[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
k
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Jasło

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kappa00 »

Koledzy mam problem, w nocy było -15 stopni, gdy wszedłem do garażu ok 9 rano zobaczyłem plamę płynu chłodniczego na podłodze. Sprawdzając węże i króćce, zauważyłem że jeden z wężów który idzie do nagrzewnicy jest mokry przy tym króćcu, przy ścianie grodziowej. Nigdy tego nie rozbierałem, Czy tam jest jakieś zabezpieczenie z drutu?Czy jest tam jakiś oring?
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: vwir »

Jest zabezpieczenie z drutu. Wysuwasz je i króciec wychodzi. W środku króćca jest oring. W serwisie nie do kupienia, musisz go wyjąć i podjechać do jakiegoś motoryzacyjnego, żeby dobrali oring po wymiarach. Możesz wziąć minimalnie grubszy, wtedy ciaśniej siądzie.
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: haszczu »

vwir pisze:Możesz wziąć minimalnie grubszy, wtedy ciaśniej siądzie.

Ja tak próbowałem ale ten ori jest już bardzo ciasno obsadzony
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
k
kappa00
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2013, 17:30
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Jasło

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: kappa00 »

I co kolego zrobiłeś? Dobrałeś jakoś oring?
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: haszczu »

kappa00, stary wziąłem i do motoryzacyjnego. Koszt 50gr
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: janek111 »

Witam , chciałem wam przedstawić mój problem z ubytkiem płynu , przy większych obrotach wywala mi płyn tym kanalikiem co wywala nadmiar(korek wymieniłem) , gdy przejadę kilkanaście km to układ jakby mi go zassał a po odkręceniu korka wyrównawczego słychać ssyk i poziom płynu wraca do swojej poprzedniej wartości , ale też co jakiś czas około miesiąca dolewam około 200ml , gdy było zimniej to przy przyspieszaniu czuć było z nawiewu letnie powietrze i po chwili z powrotem ciepłe od nie dawna czuć z nawiewu dziwny zapach (na pewno nie spaliny) przy klimie jest normalny zapach powietrza , to chyba tyle jeśli chodzi o objawy które zauważyłem i tu moje pytanie czy pada mi uszczelka pod głowicą ?

W płynie nie ma oleju i odwrotnie nie przybywa go do oleju , pali normalnie na strzała , nie dymi tem. 90C i trzyma sie caly czas tego hmm nie wiem jakie jeszcze są objawy.

Może ktoś zna się lepiej odemnie , albo miał cos podobnego czy sie mam martwić czy nie.
d
duszko
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 01 kwie 2015, 17:46

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: duszko »

co do ubytku sprawdziłbym nagrzewnice i pompę wody, a pierwszy objaw to wg mnie standard, bo podczas jazdy temp rośnie a z nią i ciśnienie w układzie to i płyn gdzieś się tam po rurkach upcha lekko, a jak odkręcisz korek to niwelujesz nadciśnienie i poziom wraca( u mnie w 2 toledo taki efekt przynajmniej jest wiec jeśli było by coś nie halo to mocny zbieg okoliczności musiałby być;p)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: vwir »

Sprawdź poziom płynu na zimnym silniku. Potem pojeździj bez żadnego odkręcania korka, żeby auto się zagrzało. Zostaw auto do ostygnięcia i zobacz, czy poziom będzie taki sam, jak na początku na zimnym silniku. Odkręć korek (na zimnym silniku) i zobacz, czy w układzie będzie ciśnienie. Jeśli po czymś takim masz ciśnienie w układzie to nie mam dobrych wiadomości.

Ten dziwny zapach - taki sam jak płynu chłodniczego? Czy raczej zagrzybiona klima? Zagrzybioną klimę czuć właśnie po jej wyłączeniu, a nie w trakcie jej działania.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

janek111 pisze:gdy było zimniej to przy przyspieszaniu czuć było z nawiewu letnie powietrze i po chwili z powrotem ciepłe od nie dawna czuć z nawiewu dziwny zapach


Parowały szyby, nie jest mokro od strony pasażera?
Michal
j
janek111
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Brzeg

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: janek111 »

szymekgd , nie zauważyłem aby szyby parowały i było mokro od strony pasażera , a gdyby coś takiego się działo to co by znaczyło ?

Jutro rano sprawdzę czy będzie syczeć po odkręceniu korka na zimnym silniku
ODPOWIEDZ