[ALL] Tuning TDI

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Tuning TDI

Post autor: damian1231795 »

bartek pisze:Taka fotka dla odkurzenia tematu:
Obrazek
rura przechodzi pod reflektorem także spryski out, zresztą w moim zderzaku od TS nie ma na nie miejsca.

:shock: Ładne, ale co to jest?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
d
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Tuning TDI

Post autor: dziubek6 »

damian1231795 pisze: :shock: Ładne, ale co to jest?


FMIC
1.9 AHF
Awatar użytkownika
czarnyszaman
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2013, 00:18

[ALL] Tuning TDI

Post autor: czarnyszaman »

Panowie jaki koszt jest tych 216-ek?? i ile około za regulacje? Sony, jest jakaś konkretna liczba koni dochodząca po wymianie wtrysków?? I te chłodzenie jakie są ceny tego inter coolera? Do tego mam pytanie co doskładnie oznaczają te oznaczenia ciśnienia wtrysków 190/300 LUB 220/300??
było 110km i 244nm
jest 139km i 326nm
:)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

czarnyszaman, pisałeś, że chcesz do 200KM dobić to potrzebujesz minimum 230-stek
czarnyszaman pisze:jest jakaś konkretna liczba koni dochodząca po wymianie wtrysków

zależy od motorowni, nie ma stałych wartości ale przy seryjnym AHF z 216-stkami ok 125-130KM
czarnyszaman pisze:Do tego mam pytanie co doskładnie oznaczają te oznaczenia ciśnienia wtrysków 190/300 LUB 220/300??

ciśnienia wtryskiwanego paliwa, jak coś bierz 220/300bar
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Sony »

czarnyszaman pisze:Panowie jaki koszt jest tych 216-ek??
Zależy czy nowe czy używane. Minimum jakieś 700-800zł za używki musisz mieć. Nówki pewno w okolicach 1200-1300zł. Trzeba by się zorientować. Jednakże, jeśli planujesz iść w moc rzędu 200KM to obowiązkowo bierz 230-ki jak wspominał przedmówca. Z tym, że musisz się też liczyć z wymianą pompy na 11kę :P

czarnyszaman pisze:i ile około za regulacje?
Jak masz swojego stałego tunera to pewnie Cię szarpnie jakieś 500-600zł za korektę, ale to czysty strzał z mojej strony.

czarnyszaman pisze:Sony, jest jakaś konkretna liczba koni dochodząca po wymianie wtrysków??
Tak jak napisał kornat zależy to od stanu technicznego silnika m.in. Jednakże przy tym co masz obecnie (139KM) po wrzuceniu 216-tek powinieneś dobić do 150-155KM spokojnie.

czarnyszaman pisze:I te chłodzenie jakie są ceny tego inter coolera?
Większy icek cenowo kształtuje się w okolicach 800zł. Nie licząc wymiany oczywiście.
Przykład:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=96927

Oczywiście piszę o używce, żeby nie było :P

P.S. Jeżeli faktycznie celujesz w moc ~200KM to będziesz prędzej czy później zmuszony wymienić turbinę. No i pytanie czy masz jeszcze dwumas ? Jeśli tak to czeka Cię zmiana na jednomas! :one:

Pewnie w 7-10k się zamkniesz :D
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

Pod 200KM:
1) Pompa oryginalna 11 choć ciężko wyrwać dobrą w sensownych pieniądzach raczej lepiej i taniej wyjdzie przerobić obecną na tłoczkorozdzielaczu z renaulta
2) Wtryski 0,230 lub większe
3) turbina z ARL ale lepiej GT22
4) FMIC czyli centralny intercooler
5) sprzęgło z kołem zamachowym od 1Z itp. silników oraz sprzęgło VR6 ewentualnie G60
6) przydało by się zrobić wydech seria starcza do 200KM ale zawsze to lepiej będzie sprężarce i trochę lepszy wynik się osiągnie.
Cen nie podaję bo to wszystko zależy od nowe czy używane samemu montowane czy ktoś i kilku innych czynników.
Awatar użytkownika
rafrut6
Forumowicz
Posty: 1401
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Olsztyn-LW

[ALL] Tuning TDI

Post autor: rafrut6 »

A ja mysle że to bez sensu. Sam grzebałem i nie warto. Lepiej poprostu kupic ARL-a i miec lepsza baze do modów . Takie jest moje zdanie teraz napewno bym nie dłubał swojego starego ALH ;) Jak ci mało pakuj wtryski 216 i sztywne sprzegło. Na tym zakoncz koszty niewielkie. Jak to sie mówi mocy zawsze mało
http://www.rbauto.eu
POLECAM
:)
Było Toledo ALH 165/350NM
Było S1 -180/400 NM
Jest Toledo 2.3 AGZ 150
Awatar użytkownika
bartek
Forumowicz
Posty: 2115
Rejestracja: 04 lis 2008, 21:12
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Olsztyn

[ALL] Tuning TDI

Post autor: bartek »

wypadałoby wspomnieć o zawieszeniu i hamulcach :-P
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

rafrut6, otóż to, ja na razie wpakowałem 216 z czasem zrobię program z ładnie rozciągniętym momentem i mocą na ok. 145KM. Bo później to się koszta robią. Jak się turbina wysypie to wtedy można dołożyć trochę więcej do ASZ i na lajcie mu dać 150KM :)
Awatar użytkownika
czarnyszaman
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 08 lip 2013, 00:18

[ALL] Tuning TDI

Post autor: czarnyszaman »

dziękuje bardzo za pomoc :) narazie pomysle o samej wymianie wtrysków. I poczekam aż coś zacznie sie sypać odrazu przy wymianie stopniowo na lepsze czesci. Ile te turbo garetta g22 się ceni regenerowane?? Ja usłyszalem od swojego tunera ze u mnie też jest garet ktos wie jaka seryjnie byla montowana sprezarka w tym ahf??? i o jakim cisnieniu doladowania?
było 110km i 244nm
jest 139km i 326nm
:)
ODPOWIEDZ