witam.wskaznik temp.cieczy zaczął dziwnie pokazywać :niedogrzany silnik-tzn zatrzymywał się poniżej 90 lub wskazówka nagle opadała do ok 0 *,czasami pokazuje dobrą temp.po poczytaniu forum wymieniłem czujnik temp cieczy,zleciało ok 0,5l.płynu,płyn nie obniżył się w zbiorniczku,czujnik zakupiony w sklepie skody.przejechałem 30km i jedynie poruszył sę z 1mm.wąż górny gorący ,dolny zimny, nie są twarde,poziom w zbiorniczku nie obniżył się,ogrzewanie w aucie działa.czy wymieniać termostat.podpowiedzcie.silnik ASV
tak trzeba będzie zrobić ale gdy wyjąłem ten nowy czujnik i założyłem stary który był od nowości to wskażnik po ok 7 km pokazał właściwą temperaturę przy 0 stopni otoczenia,czyli niesprawne g2 w tym nowym
Mam taki problem jak wyżej. Zaobserwowałem to gdy temperatura spadła poniżej zera, nagrzewnicę mam cały czas na full, i przy normalnej dość ekonomiczej jeździe silnik nigdy nie łapie 90st. rura od termostatu zimna, chłodnica też więc termostatu nie ma co się czepiać.
Czy próbował ktoś z was osłonić część chłodnicy? Pomaga to coś?
(kiedyś w golfie mkII zatkałem kawałkiem plastiku atrapę, przy czym zostawiałem otwartą kratkę pod zderzakiem, żeby owiewało chłodnicę, Golfowi to pomogło i myślę zastosować ten patent w tolku)
dzięki za link dobrze wiedzieć że coś takiego istnieje, ale trochę się spłukałem. Będę kombinował cos samemu po kosztach, jak wyjdzie mi to przyzwoicie to się podzielę pomysłem:)
panowie małe pytanko po jakim dystansie przy normalnej jeździe silnik uzyskuje 90 stopni ja co zauważyłem u siebie to po 10 km ale to tez jest zależne od temperatury im mniejsza tym tym dłuższy dystans muszę przejechać
Moje obserwacje z dzisiaj. Trasa 40km. Etap pierwszy 2/3 trasy dobra, sucha droga - na zegarze 90-100km/h temperatura ok 85st. Reszta trasy to lodowisko więc powoli trzymałem 1,5tyś obrotów żeby nie mielić kołami - temperatura spadła do 75st.
Tak jak pisałem wyżej chłodnica letnia, rura do termostatu zimna, zmniejszenie nawiewu na chłodnice coś pomoże? Bo przy takich temperaturach będzie mi dużo palił
Nie chodzi o chłodnicę, bo przy prawidłowo działającym termostacie i tak jest zamknięty przepływ przez chłodnicę. Chodzi o to, żeby ograniczyć przewiewanie komory silnikowej i schładzanie silnika przez zimne powietrze z zewnątrz. Można to zrobić na przykład owiewką którą podesłałem. Cudów się nie spodziewaj, ale zawsze to ciut lepiej. Zasłaniając chłodnicę też uzyskasz podobny efekt (powietrze powinno nie lecieć na silnik) więc próbuj - może będzie trochę lepiej.