Kontrolka oleju jest dwufunkcyjna: - miga na pomarańczowo - uszkodzenie czujnika oleju, - świeci nieprzerwanei na pomarańczowo - niski poziom oleju, - świeci nieprzerwanie na czerwono - niskie ciśnienie oleju, dalsza jazd ryzykowna dla silnika. Może byc jeszcze uszkodzony styk w zamku maski. W moim Leonie w sumie nie tak dawno podczas jazdy zaświeciła się pomarańczowa kontrolka oleju. Sprawdziłem poziom oleju, był w połowie między stanem min. a max. ale dolałem tak na wszelki wypadek. Zamykam maskę, odpalam auto a kontrolka dalej się świeci więc odpinam wtyczkę od zamka maski. Też nie pomogło, dalej się świeci więc odpiąłem akumulator i po restarcie kontrolka zgasła więc to styk w zamku był odpowiedzialny u mnie za zapalenie się kontrolki oleju więc też tak spróbuj jak poziom oleju jest w normie a kontrolka świeci się nieprzerwanie. Jeśli to nie pomoże to czujnik oleju do wymiany.
W zamku jest styk odpowiadający za sygnalizację otwarcia maski. W przypadku sygnalizacji niskiego stanu oleju zatrzymujesz się, dolewasz do wymagane stanu i zamykasz maskę. W tym momencie komputer rejestruje otwarcie maski i po zdiagnozowaniu prawidłowego stanu oleju wyłącza kontrolkę. Jeśli styk jest ok to sygnał jest przekazywany prawidłowo, procedura uzupełnienia oleju została wykonana i lampka gaśnie. Jeśli styk jest walnięty to kompo nie "widzi", ze maska została otwarta w celu uzupełnienia oleju i cały czas sygnalizuje niski poziom oleju. Jazda z czerwoną kontrolką oleju jest jazdą z wysokim ryzykiem uszkodzenia silnika, jeśli dalej masz ten problem znaczy się, że od ostatniego razu nic z tym nie zrobiłeś ale to twoja sprawa.
[ Dodano: 2012-02-07, 17:05 ] Dzisiaj zarówno z rana jak i po robocie jadąc autem wszystko było ok, więc podejrzewam że czujnik oszalał przez ten mróz i stąd cale zamieszanie. Na razie odpuszczam temat, no chyba że się jeszcze raz zapali wtedy będę kombinował
Przy okazji mam takie pytanie wynikające z własnej ciekawości, gdzie w 1.8 20V znajduje się czujnik ciśnienia oleju i czy jest jeden czy dwa
Witam. Zauważyłem w moim toledo 1M ze czasem gdy dlugo postoi na mrozie to przy odpalaniu silnika kontrolka od oleju zapiszczy i przez chwile pomruga na czerwono lecz po kilku przejechanych metrach wszytsko wraca do normy , objaw ten nigdy nie pojawil sie gdy samochod stoi w garazu jedynie czasem gdy dlugo stoi na mrozie. jaka moze byc przyczyna ?
Pendzik, Czujnik oleju masz pod miską jak sie położysz pod auto to zobaczysz, ja nie mam czujnika, a zapalenie lampki może być spowodowane spadkiem ciśnienia oleju.