[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
P
PIOTREK52125
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 31 sie 2012, 17:25

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: PIOTREK52125 »

witam jam mam małe pytanko czy podczas wymiany demontażu tylnego zacisku jesli sie go wykreci swobodny wyciek płynu moze mi coś pomieszać tj zepsuć muszę wyczyścić tłoczek i dzwignie od ręcznego bo mi nie odbija grzeje się tylne prawe koło w własny zakresie jest to taka naprawa jest możliwa
cash, ja osobiście wybrałbym TEXTAR-a podobno pierwszy montaż trw też jest dobre
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: remiq »

PIOTREK52125, zapowietrzy się i raczej nic więcej. Taka naprawa jest możliwa.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: spec »

Panowie mam pytanie, mija 60 tys km i muszę wymienić tarcze i klocki z tyłu. Miałem poprzednio TRW i jestem z nich niezadowolony - pylą i skrzypią na zaciągniętym ręcznym - porażka. Teraz na dodatek piszczą na mocniejszym hamowaniu.
Jaki zestaw wybrać? Toledo 1M 99 rok TDi czyli standard 232 mm.

TRW już nie chce, Brembo ponoć padło z jakością, zostaje tylko ATE?
Ma nie piszczeć i nie pylić.

Edit i jeszcze jedno, czy jest sens zakładać:
http://allegro.pl/tarcze-pd-klocki-ate- ... 71937.html

Ponoć ceramic nie pyli i nie piszczy, może zniknie piszczenie na zaciągniętym ręcznym jak się wsiada na tył?
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: marek_igor »

to, że piszczy czy tam skrzypi na zaciągnętym ręcznym to nic dziwnego - podczas wsiadania, czy wysiadania, pracuje belka i zawieszenie. Jeśli nie jest zaciągnięty na maxa to normalnym jest że koło minimalnie pracuje i stąd ten hałas.
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

cash, bierz TRW będzie dobrze. Ja założyłem, nie narzekam.
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Dęblin

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: macsta12 »

Ja zmieniłem z tyłu na tarcze brembo i klocki ferodo i strasznie skrzypi, wcześniej nie skrzypiało, nie wiem co było wsadzone. Tego zestawu nie polecam.
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: spec »

Jasne, że ruch jest ale są zestawy hamulców co skrzypią więcej i są co skrzypią mniej.
Moje TRW mają spore bruzdy na tarczach i klocek się już kończy. Wytrzymały 50-60 tys spokojnej jazdy. Obecnie skrzypią strasznie. Aż wstyd wsiadać.

Ma ktoś ate ceramic?
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bartekmk »

ja kupiłem trw i przednie 312 na wnękach przy piaście i po obwodzie są zabezbieczone antykorozyjnie ale tylnie 256 nie są i strasznie brzydko to wygląda jak zajdzie rudą:/ no i do tego pylą tragicznie, mam nadzieje, że jak sie dotrą porządnie to troche pylenie ustąpi. co do skuteczności nie mam zastrzeżeń, no ale coś za coś większe pylenie za ok 500zł niższą cenę za komplet w stosunku do ate.
Awatar użytkownika
ramzes.kris
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 21 mar 2012, 00:37
Auto: 1M
Model: 1.8 20v
Lokalizacja: Konin

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: ramzes.kris »

Panowie mam pytanie ( znajomy chyba mnie wkręca :) ) Czy jak mam aktualnie założone tarcze 256 to mogę zmienić na 280 bez zmiany zwrotnicy?? Zaciski mam FS-III.
Znajomy twierdzi że 256 i 280 mają identyczne zwrotnice oraz 288 i 312 też tak samo.
Jak to jest w rzeczywistości ??
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować :)
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6181
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bartek »

są trzy rodzaje zwrotnic do tarcz:
-256
-280
-288/312 i większe
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
ODPOWIEDZ