[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: kornat »

A niby do wtyczek wentylatora się dostawała? Masz pełną osłonę pod silnikiem? Choćby nawet wilgotność jest w powietrzu. Oprócz sterownika możesz jeszcze sprawdzić czujnik w chłodnicy.
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: kielich »

Jak wymienic ten duży wentylator, czy jest to łatwe. Bo mój się dzisiaj rano zapalił i musiałem gasić granicą
Nie wiem czy w dobrym dziale napisałem, jak coś to piszcie :-)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Sony »

kielich2781, kurde nigdy nie gasiłem granicą wentylatora :D Tak jak i nigdy nie demontowałem owego wentylatora, jednakże ponoć na kilku śrubkach się trzyma ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: szymekgd »

kielich2781 pisze:Bo mój się dzisiaj rano zapalił


??
Michal
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: kielich »

szymekgd, z tego silniczka na środku wentylatora najpierw się dymilo a potem zapaliło
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Renovatio »

kielich2781 musisz odkręcić 6 śrub, 3 od pałąka który owy wentylator trzyma przykreconedo obudowy chłodnic i trzy którymi jest do owego pałąka dokręcony sam wentylator i odpiąć kostkę od zasilania. Trzeba zdemontować również wlot powietrza (4 śrubki na krzyżak przy lampie od strony akumulatora) składa się z 2 elementów, i polecam również odkręcić górną maskownice silnika ułatwi wyjęcie wentylatora. Od pałąk 2 śruby masz od góry a jedna na dole są one na klucz torks. Polecam również prze zakupem 2 sztuki najpierw wyjąć stary i dopiero kupić nowy ponieważ gdy chciałem kupić w ciemno to były chyba ze 4 rodzaje, i nie polecam wentylatorów termoteca. Powodzenia
k
kielich
Forumowicz
Posty: 274
Rejestracja: 29 paź 2013, 18:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: kielich »

No i dziś próbowałem to zrobić i się samemu nie da :-( Udało misie tylko jedna śrubę odkręcić, ale co z tego jak druga ma główkę ułamana a trzecia ja wyrobioną główkę i klucz się obraca :-(
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Renovatio »

Musisz popróbować to są wkręty w plastikowej osłonie może spróbować płaskim podejść jakoś.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Sony »

Czy ktoś z Was kupował wentylator tego pokroju ? Jest on nieznanej firmy, ew. firma Topran czy jakoś tak robi tańsze wentylatory i zastanawiam się czy warto ładować w nie kasę czy lepiej kupić oryginalną używkę... (?)

http://allegro.pl/wentylator-chlodnicy- ... 57125.html
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: kornat »

Ja w maju 2012r. kupiłem toprana bo taki mieli na stanie w sobotę a pilnie potrzebowałem. Jak na razie działa bez zarzutu a zrobiłem ok. 20kkm. Zwróć uwagę na moc ponieważ 250/60W a nie jak ja kupiłem 100/60W :D choć i tak nigdy nie słyszałem aby włączył się drugi bieg.
ODPOWIEDZ