W moim Toledo nic nie skrzypi i nie stuka, ale mam wrażenie, że auto zrobiło się niepewne na zakrętach - luzów nie mam (przynajmniej nie zauważam), natomiast skręcając nawet z niewielką prędkością, auto sprawia wrażenie, jakby za chwilę miało stracić przyczepność.
Od czego zacząć poszukiwania, żeby nie wymienić połowy auta?
W sensie myszkuje ci w zakręcie, ja miałem coś podobnego gdy miałem luz na końcówce drążka.... Mocno wybity sworzeń też daje podobne objawy ale wtedy po stukuje
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
Archarius,
Ciężko wróżyć z fusów. Zawieszenie Seata Toledo i "pochodnych" to pewnego rodzaju klasyka w samochodach z napędem na przód.
NAJROZSĄDNIEJ będzie podjechać na stację diagnostyczną, do tego weryfikacja w drugim warsztacie (np. Norauto, sprawdza zawieszenie w ramach Kontroli Geometrii za 9,99).
Trzeba samochód podnieść, poruszać kołami, poświecić, użyć breszki...szarpaki i będziesz wszystko wiedział.
Każdy z elementów zawieszenia może powodować gorsze prowadzenie, bardziej odczuwalne na zakrętach czy gorszej jakościowo drodze niż na prostej równej drodze.
Pochwal się, co było u Ciebie przyczyną "pływania"?
Panowie jakiej firmy polecacie łączniki stabilizatora? Muszę je wymienić ponieważ znowu zaczęły hałasować. Wymieniałem jesienią na TRW bo klijent w motoryzacyjnym powiedział że są dobre ale po dwóch miesiącach zaczęły stukać jak stare(jeszcze orginalne) więc musze coś z tym zrobić bo troche to wkurzające.
Kolego Ja pod koniec zeszłego lata, zmieniałem na Lemfordera (to co w seri daja) i do dzis nic nie stuka a zrobiłem na nich 30 tyś km. Tak że moge polecić cena jak dobrze pamietam to coś w granichac 40 zł za sztuke z tym ze to po rabatach.
Ja przy następnej wymianie łączników pomyślę nad prze-tulejowaniem ich na poliuretany ( w ogóle to chyba zarzucę taki zestaw) http://moto.allegro.pl/poliuretan-tulej ... 44409.html A jesteś pewny że to łączniki a nie gumy stabilizatora
Od wczoraj mam do czynienia z metalicznym stukiem w lewym przednim kole na "szybkich" nierównościach (jakaś dziura, kilkunasto centymetrowy kanał w poprzek drogi, tory itp.).
Wstępne oględziny wskazują na sworzeń wahacza, który ma rozciętą i zgniecioną gumę. Tzn. nie ma kontaktu metal/metal, dlatego nie jestem pewny czy to na 100% ten element.
Dzisiaj kupowałem części w intercarsie i powiedziałem, że chce gumy na stabilizator 21mm (tak wynikało z kodu w bagażniku 0AL), ale tam sprzedawca poprosil o numer vin auta i na podstawie niego dobrał części. Teraz wróciłem do domu i widzę na stronie sklepu intercars takie dane dla tych gum.
Poduszka stabilizatora przód śr.23 mm AUDI A3,TT 00-; Seat Leon, Toledo II; Skoda Octavia 1997-;VW Bora,Golf IV,New Beetle
Średnica wewnętrzna [mm]:
21
średnica stabilizatora [mm]:
23
Czy te gumy będą pasowały do mojego auta?? Bo nie do końca rozumiem ten opis.