Może ktoś podrzucić instrukcje do adaptacji przepustnicy pod polskiego VAG-a ?
Wymieniłem przepustnice i po odpaleniu wskakuje na 1100-1200 obrotów. Później niby spada do 900 ale potrafi znowu wskoczyć na 1200. Czasem leciutko falują.
“Z jaką maksymalną prędkością można przejechać ten zakręt? Z każdą…” (Sobiesław Zasada)
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Panowie Toledo III 1.6 MPI kody błędów, ktoś może coś podpowie? Szwagier ma problem straszny z EPC, czyszczenie nie pomaga, serwis krzyczy sobie 2500 ziko.
17579 P1171 008 - czujnik kata 2 napędu przepustnicy -G188 - niewiarygodny sygnał - sporadyczna 17973 P1565 007 - jednostka sterująca przepustnicą - J338 - Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte - sporadyczna 17972 P1564 008 - jednostka sterująca przepustnicą - j338 - za niskie napięcie podczas Nastaw podstawowych - sporadyczna 16555 P0171 006 - Rząd 1, układ pomiaru paliwa - mieszanka za uboga - sporadyczna 17549 P1141 006 - Rejestrowanie obciążenia - niewiarygodna wartość - sporadyczna
Witam, wziąłem się za czyszczenie przepustnicy, jednak po tej operacji nie mogę jej zaadaptować, przejechałem już ok 300km myślałem ze sama się ustawi ale nic.
Auto ciągle trzyma obroty w granicy 1200 - 2000(zależy od dnia:) )
Próbowałem adaptacji vagiem 311, 409, polskim vagiem 4.9 i 2.5. Jednak to nic nie daje.
Może macie jakiś sposób na to, dodam ze przed czyszczeniem było w miarę ok, nie licząc falowania obrotów 800-1200.
P.S. Ciągle mam błąd w vagu związany z nieustawiona przepustnica
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam Łukasz
Luki52 pisze:Witam, wziąłem się za czyszczenie przepustnicy, jednak po tej operacji nie mogę jej zaadaptować, przejechałem już ok 300km myślałem ze sama się ustawi ale nic. Auto ciągle trzyma obroty w granicy 1200 - 2000(zależy od dnia:) ) Próbowałem adaptacji vagiem 311, 409, polskim vagiem 4.9 i 2.5. Jednak to nic nie daje. Może macie jakiś sposób na to, dodam ze przed czyszczeniem było w miarę ok, nie licząc falowania obrotów 800-1200. P.S. Ciągle mam błąd w vagu związany z nieustawiona przepustnica Z góry dzięki za odpowiedz Pozdrawiam Łukasz
Żeby wykonać prawidłowo adaptacje nie możesz mieć błędów związanymi z przepustnicą, sondą, lewym powietrzem wszystkim co jest związane z pracą na biegu jałowym.
Jeśli ponawia się błąd to może uszkodziłeś przepustnicę, wtyczkę dobrze wsadziłeś ?
Witam posiadam Tolka 1M 1.8 20V chciałbym przeczyścić przepustnice oraz przeprowadzić adaptacje Moje pytanie ile taka usługa może kosztować i jak długo trwa taka naprawa. Ile płaciliście za taka usługę
Witam. Po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy samochód zaczął wolniej reagować na gaz. Brakuje mu mocy i chodzi nierówno. Co może być przyczyną? Lewe powietrze czy błędy w adaptacji? Odłączyłem akumulator na kilka godzin i zobaczę czy pomoże. Na biegu jałowym na gaz reaguje równo. Tylko podczas przyspieszania dławi się.