Wszystko o silnikach benzynowych
matidzi01
Forumowicz
Posty: 7 Rejestracja: 10 sie 2018, 11:26
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 150KM
Lokalizacja: gdynia
Post
autor: matidzi01 » 30 paź 2018, 08:19
Witam,
orientuje się ktoś czy chłodniczka oleju wraz z podstawą filtra oleju będzie pasować do silnika 2.3 AGZ z silnika 2.3 AQN? Jeśli nie, to być może przypasuje z jakiejś innej wersji silnikowej?
EDIT: sprawdzone, nie pasuje.
Bgz123
Forumowicz
Posty: 6 Rejestracja: 29 lis 2018, 15:01
Auto: Toledo
Model: 2.3 v5
Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Bgz123 » 29 lis 2018, 15:11
Panowie mam problem z 2.3 v5 150. Otóż jest taki problem ze nie chce sie wkrecac, na zimnym jako tako ciepły do 3500obr i już dalej się zbytnio nie rozpędza. Zmieniłem kable na nowe świece i zaczął troszkę lepiej chodzic. Mam wrażenie ze nie chodzi na wszystkie cylindry. Kompresje mierzylem 2 górne maja po około 16 bar, 3 te dolne po 13. Miernik yato. Ktoś coś może mial taki problem?
haszczu
Zasłużony
Posty: 3380 Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno
Post
autor: haszczu » 29 lis 2018, 15:57
Sprawdzałeś wskazania przepływomierza i sondy?
Świece w jakim stanie?
Wysłane z mojego SM-N930F przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Bgz123
Forumowicz
Posty: 6 Rejestracja: 29 lis 2018, 15:01
Auto: Toledo
Model: 2.3 v5
Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Bgz123 » 29 lis 2018, 16:06
Wskazań nie sprawdzałem. Zaraz jadę do znajomego podpiąć kompa. Świece nowki
EDIT:
Byłem wg kompa błąd czujnika wałka rozrządu. Jaki polecacie?
DzieX
Administrator
Posty: 3270 Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:
Post
autor: DzieX » 30 lis 2018, 11:05
A rozrząd robiłeś?
Bgz123
Forumowicz
Posty: 6 Rejestracja: 29 lis 2018, 15:01
Auto: Toledo
Model: 2.3 v5
Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Bgz123 » 30 lis 2018, 11:48
Nie właśnie nie. Dzis założyłem nowy czujnik i dalej brak poprawy. Ktoś ma jakieś wskazówki co do rozrzadu?
DzieX
Administrator
Posty: 3270 Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:
Post
autor: DzieX » 30 lis 2018, 14:44
Mogła pęknąć prowadnica rozrządu. Ona jest z plastiku. Wtedy rozrząd przestawi się i auto ma mocy ani się nie wkręca. Umnie tak było. Z tym że było słychać wyraźnie w silniku. Może np przy jednym zębie nie będzie słychać.
Bgz123
Forumowicz
Posty: 6 Rejestracja: 29 lis 2018, 15:01
Auto: Toledo
Model: 2.3 v5
Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Bgz123 » 01 gru 2018, 16:23
Bez zdejmowania skrzyni sprawdzę? Warto w razie co samemu się w wymianę pchać czy lepiej do mechanika?
DzieX
Administrator
Posty: 3270 Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:
Post
autor: DzieX » 01 gru 2018, 17:26
Osłonę rozrządu trzeba zdjąć. Nie trzeba skrzyni do tego zdejmować (póki co).
To znaczy będziesz mógł niestety tylko górę ocenić. Czy dół to nie wiem.
Bgz123
Forumowicz
Posty: 6 Rejestracja: 29 lis 2018, 15:01
Auto: Toledo
Model: 2.3 v5
Lokalizacja: Puławy
Post
autor: Bgz123 » 03 gru 2018, 22:40
I wszystko jasne. Pękł ślizg i rozrząd przeskoczył o 2 ząbki. Zakładam nowy komplet ze swaga