Mam PD, 2 lata temu jak były tegie mrozy -25st, nawet przy -32st.C mi autko odpaliło, wtedy zalałem depresator, kolega doradził zeby z tym nie przesadzać bo uszczelki może uszkodzić, polecił dolać mixola, wiec zalałem 1szy raz 0,5l na pełny zbiorknik, potem po 200ml na zbiornik, nic złego sie nie stało, ale też nie zauważyłem żadnych róźnic, pozatym że auto odpalało codziennie, wiec mogło pomóc.
Potem niechciało mi sie bawić z dolewkami, całą tamtą zime przejeździłem bez dodatków.
Teraz jeden bak wyjeździłem z STP, teraz kupiłem olej do dwusuwa 2T Motula, planuje lać 200ml.
W przypadku pompy rotacyjnej, temat stary, sprawdzony, jak ktoś ma pompowtryski to uspokoje, mozna zalać, u mnie przynajmniej nic takiego sie nie stało, szczególnie zimową porą może troche pomóc.
marek_igor pisze:Czy dodatki do ropy wpływają negatywnie na oringi pompowtrysków ??
Pytanie wręcz "na czasie", że tak powiem... jutro mój tolek trafia do ASO na wymianę uszczelek pod pompkami. Powód - ropa dostaje się do oleju. Ciekła mi też ropa z vacum pompy na zewnątrz - zmieniłem na używkę Boschowską (miałem LUK).
Prawdopodobnie przyczyną było zastosowanie preparatu Liqui Moly Diesel Spulung.
Alicante pisze:Mam PD, 2 lata temu jak były tegie mrozy -25st, nawet przy -32st.C mi autko odpaliło, wtedy zalałem depresator, kolega doradził zeby z tym nie przesadzać bo uszczelki może uszkodzic
Z tego co mi wiadomo to powinno sie dodawać depresator możliwie jak najwcześniej, bo jak parafina sie wytrąci to juz po ptakach. Filtr sie zatka i stoimy. Przerabiany temat Na szczescie nie w toledo
goomis86 pisze:jutro mój tolek trafia do ASO na wymianę uszczelek pod pompkami. Powód - ropa dostaje się do oleju. Ciekła mi też ropa z vacum pompy na zewnątrz - zmieniłem na używkę Boschowską (miałem LUK).
Pochwal się jakie koszta, bo z tego co wiem, to komplet usczelniaczy na jedną pompkę to coś ok 170zł czyli x4 plus robota.
Co do Vacum wystarczyło też wymienić uszczelki, kosztują oryginał ok 30zł.
Masz jakieś inne objawy przeciekających pompek ? np drgania na silniku ?
goomis86 pisze:jutro mój tolek trafia do ASO na wymianę uszczelek pod pompkami. Powód - ropa dostaje się do oleju. Ciekła mi też ropa z vacum pompy na zewnątrz - zmieniłem na używkę Boschowską (miałem LUK).
Pochwal się jakie koszta, bo z tego co wiem, to komplet usczelniaczy na jedną pompkę to coś ok 170zł czyli x4 plus robota. Co do Vacum wystarczyło też wymienić uszczelki, kosztują oryginał ok 30zł. Masz jakieś inne objawy przeciekających pompek ? np drgania na silniku ?
W ASO 1 komplet ~130zł, kupiłem na allegro zestawy Boscha (1417010997) po 28zł + śruby regulacyjne z ASO (WHT000530) po 14zł/szt (nie ma ich w kompletach Bosch).
Zadzwoniłem do polecanego warsztatu w mojej okolicy ile biorą za robociznę - odpowiedź 250zł. Dzwonie do ASO SEAT - odpowiedź 250zł, także wybrałem ASO.
Nie miałem innych objawów przeciekających pompek, na VAGu grupa 13,18,23 w normie.
Wiem, że można wymienić pod vacum uszczelkę ale profilaktycznie zmieniłem od razu na Bosch gdyby za jakiś czas miały się pojawić problemy z luźnym krućcem (standard w LUK-ach przy dużych przebiegach). Dodatkowo cieknąca ropa z vacum spowodowała, że przebiegający pod nią wąż chłodniczy sparciał i cieknął jak przez sitko.
P.S. na trasie 500km przybywało mi około 0,5 litra oleju.