Kappa00 oczywiście przy niskiej ilości czynnika preostat nie załączy sprężarki.
Jedź na kontrole czynnika, i szczelności układu.
P.S Odpowiedź na twoje pytanie była kilka postów wcześniej
Dzięki wielkie,fakt przeoczyłem ten post za co przepraszam.Jutro jade na serwis klimatyzacji.
Niestety po dobiciu czynnika i sprawdzeniu szczelności układu klimatyzacja dalej się nie włącza. Napięcie na wtyczce idącej na sprężarke wynosi 4,5V, zawór ciśnienia sprawdzony. Co robić dalej? Czy klimatyzacja manualna posiada jakiś sterownik?Gdzie się on znajduje?
Szukając wycieku znalazłem przy okazji że na sprężarce klimy brakuje mi jakiś nitów. Czy to coś poważnego, czemu tak się stało że one się urwały ??
Klima mi działa.
Poniżej daję foto poglądowe
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
To wygląda na uszkodzenie mechaniczne - tak jakby coś uderzyło w pracującą sprężarkę.. To jest tarcza sprzęgła klimatyzacji (jej wierzchnia część). Ja bym to wymienił. Jeśli dobrze poszukam, to mogę znaleźć taką tarczę z clio z 2010 roku, powinna pasować do tolka (ten sam producent sprężarek).
O to ciekawe że coś uderzyło tym bardziej że mam pozakładane osłony. No nic jak trzeba wymienić to trzeba. Jak byś coś miał to przygarnę takie coś A jak z wymianą tego bardzo skomplikowane to jest ?
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Odkręcasz tą centralną śrubę, zdejmujesz stare i zakładasz nowe. Prosta sprawa. Nawet paska nie zrzucasz. Jutro zerknę - mam to na 100%, tylko zobaczę, czy jest identyczne jak w tolku.
Edit: Jednak nic z tego. To z clio inaczej wygląda. Tutaj masz fotkę:
Spróbuj znaleźć od kogoś, kto zmieniał sprężarkę w tolku (kilka osób tutaj na forum pisało, że wymieniało sprężarkę).
Witam!
Panowie prowadze nadal boje z klimatyzacją a dokładnie sprawdzam wiązki które dochodzą do 14 pinowego wtyku sterownika wentylatorów i stanąłem na wtyczce od presostatu .
Zadam może i takie lamerskie pytanie ale bardzo mnie ono nurtuje ..
Mianowicie ,mam presostat w którym są 3 piny (brązowy,biały ,czarno-niebieski) .
BRĄZOWY-MASA (JEST PRZEJŚCIE NA MASĘ ,SPRAWDZANE ŻARÓWKĄ I DZIAŁA)
BIAŁY-(SYGNAŁOWY DO STEROWNIKA WENTYLATORÓW --jest cały ponieważ jest przejście na wtyczce.
CZARNO-NIEBIESKI-Oznaczony jako zasilanie po stacyjce z bezpiecznika..
Po włączenie zapłonu i wpięciu miernika do tego brązowego(MASA) i czarno niebieskiego (ZASILANIE)jest 11,90v
Po podłączeniu miernika do Czarno-niebieskiego(ZASILANIE) i Białego(SYGNAŁ DLA STEROWNIKA) ,napięcie oscyluje w granicach 11,6 v
I teraz najważniejsze co mnie zastanawia .Sprawdzam na wyłączonym zapłonie przewód Czarno-niebieski (ZASILANIE po bezpieczniku)pod kątem zwarcia do masy i miernik Piszczy czyli przewód zasilania ma zwarcie do masy ,czy tak powinno być????
Problem jest taki,że za Chiny nie rusza wiatrak po włączeniu klimy,klima nie działa,na krótko sprężarka działa,sterownik podmieniony,presostat też,czujnik temp na ECUi deskę też wymieniony,wentylatory sprawne na krótko.
Wentylatory nie ruszają również po zmostkowaniu pinów na presostacie.
Szukam już każdej przyczyny
luki32 pisze:Po podłączeniu miernika do Czarno-niebieskiego(ZASILANIE) i Białego(SYGNAŁ DLA STEROWNIKA) ,napięcie oscyluje w granicach 11,6 v
A nie powinno być to napięcie po podłączeniu masy? Teraz wychodzi na to,że masz sterowanie masą.
luki32 pisze:I teraz najważniejsze co mnie zastanawia .Sprawdzam na wyłączonym zapłonie przewód Czarno-niebieski (ZASILANIE po bezpieczniku)pod kątem zwarcia do masy i miernik Piszczy czyli przewód zasilania ma zwarcie do masy ,czy tak powinno być????
Sprawdź żarówką.
[ Dodano: 2014-10-07, 14:37 ]
luki32 pisze:Mianowicie ,mam presostat w którym są 3 piny (brązowy,biały ,czarno-niebieski) .
Na pewno db rozpisałeś piny, masz schemat? Teoretycznie potrzebny jest tylko plus lub masa (z naciskiem na plus) i wyjście/a. Cztero-pinowy załącza oddzielnie sprzęgło i wysoki bieg wentylatora, w trzy-pinowym może być jeden pin rozdzielony w strukturze presostatu
Sprawdziłem i wygląda to tak,że bezpiecznik nr 16 w skrzynce bezpieczników 10a ten mały widełkowy zabezpiecza układ przed przeciążeniem.W momencie kiedy zrobiłem przez przypadek zworkę przy wtyczce od presostatu spaliło ten bezpiecznik właśnie.
Wczoraj dorobiłem jeszcze dodatkową mase z kabla spawalniczego i podłączyłem bezpośrednio przy silniku ,żeby wykluczyć problem głównej masy.
Czytam opis climatronica i aby sprężarka została załączona muszą być spełnione 3 warunki ( SYGNAŁ Z PRESOSTATU NA MODUŁ WENTYLATORÓW, SYGNAŁ Z CZUJNIKA TEMP ZEWNĘTRZNEJ, SYGNAŁ Z CZUJNIKA TEMP CIECZY,KTÓRY PODA INFO PODOBNO,ŻE TEMP CIECZY NIE JEST ZA WYSOKA).
Czy jeżeli wentylator dmuchawy załączał mi się w lato przy wysokich temp a przypadku silnego nagrzania uruchamiwał ten drugi wentylator mały również to czy mogę stwierdzić ,że zasilanie tam jest ok?
Sprawdzałeś ten czujnik? Z tego co napisałeś to taki siedzi w zderzaku, ale bardziej chodzi o ten na podszybiu który blokuje sprzęgiełko poniżej +4st. i często jest z nim problem (styki, wiązka)
Czy jeżeli wentylator dmuchawy załączał mi się w lato przy wysokich temp a przypadku silnego nagrzania uruchamiwał ten drugi wentylator mały również to czy mogę stwierdzić ,że zasilanie tam jest ok?
Jeżeli jednocześnie chodziły Ci obydwa wentylatory na 1 i 2 biegu to tak