O min. mocy zeby 2 zarowki wysterowal, pwm podlaczasz pewnie pod zasilanie, a wyjscia bezposrednio do zarowek, a po drodze jakis ukladzik do automatycznego zalaczania, na alledrogo wszystko maja
Włókno żarówek halogenowych zasilane mniejszą mocą niż nominalna spowoduje szybsze palenie się tychże, no i niezgodność z prawem...
Mandacik tak jakby nie jechało się na światłach - lampy nie mają homologacji na dzienne, a nie mieliśmy włączonych świateł mijania. Równie dobrze można przykleić lampkę rowerową z przodu. (Policjant wcale nie będzie dyskutował z nami, że nasze okrojone "długie" pełnią funkcję dziennych).
Ja tego nie kupuję... ale przyznam, że rozwiązanie nie narusza designu toledo i wygląda o wiele lepiej niż jakieś daylight'y.
Jezdzi na tym duzo wiecej osob, nie tylko z LC, w necie mozna wyczytac,ze patent z nizsza moca swiatel drogowych jako dziennych maja seryjne auta min. w canadzie i krajach skandynawskich, wystarczy wyjsc poza forum LC i doczytac jak wyglada legalnosc tego rozwiazania...
szymekgd, a co mnie obchodzi Kanada czy kraje skandynawskie czy inne modele/marki aut? Szczerze powiedziawszy mam głęboko w du*** czy to jest zgodne z przepisami czy nie. Jest to jedno z nielicznych rozwiązań świateł dziennych w Toledo/Leon 1M, które nie wchodzi w obszar "wieś tańczy i śpiewa".
Jak jesteś "Pan przepisowy" to nie stosuj takiego rozwiązania. Większość ludzi zainteresowanych tym modem i tak ma przyciemniane szyby, powywalane katalizatory czy pozaślepiane EGR'y czy masę innych przeróbek więc i tak są na bakier z przepisami i tak.
No tak ale przecież światła drogowe mają tak odbłyśniki ustawione żeby świeciły "wyżej" niż mijania wiec ciekawe czy nawet przy mniejszej mocy nie będą dawać po gałach innym kierowcom. A co do wyglądu oczywiście kwestia gustu. Każdy ma swój i nie ma się co sprzeczać. Jakby złapały/zauważyły policjanty to mogą dać mandat bo wiadomo,że nie są to światła do jazdy dziennej ale faktycznie ryzyko małe raczej
A mi się patent jak najbardziej podoba. Szkoda mi żarówek za 100zł męczyć w dzień jak można użyć takiego rozwiązania. Wszelkie paski ledowe wyglądają raczej kiepsko w naszych seatach a montaż świateł od Fabii raczej za mocno bije po kieszeni.
GangstaMarc, dużo jest roboty przy montażu?
agamiarz pisze:światła drogowe mają tak odbłyśniki ustawione żeby świeciły "wyżej" niż mijania
Oba rodzaje świecą na takiej samej wysokości (biorąc pod uwagę obszary o największej jasności). Mijania mają powyżej tej linii odcięcie i nadmiarowe światło skierowane jest gdzie trzeba, albo grzeje przesłonę (tutaj "pozdrowienia" dla konstruktorów soczewek w firmie Hella).
agamiarz pisze:ciekawe czy nawet przy mniejszej mocy nie będą dawać po gałach innym kierowcom
Jak dasz 30% mocy, to w dzień nikt nie oślepnie.
Te całe sterowniki PWM (Pulse Width Modulation) sterują impulsowo, więc nie powinno się nic dziać z żarówkami, bo dostają nominalne napięcie. Po prostu sobie miga z częstotliwością kilkudziesięciu Hz, a bezwładność cieplna żarnika powoduje, że tego migania nie widać.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