[ALL] Oleje i filtry

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
m
marek9651

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: marek9651 »

Kitaj, Jak masz zadbany silnik to moze moze ;D a moze maxlife :D? 10W40
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Kitaj »

Ja od początku leje Mobila 10W-40 najwiecej go pali w zimie bo latem to tak na 7 tyś to z 300-500ml doleje. Najgorzej zimą bo potrafi łyknąć tyle w ciągu 2-3 tyś i się zastanawiam czy to normalne. Napewno troche winna jest miska która znaczy teren ale przy następnej wymianie będzie nowa no i uszczelniacze zaworowe na bank mam do wymiany bo po odpaleniu szczególnie w zimie puści chmurke :-)

[ Dodano: 2013-01-13, 18:11 ]
Dodam jeszcze ze przy wymianie nie leje do max stanu tylko do 1/2
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: vwir »

Kitaj pisze:No tak tyle że ja mam 340tyś, Kaspoll ma niedużo mniej ;-)

Jak 90% użytkowników tdi na tym forum, tylko handlarze poustawiali 180tys dla lepszego samopoczucia ;)
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: cash »

Witam, takie pytanie mam ;) Powoli zbliża się okres wymiany oleju. Do tej pory zalanego mam mobile 10w40 i chciałbym na lepsze smarowidło przejść. Waham się między Valvoline 5w40, a Valvoline 5w40 maxlife. Co polecicie? :)
G
Gizmo
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 18 lut 2010, 08:39

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Gizmo »

Generalnie nic, bo z zasady nie przechodzi się z gęstszego na rzadszy olej, jeśli masz 10W to na takim dalej bym jeździłł na Twoim miejscu.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: vwir »

Kolejny zwolennik przesądów... A możesz mi powiedzieć, co się stanie, gdy przejdziesz na rzadszy olej?
Awatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 12 cze 2011, 13:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Smardzewice

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: lucassiuss »

cash pisze:Witam, takie pytanie mam ;) Powoli zbliża się okres wymiany oleju. Do tej pory zalanego mam mobile 10w40 i chciałbym na lepsze smarowidło przejść. Waham się między Valvoline 5w40, a Valvoline 5w40 maxlife. Co polecicie? :)



Ja latam na Motul 8100 X-cess 5w40 i nie zauważyłem żeby coś sie działo nie tak od ostatniej wymiany która była w czerwcu 2012roku juz za nie dlugo nastepna mnie czeka i raczej zostaje przy nim.

Gizmo pisze:Generalnie nic, bo z zasady nie przechodzi się z gęstszego na rzadszy olej, jeśli masz 10W to na takim dalej bym jeździłł na Twoim miejscu.


Dużo osób tak pisze ze sie nie powinno ja mialem 10w40 Sony mnie namowil na 5w50 i od kiedy zmieniłem lata sie tak samo nigdzie nie zauważyłem wycieków a też zalezy od kondycji silnika. ale to mit z tym przechodzeniem
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Bartosz_n »

vwir, kolega Gizmo, pewnie na czytał się głupot w internecie albo rozmawiał z jakimś pseudomechanikiem . setki razy zmieniałem ludziom z półsyntetyka na pełny i nigdy nic się nie działo. Dodatkowo nawet dziękowali bo samochód zaczął nagle lepiej pracować.
Kiedyś gdzieś czytałem doskonały tekst na temat przejść z jednego oleju na drugi. Koleś wytłumaczył wszystko dokładnie. Zachęcam do przeczytania wszystkich, którzy wierzą w mity.
Jeśli silnik nie ma wycieków to niby czemu olej syntetyczny miałby wyciekać :?:
Sory za OT.
PS. I nie wierzcie w te idiotyzmy , że po 200 tyś km to już tylko minerał pozostaje.
Mój polonez przy 320 był zalewany syntetykiem i pewnie tylko dzięki temu trzyma się do dziś.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: marek_igor »

Bartosz_n pisze:idiotyzmy , że po 200 tyś km to już tylko minerał pozostaje.

Do pompowtrysków, jak np mój, olej musi spełniać normę 505.01 - czyli półsyntetyk wogóle nie wchodzi w grę :)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Kitaj »

Bartosz_n pisze:Mój polonez przy 320
:shock:
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
ODPOWIEDZ