[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

Hubert pisze:nie sprawdza się srebrzanka

wydaje mi się, że w moim tolku wszystkie zaciski poprzedni właściciel pomalował srebrzanką i od 3 lat są nadal srebrne więc dlaczego się nie sprawdza ?
Awatar użytkownika
ramzes.kris
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 21 mar 2012, 00:37
Auto: 1M
Model: 1.8 20v
Lokalizacja: Konin

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: ramzes.kris »

eR pisze:
Hubert pisze:nie sprawdza się srebrzanka

wydaje mi się, że w moim tolku wszystkie zaciski poprzedni właściciel pomalował srebrzanką i od 3 lat są nadal srebrne więc dlaczego się nie sprawdza ?

Ja przy swoim tez pomalowałem srebrzanką w tamtym roku i w tym też będe musiał :(
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować :)
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6181
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

może nie dokładnie wyczyściłeś przed malowaniem albo wcale ;-)
Awatar użytkownika
ramzes.kris
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 21 mar 2012, 00:37
Auto: 1M
Model: 1.8 20v
Lokalizacja: Konin

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: ramzes.kris »

hmmm na przednie poszło pół literka :) benzyny ekstrakcyjnej i z rudej też były oczyszczone

w tym roku maluje troszke inaczej jak zrobie to wstawie fotki :)
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować :)
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=6181
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Koszi »

Prowadnice to te trzpienie ktore musze odkrecić aby ściągną zacisk, tak?
Hubert pisze:Dodatkowo prowadnice zacisku przesmaruj smarem silikonowym / syntetycznym
np. http://allegro.pl/smar-silikonowy-ptfe- ... 30325.html
kupisz w marketach budowlanych, jest jeszcze Plastilube z ATE lub Bosch-owski smar *prowadnice mają pracować płynnie*

A nie może być smar miedziany, taki akurat mam :)
b
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: byrt »

Koszi pisze:Prowadnice to te trzpienie ktore musze odkrecić aby ściągną zacisk, tak?
Hubert pisze:Dodatkowo prowadnice zacisku przesmaruj smarem silikonowym / syntetycznym
np. http://allegro.pl/smar-silikonowy-ptfe- ... 30325.html
kupisz w marketach budowlanych, jest jeszcze Plastilube z ATE lub Bosch-owski smar *prowadnice mają pracować płynnie*

A nie może być smar miedziany, taki akurat mam :)


Ja u siebie mam posmarowane właśnie miedzianym i prowadniczki chodzą prawidłowo.
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Hubert »

Nie mówię o jarzmie, tutaj można posmarować miedzianym, po wcześniejszym wyczyszczeniu papierem/pilnikiem/szczotką.
Mam na myśli prowadnice na które założone są oslony gumowe tam tylko smar silikonowy.
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

Wymieniłem u siebie w tolku z tyłu klocki i tarcze . Po jednej stronie tłoczek wsuwał się bardzo lekko. Z rozpędu wsunąłem go tak, że po założeniu nowych klocków i tarczy luz pomiędzy tłoczkiem a klockiem do niego przylegającym wynosił ok. 3~4 mm. No i moim oczom ukazał się mały wyciek płynu hamulcowego :-? Wytarłem to co wypłynęło i wcisnąłem kilkanaście razy pedał hamulca, żeby się trochę tłoczek wysunął. Wylazł spokojnie te 4mm a po zdjęciu klocków wycieku nie widziałem. Po paru dniach jazdy wewnętrzna strona felgi bez śladów płynu. Zacisk od spodu suchy. Klocek od strony tłoczka też.
Czy w tych tylnych zaciskach istnieje taka możliwość, że zbyt dalekie wsunięcie tłoczka może spowodować wyciek płynu ? Czy mam już zamawiać zestaw z uszczelkami do regeneracji zacisku :-)
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: bartek »

eR pisze:Czy w tych tylnych zaciskach istnieje taka możliwość, że zbyt dalekie wsunięcie tłoczka może spowodować wyciek płynu

w żadnym zacisku nie ma takiej opcji.
eR pisze:Czy mam już zamawiać zestaw z uszczelkami do regeneracji zacisku

pewnie masz wżery na tłoczku i dla tego puszczał płyn, tłoczek, gumki do wymiany.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: cash »

Witam, czy komplet TRW na tył będzie ok? ;-) Lub coś z tej półki cenowej np. brembo?
ODPOWIEDZ