[1M] Centralny z kluczyka kaput

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
k
kri591
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 16 sie 2011, 21:36

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: kri591 »

To i ja się podepnę do tematu z moim problemem:)

Na początek chciałbym przeprosić za dublowanie postów:)

A wiec do rzeczy... Kupiłem Tolka ( 99r )niedawno i niestety centralny nie działał pierwsza rzecz jaka zrobiłem to wymieniłem oczywiście baterie w pilocie no ale niestety to nie pomogło ( dioda cały czas się świeciła zamiast migać), a wiec postanowiłem "zbadać" dokładnie płytkę w pilocie. Po oględzinach okazało się ze brakuje jednego elementu jakim jest trymer a 2 z elementów (zaznaczony na zdjęciu ) wygląda jak przepalony. I moje pytanie brzmi czy opłaca się go naprawiać oraz czy jest taka możliwość ze jeżeli kupie taka płytkę używaną np. przełożyłbym z takiego http://allegro.pl/kluczyk-seat-5wk4-790 ... 33633.html to po zakodowaniu będzie działał z moim centralnym?:) Dorzucam zdjęcie mojego kluczyka;)


Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: siwy_a1 »

Przede wszystkim pilot, który chcesz kupić musi mieć tę samą częstotliwość. Wtedy będzie się dało go zaprogramować.
siwy_a1
d
daro0022

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: daro0022 »

Witam. Jestem nowy gdyż 2 dni temu zakupiłem Toledo z 1998 roku. Auto zostało kupione w Niemczech i mam podobny problem a mianowicie w kluczyku nie było baterii więc kupiłem baterię dioda miga ale ani się nie chce otworzyć ani zamknąć z pilota, z kluczyka zamyka się i otwiera normalnie. Czemu nie działa ? Czy miał ktoś podobną sytuacje?

Nadrób zaległości związane z regulaminem.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2011, 12:46 przez daro0022, łącznie zmieniany 1 raz.
c
czarmuch
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2011, 14:11

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: czarmuch »

Witam,
podepnę się do tematu. U mnie problem zaczął się po naprawie podnoszenia elektrycznej szyby od strony pasażera. Po jakimś dniu elektryczny zamek zaciął się - trzeba było trzy razy przytrzymać zamykanie na kluczyku, i trzy razy otwieranie aby odpowiednio zamknąć i otworzyć samochód. Problem znikł sam następnego ranka - centralny jak nowy. Sytuacja powtarzała się kilkakrotnie, aż w końcu centralny padł totalnie. Otwieram i zamykam tylko drzwi z zamkiem, a klapa bagażnika nie otwiera się wogóle. Niepokojący jest odgłos dobiegający z okolicy radia, przypominający cyknięcie po czym nic się nie dzieje (choć lampki kierunkowskazów zapalają się normalnie). Może ktoś z forumowiczów ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu.
b
blaze85

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: blaze85 »

Witam,

Podpinam się pod temat. Od jakiegoś czasu przestał mi działać pilot. Zaznaczę że jakieś pół roku temu kluczyk spadł z 3 pietra :) i odpadł rezonator kwarcowy. Przylutowałem go i wszystko było ok. Obecnie na pilocie miga dioda ale nic się nie dzieje. Próbowałem programować pilota zgodnie z opisem z książki Seata ale to nic nie pomogło. Chciałem wymienić pilota ale na pilocie widnieje częstotliwość 433MHz, a pod baterią znalazłem karteczkę zieloną na której jest 434MHz. Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć jaka jest częstotliwość pilota dla podanego modułu?
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: OMEGA »

blaze85 pisze:Witam,

Podpinam się pod temat. Od jakiegoś czasu przestał mi działać pilot. Zaznaczę że jakieś pół roku temu kluczyk spadł z 3 pietra :) i odpadł rezonator kwarcowy. Przylutowałem go i wszystko było ok. Obecnie na pilocie miga dioda ale nic się nie dzieje. Próbowałem programować pilota zgodnie z opisem z książki Seata ale to nic nie pomogło. Chciałem wymienić pilota ale na pilocie widnieje częstotliwość 433MHz, a pod baterią znalazłem karteczkę zieloną na której jest 434MHz. Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć jaka jest częstotliwość pilota dla podanego modułu?

Po numerze modułu sądzę ze 433MHz-433.92 MHz-434.42 Mhz
Możesz kupić pilot o nr. 1J0 959 753 DA (180PLN). U ciebie w pilocie padł pewnie kwarc (na złej częstotliwości nadaje), zapewne 13,575MHz możesz kupić 13,560MHz (433.92 MHz będzie) i powinno działać ( sam muszę zamówić sobie ;-) ) bo tego pierwszego nigdzie nie znajdziesz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: szymekgd »

Przeciez w pilocie jest trymer ktorym mozna w malym zakresie dostroic kwar...
p
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Oleśnica

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: powe88 »

szymekgd pisze:Przeciez w pilocie jest trymer ktorym mozna w malym zakresie dostroic kwar...


nie wszystkie piloty mają trymer. ja nie mam:)
b
blaze85

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: blaze85 »

OMEGA pisze:
blaze85 pisze:Witam,

Podpinam się pod temat. Od jakiegoś czasu przestał mi działać pilot. Zaznaczę że jakieś pół roku temu kluczyk spadł z 3 pietra :) i odpadł rezonator kwarcowy. Przylutowałem go i wszystko było ok. Obecnie na pilocie miga dioda ale nic się nie dzieje. Próbowałem programować pilota zgodnie z opisem z książki Seata ale to nic nie pomogło. Chciałem wymienić pilota ale na pilocie widnieje częstotliwość 433MHz, a pod baterią znalazłem karteczkę zieloną na której jest 434MHz. Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć jaka jest częstotliwość pilota dla podanego modułu?

