Osobiście nie lubie kiedy ktoś mnie oszukuje
, Castrol niestety to robi podając nie prawdziwe dane. Tu pozwole sobie zacytować
Pojęcie "pół-" lub "pełno syntetyczny" nie są nazwami chronionymi, dlatego producenci środków smarnych bez obawy piszą na opakowaniach co chcą, bez obawy, że ma to jakieś prawne następstwa. A co się tyczy dopuszczeń producentów pojazdów, tu też często się szachruje
Dlatego wybieram producentów, którzy tego nie robią.
Jeżeli chodzi o silnik AHF(pompa VP) to wybrałbym taki który spełnia jego normę, czyli 505.00 (nie 505.01 ani 506.01 - te oleje mają całkiem inną charakterystyke i zalecane są do silników z pompowtryskami) dodatkowo chciałbym, żeby to był olej w 100% syntetyczny, a nie żeby widniało to tylko na opakowaniu.
Idealnym olejem byłby taki z profilem minimum ACEA A3/B3(B4), HTHS przynajmniej 3,5-4 i żeby był to 5w40 - najbardziej optymalny olej na nasz klimat
.
A takie oleje to np. Valvoline Synpower 5w40 (140-150zł za 4l
więc cena dosyć przyjazna ) Liqui Moly Diesel Synthoil i High Tech (tutaj ceny ok.170-200zł, lecz HTHS jest nieco lepsze).
I w życiu nikt mnie nie przekona, że oleje półsyntetyczne czy mineralne są lepsze dla starszych silników - na prosty rozum im lepsze smarowanie tym dłużej coś chodzi.