Witam ,właśnie mam identyczny problem .Wsteczny jak i jedynka z wielkimi zgrzytami muszę wciskać.Myślałem że zrobienie sprzęgła coś tu pomorze,ale nic to nie dało .
Ma ktoś pomysł jak temu zaradzić?
maniek519, jak otworzysz maskę i patrząc na skrzynię będziesz widział linki od drążka do zmiany biegów idąca do skrzyni biegów. Samemu nie polecam bo można pogorszyć sytuację.
problem polega na tym iż w Toledo ASZ ze skrzynia 6 biegową wystepuje delikatne wycie na 5 biegu ... ale jest ono tylko słyszalne w czasie gdy jade sobie na 5 i zdejme nogę z pedału gazu (czyli hamowanie silnikiem) ... gdy silnik jest pod obciazeniem wszystko jest ok i nic nie wyje ... dodam ze wycie te wystepuje tylko na 5 biegu .. macie jakies pomysły ? czy ktos spotkał sie z taka usterką ... aha dwumas sprawdzany i wszystko ok ... oliwa tez w normie w skrzyni
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center][/center]
jak wyje skrzynia tzn że coś jest zużyte, lub za niski poziom oleju ale jak jest ok to problem będzie gdzie indziej. Ja tak miałem w samarce po pewnym przebiegu ale w tych skrzyniach to była norma, jak by wyła cały czas mogły by być łożyska na różnicówce jak tylko na 5 tzn że tam coś nie tak łożysko, zużyte koła zębate, synchronizatory dokładnie się nie wypowiem bo nie znam tej skrzyni. Ogólnie jak skrzynia wyje nie oznacza to nic dobrego będzie chodzić do czasu aż ten zużyty element/ elementy walnie i przy okazji załatwi całą skrzynie. Ja w w samarce od zaczęcia wycia zrobiłem jakieś ponad 150 tys i wymieniłem skrzynie na inna bo w środku na 5 przy prędkości ponad 100 nie słyszałem rozmowy, druga miała mały przebieg niecałe 80 tys była cichsza ale też lekko wyła ale te skrzynie jak wspomniałem tak miały, bo do skrzyni 4 była dorobiona 5 na malutkim łożysku igiełkowym. Spotkałem się też z sytuacja że podobne odgłosy wydawało łożysko na wałku od sprzęgła. Są ludzie że jeżdżą na wyjącej skrzyni bardzo długo a są tacy co naprawde krótko. Jak skrzynia siada najlepiej chyba rozgladnąć się za używką z pewnego źródła, lub remont jeśli np wymiana łożyska. Skrzynie musi zobaczyć ktoś kto ma o tym pojęcie skrzynie łatwo rozebrać gorzej prawidłowo poskładać np zachować odpowiednie luzy na łożyskach mechanizmu różnicowego, dobierając odpowiednie pierścienie regulacyjne, luz osiowy koła napędu półosi itp dużo by pisać. To wycie może tez być łożysko na wałku sprzęgłowym w skrzyni.
Panowie jak dzisiaj jechałem o tak sobie zauważyłem, że jak położę dłoń na gałce zmiany biegów to czuć w trakcie jazdy takie lekkie drganie na nim. Sytuacja ma miejsce na każdym biegu. Drgania nie czuć w momencie jazdy na luzie. Im więcej dodam gazu tym bardziej się to nasila, choć nie jest to jakieś ogromne uciążliwe drganie.
Tak się zastanawiam czy tak powinno być czy coś się nie tak dzieje ? Z tego co wiem to mam dwumas u siebie. Jednak z nim raczej wszystko w porządku
ja mam benzyne i też tak mam...
to pewnie drgania normalne, co są tłumione przez poduszki na silniku,
ale na lewarek przechodzi jak go trochę "napniesz"