieniężnym w którym szukasz, będzie ci łatwiej ocenić ;)
d
dort
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2012, 21:20

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: dort »

Witam,

Używałem opcji szukaj i nie znalazłem odpowiedniego rezultatu, więc piszę tutaj.

Mój tolek to 2.3 V5 150KM.

Problem polega na tym, że gaśnie na biegu jałowym oraz czasem podczas jazdy i póżniej jest problem z odpaleniem, nie odpala przez różny czas. Gaśnie nagle, nie tak, że się dławi i bum. Tylko obroty spadają i włączają się lampki.


Czym może być to spowodowane?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Roxon40 »

Podepnij pod VAG i się dowiesz co będzie nie tak. Możesz też profilaktycznie sprawdzić przewody zapłonowe, świece,
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
d
dort
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 31 lip 2012, 21:20

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: dort »

VAG nic nie wykazał.. przewody i świece ok
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Roxon40 »

Układ paliwowy sprawny?, pompa, wtryski, filtr paliwa ?
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
ODPOWIEDZ