Po numerze modułu sądzę ze 433MHz-433.92 MHz-434.42 Mhz
Możesz kupić pilot o nr. 1J0 959 753 DA (180PLN). U ciebie w pilocie padł pewnie kwarc (na złej częstotliwości nadaje), zapewne 13,575MHz możesz kupić 13,560MHz (433.92 MHz będzie) i powinno działać ( sam muszę zamówić sobie ;-) ) bo tego pierwszego nigdzie nie znajdziesz.


Czyli jeśli jest 13,575MHz to na bank będzie 433MHz? W jaki sposób się to oblicza?
Dodam jeszcze że kupiłem takiego pilota http://moto.allegro.pl/pilot-obudowa-pi ... 55489.html i nie udało się go zaprogramować.
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Centralny z kluczyka kaput

Post autor: OMEGA »

blaze85 pisze:
OMEGA pisze:
blaze85 pisze:Witam,

Podpinam się pod temat. Od jakiegoś czasu przestał mi działać pilot. Zaznaczę że jakieś pół roku temu kluczyk spadł z 3 pietra :) i odpadł rezonator kwarcowy. Przylutowałem go i wszystko było ok. Obecnie na pilocie miga dioda ale nic się nie dzieje. Próbowałem programować pilota zgodnie z opisem z książki Seata ale to nic nie pomogło. Chciałem wymienić pilota ale na pilocie widnieje częstotliwość 433MHz, a pod baterią znalazłem karteczkę zieloną na której jest 434MHz. Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć jaka jest częstotliwość pilota dla podanego modułu?

Po numerze modułu sądzę ze 433MHz-433.92 MHz-434.42 Mhz
Możesz kupić pilot o nr. 1J0 959 753 DA (180PLN). U ciebie w pilocie padł pewnie kwarc (na złej częstotliwości nadaje), zapewne 13,575MHz możesz kupić 13,560MHz (433.92 MHz będzie) i powinno działać ( sam muszę zamówić sobie ;-) ) bo tego pierwszego nigdzie nie znajdziesz.


Czyli jeśli jest 13,575MHz to na bank będzie 433MHz? W jaki sposób się to oblicza?
Dodam jeszcze że kupiłem takiego pilota http://moto.allegro.pl/pilot-obudowa-pi ... 55489.html i nie udało się go zaprogramować.

Raczej tak ja mam taki kwarc (praktycznie nie do kupienia) i na pilocie jest 433MHz, z kwarcem 13,560MHz powinno być 433.92 (tak jest w datasheet) innemu użytkownikowi tolka padł kwarc 13.575 i zamontował 13,560MHz, jemu działa choć zasięg działania pilota się zmniejszył, ja dla siebie zamówiłem dopiero więc jak za działa dam znać.
Co do tego pilota co kupiłeś nie wszystkie piloty będą działać na częstotliwości 434MHz (nie wiem czemu może coś z kodowaniem), pilot o nr. 1 JO 959 753 DA 434MHz na pewno będzie działać u ciebie, użytkownik TCP marcinenergy mam właśnie taki moduł konfortu (to chyba głownie od tego zależy) i kluczyk (działąją mu trze przyciski).

Też na LCP jest o pilocie info
Znalazłem jeszcze takie coś:

HLO IJO 959 753 A - All vw's from 1997 - 2000. HLO 1JO 959 753 N is usable and superceeds the older oval key used previously!
HLO 1J0 959 753 AG - vw golf's only 2000-2004. HLO 1JO 959 753 CT now superceeds the older part number hlo 1jo 959 753 AG.
HLO 1JO 959 753 AH - vw passat's/bora's generally. HLO IJO 959 753 DA superceeds the older AH.
HLO 1JO 959 753 CT - newer vw transporters vans. Also many of the newer vehicle's including the skoda/seat's (SUPERCEEDS THE AG)
HLO 1JO 959 753 DA - vw polo's and some vw passat's. Also compatable with other models (skoda/seat's)
HLO 1J0 959 753 G - vw caddy vans . Now widely in use on a number of vehicle's as also superceeds
HLO 1K0 959 753 - vw golf's/touran 2004 onwards. Now superceeded by the HLO 1KO 959 753 G
7M3 959 753 - vw,s sharan's,alhambras, etc only. Now superceeded by the 7M3 959 753 F
HLO 2E0 959 753 A - vw/merc crafter vans etc only
ODPOWIEDZ