Koledzy mam problem, w nocy było -15 stopni, gdy wszedłem do garażu ok 9 rano zobaczyłem plamę płynu chłodniczego na podłodze. Sprawdzając węże i króćce, zauważyłem że jeden z wężów który idzie do nagrzewnicy jest mokry przy tym króćcu, przy ścianie grodziowej. Nigdy tego nie rozbierałem, Czy tam jest jakieś zabezpieczenie z drutu?Czy jest tam jakiś oring?
Jest zabezpieczenie z drutu. Wysuwasz je i króciec wychodzi. W środku króćca jest oring. W serwisie nie do kupienia, musisz go wyjąć i podjechać do jakiegoś motoryzacyjnego, żeby dobrali oring po wymiarach. Możesz wziąć minimalnie grubszy, wtedy ciaśniej siądzie.
Witam , chciałem wam przedstawić mój problem z ubytkiem płynu , przy większych obrotach wywala mi płyn tym kanalikiem co wywala nadmiar(korek wymieniłem) , gdy przejadę kilkanaście km to układ jakby mi go zassał a po odkręceniu korka wyrównawczego słychać ssyk i poziom płynu wraca do swojej poprzedniej wartości , ale też co jakiś czas około miesiąca dolewam około 200ml , gdy było zimniej to przy przyspieszaniu czuć było z nawiewu letnie powietrze i po chwili z powrotem ciepłe od nie dawna czuć z nawiewu dziwny zapach (na pewno nie spaliny) przy klimie jest normalny zapach powietrza , to chyba tyle jeśli chodzi o objawy które zauważyłem i tu moje pytanie czy pada mi uszczelka pod głowicą ?
W płynie nie ma oleju i odwrotnie nie przybywa go do oleju , pali normalnie na strzała , nie dymi tem. 90C i trzyma sie caly czas tego hmm nie wiem jakie jeszcze są objawy.
Może ktoś zna się lepiej odemnie , albo miał cos podobnego czy sie mam martwić czy nie.
co do ubytku sprawdziłbym nagrzewnice i pompę wody, a pierwszy objaw to wg mnie standard, bo podczas jazdy temp rośnie a z nią i ciśnienie w układzie to i płyn gdzieś się tam po rurkach upcha lekko, a jak odkręcisz korek to niwelujesz nadciśnienie i poziom wraca( u mnie w 2 toledo taki efekt przynajmniej jest wiec jeśli było by coś nie halo to mocny zbieg okoliczności musiałby być;p)
Sprawdź poziom płynu na zimnym silniku. Potem pojeździj bez żadnego odkręcania korka, żeby auto się zagrzało. Zostaw auto do ostygnięcia i zobacz, czy poziom będzie taki sam, jak na początku na zimnym silniku. Odkręć korek (na zimnym silniku) i zobacz, czy w układzie będzie ciśnienie. Jeśli po czymś takim masz ciśnienie w układzie to nie mam dobrych wiadomości.
Ten dziwny zapach - taki sam jak płynu chłodniczego? Czy raczej zagrzybiona klima? Zagrzybioną klimę czuć właśnie po jej wyłączeniu, a nie w trakcie jej działania.
janek111 pisze:gdy było zimniej to przy przyspieszaniu czuć było z nawiewu letnie powietrze i po chwili z powrotem ciepłe od nie dawna czuć z nawiewu dziwny zapach
Parowały szyby, nie jest mokro od strony pasażera?