[1M] Zamek drzwi

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtekm
Forumowicz
Posty: 937
Rejestracja: 14 cze 2011, 21:54

[1M] Zamek drzwi

Post autor: wojtekm »

A w jakich +- cenach oscylują nowe zamki?? bo chyba będe kupował ori.
e
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

[1M] Zamek drzwi

Post autor: eko_zgonuś »

ok 500 PLN.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Zamek drzwi

Post autor: Sony »

kornat pisze:Odpuść sobie zamienniki, często się zdarza że nie chcą dobrze współpracować z centralnym i też długo się nim nie nacieszysz conajwyżej ori używkę możesz wziąć.


Wymieniłem zamek kierowcy na zamiennik w sierpniu ubiegłego roku, przejechałem od tamtej pory 17.000km i złego słowa na ten zamiennik nie powiem. Zamiennik z firmy AQ. Oryginał sobie zostawiłem, bo jak będzie mi się nudzić to popatrzę co z nim nie tak :)
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Zamek drzwi

Post autor: spec »

Sony, no to Ci się udało. Ja mam złe doświadczenia z zamiennikami.
Każdy zamek da się naprawić. Wystarczy przelutować punkty na płytce. No chyba, że padł mikrostyk to można go wymienić. Taka operacja gwarantuje, że wszystko będzie działać jak należy.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Zamek drzwi

Post autor: DzieX »

Niestety z tym przelutowaniem to nie do końca tak. Nie zawsze to zdaje egzamin, mimo że objawy ewidentnie na to wskazują.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Zamek drzwi

Post autor: koti »

spec pisze:padł mikrostyk to można go wymienić. Taka operacja gwarantuje, że wszystko będzie działać jak należy


Wymiana też nie jest taka prosta. Zamienniki mikro nie pasują idealnie. Ja próbowałem i dałem sobie spokój.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Zamek drzwi

Post autor: spec »

Każdy ma inne doświadczenia. Ja robiłem tych zamków kilkanaście. Miałem też kilka zamienników - różnych firm. Jak ktoś porówna pracę na sucho oryginału i zamiennika to zobaczy różnicę. Wystarczy poruszyć elementem do którego zamontowany jest rygiel. W oryginale wszystko działa bardziej "sprężyście".
Zamek w naszych samochodach jest przekombinowany ale jak się zrozumie co i jak to da się go szybko naprawić.
Jeżeli drzwi nie są opadnięte, lekko się zamykają a na zamek nie działają dodatkowe siły to nawet mikrostyk wytrzyma długo. Jeżeli światełko w drzwiach się nie świeci gdy jest ciepło a świeci gdy jest zimno (lub na odwrót) lub gdy zamek czasem się zamyka czasem nie albo zamyka na dwa razy (odskakuje) to na 99% winne są zimne luty na płytce. Na internecie jest pełno zdjęć jak luty wyglądają po paru latach.
Jeszcze nie spotkałem się, żeby mechanizm w środku był zniszczony (no chyba że mu się pomoże).
Można trafić na sprawny zamiennik ale na ostatnie 5 sztuk jakie miałem w rękach tylko jeden dział prawidłowo a był to tylny zamek. Nie spotkałem się jeszcze z prawidłowo działającym zamkiem do przednich drzwi. Najczęstsze problemy to:
- przy zamykaniu z konsoli zamek odskakuje po kilku sekundach,
- rygiel nie chowa się do końca w tapicerce,
- problemy w czasie mrozu.

Co do wymiany samego mikrostyku to fakt trzeba kombinować aby go zamocować stabilnie ale nie jest to problemem.
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Zamek drzwi

Post autor: cash »

Witam, mam pytanie w sprawie auto ryglowania drzwi. Może ktoś się spotkał z takim problemem. Mianowicie, w vagu włączyłem sobie autoryglowanie drzwi po przekroczeniu 20km/h i po wyjęcie kluczyka ze stacyjki drzwi się odblokowują. Wszystko fajnie działa, ale jest jeden problem - jadę przekraczam 20km/h drzwi się ryglują, gaszę samochód, nie wysiadając z niego odpalam (drzwi są dalej zaryglowane) i jadę dalej przekraczam 20km/h i drzwi kierowcy ryglują się i odryglowują od razu. Jest to uciążliwe, gdy zwolnie >20km/h i przekroczę 20km/h i drzwi kierowcy znowu ryglują się i odryglowują i tak za każdym razem w takiej sytuacji. Nie pomaga wciśnięcie guzika do ryglowania wszystkich drzwi, bo dzieje się tak samo z drzwiami kierowcy - ryglują się i odryglowują. Przy wciśnięciu ręcznym tego 'trzpnia' zamkną się, ale zwolne >20km/h i przyspieszę i znowu to samo. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje, ponieważ otwieram rano samochód, przekraczam 20km/h i jest ok cały czas.
s
sapin4
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2013, 00:05

[1M] Zamek drzwi

Post autor: sapin4 »

Witajcie,
czy ktoś z Was próbował dorobić wkładkę do kluczyka. Da się to zrobić i będzie działało? Pytam ponieważ poprzedni właściciel powiedział mi, że zamki są pozapychane, a ja mu uwierzyłem. Oczywiście pogrzebałem w nich trochę i dochodzę do wniosku, że chyba to zwyczajnie nie ten kluczyk (zapasowy też nie działa). Co robić? Wymieniać czy w nich dłubać?
m
marc27
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:20
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Zamek drzwi

Post autor: marc27 »

Można dorobić wkładkę do kluczyka. Mój szwagier dorabiał do passata, jak mu się rozsypała i wszystko działa.
Marek
ODPOWIEDZ