[1M] Światła do jazdy dziennej

Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne naszych Tolków.
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: szymekgd »

A nie prosciej zamontowac uklad z alledrogo automatycznie zalaczajacy swiatla mijania?
Nie widze w tym rozwiazaniu nic ciekawego...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:A nie prosciej zamontowac uklad z alledrogo automatycznie zalaczajacy swiatla mijania?
A czytałeś dokładnie to co zacytował GangstaMarc ? Tutaj rolę świateł dziennych spełniają światła drogowe a nie mijania, które są wykorzystane w 30% swojej mocy :)
G
GangstaMarc

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: GangstaMarc »

szymekgd, to rozwiązanie jest właśnie dość ciekawe bo spełnia swoje zadanie jako światła dzienne, a nie wygląda jak chińskie choinki, którzy teraz wszyscy przyklejają do swoich calibr.

Dodam, że światła załączają się automatycznie, gdy napięcia ładowania przekracza 13.6V tak więc nie ma zabawy z przyciskami. Gdy włączamy św. mijania lub długie te nam się wyłączają.

Mi się ten patent bardzo podoba.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:A czytałeś dokładnie to co zacytował GangstaMarc ? Tutaj rolę świateł dziennych spełniają światła drogowe a nie mijania, które są wykorzystane w 30% swojej mocy :)


Czytalem, i z punktu widzenia kierowcy nie widze roznicy czy pala sie swiatla drogowe na 30% mocy czy mijania na 100%, w obydwu przypadkach zapalaja sie automatycznie i spelniaja ta sama funkcje, zwykly bajer.

Nie wiem, jak jest zrealizowane to 30%, ale jezeli tak jak wspomnial olinek2 to uklad moze dodatkowo siac wysoka czestotliwoscia po instalacji...

GangstaMarc pisze:Dodam, że światła załączają się automatycznie, gdy napięcia ładowania przekracza 13.6V tak więc nie ma zabawy z przyciskami. Gdy włączamy św. mijania lub długie te nam się wyłączają.Mi się ten patent bardzo podoba.


Zasada dzialania jest identyczna, spotyka sie rowniez zalaczanie z opoznieniem czasowym.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2011, 15:22 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
o
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: olinek2 »

Szymek na pewno PWM, bo inaczej miałbyś sporo ciepła do odprowadzenia. Jeśli chodzi o HF to nie musi siać mocno, bo żarówka nie jest indukcyjnością (pomijam te ułamki uH na włókno). Wiele rzeczy się robi dzisiaj PWM i nie ma problemów, no chyba że z CB :P
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Czytalem, i z punktu widzenia kierowcy nie widze roznicy czy pala sie swiatla drogowe na 30% mocy czy mijania na 100%, w obydwu przypadkach zapalaja sie automatycznie i spelniaja ta sama funkcje, zwykly bajer.
A ja widzę różnicę taką, że częściej używam świateł mijania od drogowych i takowe mi się szybciej przepalają, więc taki bajer jest dla mnie bardzo przydatny. Kwestia o jaką się mogę obawiać to żywotność żarówek w światłach drogowych po "obcięciu" im wydolności do 30% i robieniu za światła do jazdy dziennej...
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: vwir »

Zawsze można zrobić patent nawet prostszy od PWM: spiąć żarówki szeregowo. Wtedy nic nie będzie siało. Ale jak Sony pisze - nie wiem, ile wytrzymają żarówki halogenowe, które dostaną połowę nominalnego napięcia.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:A ja widzę różnicę taką, że częściej używam świateł mijania od drogowych i takowe mi się szybciej przepalają[...]


Skoro nie uzywasz swiatel drogowych to dlaczego maja sie zarowki przepalac?
Przed zalozeniem ukladu musisz porownac tylko ceny zarowek ;)

vwir, moze ten uklad wlasnie jest tak zrealizowany, duzo prostsze i tansze rozwiazanie niz PWM.

Okazuje sie, ze to bardzo popularny temat w googlach, proponuje lekture tego: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=1845 na "swiatelkach" chlopaki sie znaja ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Skoro nie uzywasz swiatel drogowych to dlaczego maja sie zarowki przepalac?
Miałem na myśli to, że żarówki MIJANIA mi się przepalają szybciej.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Szymek08 »

Z tego linka wyczytałem że wystarczy regulator PWM. Teraz tylko kwestia jaki mocny ten regulator kupić i gdzie i w jaki sposób go podłączyć żeby to tak działało?
ODPOWIEDZ