[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: kornat »

sprat pisze:To po czym będę to wiedział?

Po podpięciu kabelka i sprawdzaniem błędów.
t
tomekk

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: tomekk »

podepnę się pod temat bo mój problem zaczyna się właśnie od kontroli check engine
ale po kolei...

mam toledo 2000 r. 1.6 Sr (AKL), które niedawno kupiłem

auto śmiga bez żadnych problemów itd. ale zauważyłem że podczas przekręcania kluczyka wszystkie kontrolki zapalają się normalnie i gasną po uruchomieniu silnika poza właśnie checkiem - kontrola Checka w ogóle się nie zapala podczas włączenia zapłonu. Robiłem test zegarów za pomocą polskiego Vaga i kontrolka się zapala normalnie czyli nie jest spalona
czy ktoś wie o co chodzi?
wydaje mi się że powinna się zapalać podczas przekręcenia zapłonu i gasnąć po uruchomieniu silnika.

dalsze problemy były następstwem sprawdzenia tego checka - podczas jazdy nie zapala się itd. autko jeździ normalnie, spalanie według mnie dobre ok 6,5 - 7 litrów na trasie (wg komputera) - raz sprawdzałem i wychodziło praktycznie identyko co podawał komputer. Natomiast po sprawdzeniu błędów pokazało:

635 - podgrzewana Sonda lamb. przed katalizatorem uszkodzenie
525 lambda Sonda - G39 nieprawidłowy sygnał - błąd sporadyczny
668 napięcie na zacisku 30 za niskie obwód przerwany - błąd sporadyczny
537 regulacja lambda poza specyfikacją - wartość górna - błąd sporadyczny

wykasowałem błędy i zrobiłem krótką rundę i wywaliło ponownie 525, 537

sprawdzałem i sonda nie pracowała na zimnym silniku (pokazywało cały czas 1,54 V) po nagrzaniu silnika coś tam zaczeło skakać ale i tak nie rysowała prawidłowego wykresu - wartości też nie z przedziału 0.1-0,9 V. więc wychodzi na to że uszkodzona a check się nie zapala

chciałem założyć do autka gaz z racji sporych przebiegów miesięcznych tylko teraz nie wiem o co kaman z tym brakiem kontrolki Check i teoretycznie uszkodzoną lambdą (autko pali normalnie a powinno przecież dużo)

ktoś ma jakieś pomysły, sugestie od czego zacząć? nie chciałbym wydawać kasy na sondę jeżeli to inny problem.
z góry dzięki za wszelką pomoc

[ Dodano: 2014-05-14, 12:58 ]
i jak Panowie nikt nie ma pomysłu o co kaman?

a jak to jest u Was z tą kontrolką checka? zapala się i gaśnie, w ogóle jej nie ma czy jak?
może ktoś miał taki przypadek jak ja i doszedł do rozwiązania problemu

kwestia sondy i błędów to oddzielna sprawa ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: Sony »

Kontrolka silnika powinna się zaświecić po przekręceniu zapłonu i jeśli wszystko jest w porządku to powinna zgasnąć nawet bez odpalania auta. Może ktoś programowo wyłączył Ci tą kontrolkę ? Wcześniej Ci się świeciła czy od zakupu był z nią problem czy miałeś tak od początku ?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: DzieX »

U mnie zawsze gaśnie po odpaleniu. Na zapłonie się świeci.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
misiekbig
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Grójec

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: misiekbig »

A u mnie mie zapala się wcale, a jest na pewno bo sprawdzałem vagiem i wtedy działa, czy było tak w tolkach czy w moim coś było grzebane??
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: Sony »

No to widać może być to uzależnione od wersji silnikowej czy gaśnie na zapłonie czy nie :)
Jedno jest pewne. Po odpaleniu silnika powinna zgasnąć i przynajmniej na chwilę powinna się zapalić, bo jest to oznaką sprawdzenia układu silnika.
Awatar użytkownika
misiekbig
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Grójec

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: misiekbig »

Okąd mam samochód( jakieś 3 lata) kontrolka nie zapaliła się nigdy po włączeniu zapłonu ani w zadnym innym wypadku poza testem zegarów VAGIEM. Raz przez ten czas zapisał mi się jakiś błąd w sterowniku silnika przez spadek napięcia, kontrolka też nie świeciła. Macie pomysł jak sprawdzić czemu nie działa check???? Bo trochę mnie to nurtuję.
t
tomekk

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: tomekk »

czyli wychodzi że ja też mam taką samą sytuację - kontrolka w ogóle się nie zapala po włączeniu zapłonu a na teście zegarów zapala się. Błędy sondy mam i się nie zapala w czasie jazdy więc według mnie ten układ nie działa :(

powinna zapalać się przy zapłonie i gasnąć tak jak napisał Sony,

mam tak od zakupu auta i boje się że coś było grzebane tylko nie wiem czy idzie ją jakoś włączyć??
K
Kalwigi
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 17 lip 2014, 18:28

problem

Post autor: Kalwigi »

witam mam problem z moim toledo 1,8 20v po przejechaniu okolo 50 km wyskakuje mi blad
17536korekcja skladu paliwa: bank I (mult): mieszankazbyt uboga:p1128

wie ktos jaka moze byc tego przyczyna?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Kontrolka diagnostyczna silnika (Check Engine)

Post autor: Sony »

Kalwigi, powodów może być co najmniej kilka, a poczytać o nich możesz tutaj:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic544658.html
ODPOWIEDZ