[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: sz.p.bartek »

Zielony to właśnie olej który jest w obiegu wraz z czynnikiem.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Sony »

a to się przyłączę... Wobec tego skoro ten olej widać "zielony" to oznacza że czynnik jest na oparach ? Muszę wobec tego zajrzeć do siebie. A tak a propos... Jak myślicie ile może kosztować załatanie maluśkiego wycieku z klimy ? Niestety takowy posiadam :/
Awatar użytkownika
Robo
Zasłużony
Posty: 416
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:49

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Robo »

Sony pisze:A tak a propos... Jak myślicie ile może kosztować załatanie maluśkiego wycieku z klimy ? Niestety takowy posiadam
Ja w zeszłym roku zapłaciłem za coś takiego + napełnienie i odgrzybianie 150 zł
Moderacja jest wtedy, kiedy ja cenzuruję, a cenzura wtedy, kiedy mnie moderują.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Sony »

Ja w zeszłym roku zapłaciłem za coś takiego + napełnienie i odgrzybianie 150 zł
No to mnie Robo pocieszyłeś. Kolo właśnie z Piotrkowa mi powiedział, że za czyszczenie ozonem, sprawdzenie klimy i napełnienie właśnie 150 max weźmie, ale nie wiedziałem ile za dodatkowe uszczelnienie może skasować. Myślę że powyżej 200 mnie nie ogoli.
Awatar użytkownika
marcinjanowski
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:29
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: marcinjanowski »

dzięki naszemu spotowie dowiedziałem się ze musza sie krecic 2 wentylatory na chlodnicy .... i jesli u mnie jeden nie dziala. ... jest uszkodozny .. jutro bede to badał .. czy moze to byc przyczyna nie wlaczajacej sie sprezarki? z podziekowaniami dla lysy13041981 ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Układ klimatyzacji - co to jest ?

Post autor: Sony »

-----------
Daję ten temat odrębnie do Nas w razie gdyby ktoś miał podobny problem. Od chłopaków z LC coś niecoś się dowiedziałem.
-----------

Szukałem i szukałem i nic nie znalazłem :/ Byłem wczoraj na planowanym ozonowaniu klimy, sprawdzeniu szczelności i nabiciu, ale okazało się że mam WYCIEK ;]
Gościu powiedział mi, że wyciek jest z tego urządzonka, które prezentuję na zdjęciu poniżej.
Niestety kolo nie sprecyzował nazwy, wspomniał jedynie że jak wymieniał to w jakimś VW to koszt równał się 420zł.

Obrazek

Obrazek

Moje pytanie brzmi jak nazywa się to urządzenie ? Szukałem w ETCE i też tego ustrojstwa nie znalazłem :/

-----
Mianowicie dostałem takie odpowiedzi:
-----

Jest to łącznik przewodów od klimy i od chłodnicy wewnętrznej.

Tego się nie wymienia. Raczej tylko uszczelki na przewodach, które dochodzą do łącznika.
Trzeba było sprawdzić, może jest poluzowane.

Gaz ucieka szybko, czy powoli?
Jak powoli, to na pewno uszczelki.


tam znajdują się dwa o-ring-i

patrząc na zdjęcie strona lewa nr 7H0 820 749 ( 17,2X1,82)
strona prawa 7M0 820 749 B ( 8,13X178)

to urządzenie to zawór rozprężny dławiący


To jest zawor rozprezny klimatyzacji (dlawiacy) 6N0820679C, bardzo wazna jest jego oslona, taki niepozorny kawalek paperdykla lub czegos podobnego, zwany wkladka izolacyjna 1H0820692, bez tego zawor moze zle pracowac, oringi od strony silnika: 7M0820749B na cienkiej rurce, 7H0820749 na grubej rurce, oringi od strony parownika: 8E0260749 na cienkiej rurce, 8E0260749D na grubej rurce.


Jeśli ktoś z Was ma coś do dodania to śmiało :)

Ze swojej strony pragnę dodać że przed chwilką patrzyłem w Etce ceny wszystkich tych rzeczy i wyszło mi łącznie jakieś 90zł, no nawet liczmy 100zł. Teraz przy tej stówce sobie postawić to 420zł :D ...jak wyjdzie na moje i to zrobię to kolesia jeszcze opierdziele od tej klimy :)
A
ADIWWL

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: ADIWWL »

to jest prawdopodobnie zawór przejściowy http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0 6 fotka cena nie mam pojęcia
d
darkghoust

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: darkghoust »

Na cenę w etce to lepiej nie patrz zadzwoń do aso.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Sony »

Jak doprowadzę wnętrze Tolka do porządku to muszę zajechać do znajomego warsztatu i tam zobaczę co mi fachowcy powiedzą :) Ciekaw jestem co będzie trzeba wymienić, czy same oringi czy może wkładkę izolacyjną albo całość.
s
sz.p.bartek
Forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 20 maja 2008, 15:10
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: sz.p.bartek »

Stawiam na uszczelki zaworu rozprężnego, pewnie ze starości sparciały i puszczają powoli. Czy mam dobre wrażenie że jeden z przewodów który wchodzi do zaworu (ten po lewej) jest zasyfiony na zielono?
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
ODPOWIEDZ