[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Radziu pisze:Teraz sobie uswiadomilem,ze moze aby drugi bieg wentylatora sie zalaczyl,to musza byc zwarte wszystkie 3 piny?


Nie. Jeden pin zalacza 1 bieg, a 2 pin 2 bieg, plus jest wspólny
Michal
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Radziu »

czyli i czujnik jest walniety, bo tak by zalaczal chociaz na tym biegu, ktory dziala i kabel jest gdzies trzasniety na to wyglada, czy zle rozumuje?

powiedzcie mi jeszcze gdzie jest czujnik temperatury plynu chodniczego, znalzlem jakis czujnik w kroccu na gorze, ale jest dwupinowy, wiec to napewno nie ten czujnikm bo powinien byc chyba 4?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Michal
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Radziu »

a z czujnikiem przy chlodnicy? jesli przewod jest trafiony, to nie bedzie dzialal wogole, czy powinien zalaczac jeden bieg, ten ktiry dziala po zwarciu we wtyczce?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Zależy, jeżeli masz sterownik wentylatorów to sygnał z termika może iść przez niego, masz schemat instalacji?
Michal
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Radziu »

nie, nie mam.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Roxon40 »

Poczytałem trochę ten temat ale jakoś do końca nie jestem pewien co jest przyczyną.

Stan w zbiorniczku wyrównawczym jest w normie. Gdy pogonię auto to w zbiorniku płyn "rośnie" do ponad 3/4 stanu zbiornika. Rozumiem, że stan płynu po jeździe lubi się podnieść ale nie do takiego stanu.
Na drugi dzień sprawdzam stan płynu a tu minimum.
Dziś poszedłem szukać wycieku, ale jedynie co znalazłem to, to że ucieka mi tym plastikiem zaznaczonym na zdjęciu poniżej.

Obrazek

Sprawdzałem węże, wydają się być ok, układ wydaje się pracować poprawnie.
W sumie to bym się tym nie przejmował ale martwi mnie to dlaczego ten płyn tak "rośnie" w tym zbiorniku??

Objawów uszkodzonej uszczelki też nie znalazłem.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Renovatio »

Roxon40 masz typowy objaw uszkodzenia uszczelki pod głowica, choć ja poszukałbym jeszcze 2 innych przypadków, pierwszy czy drożny jest przewód przelewowy płynu do zbiornika wyrównawczego, (na zapalonym siniku powinien przez niego przelewać się płyn), drugi korek od zbiornika może jest uszkodzony i tworzy się zbyt duże ciśnienie, a wracając D UPG to niekoniecznie jej uszkodzenie musi objawiać się dymieniem na biało czy masłem w oleju jeśli przedmuch jest mały to będzie się ujawniał tylko po większym przeciągnięciu auta, wywaleniem płynu przez zabezpieczenie, ta właśnie rurką.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Roxon40 »

Renovatio pisze: pierwszy czy drożny jest przewód przelewowy płynu do zbiornika wyrównawczego


Drożny, płyn nim powraca do zbiornika

Renovatio pisze:drugi korek od zbiornika może jest uszkodzony i tworzy się zbyt duże ciśnienie


Sprawdzę jak znajdę na podmianę. Na chwilę obecną, słyszałem że coś tam spod tego korka syczy, natomiast, nie mam problemu z puchnącymi, twardymi wężami nawet po ostrzejszej jeździe.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Renovatio »

Sprawdź jeszcze dolny wąż os chłodnicy czy po jeździe jest ciepły, może masz problem z termostatem, jak temperatura i czy ogrzewanie się załącza ( teraz w nocy powinno przy ustawieniu wyższej temperatury, zakładam że masz climatronic), a węże należy sprawdzić jeszcze przed pełnym rozgrzaniem silnika gdy temperatura na blacie oscyluje między 60 a 70 stopni( tak słyszałem), ja tez mam ASV i u mnie płyn po ostrej jeździe podniesie się góra o 1cm nigdy więcej, ale jeszcze dla pewności podmień korek.
ODPOWIEDZ