[1M] Sprężyny przód / tył

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
_carlos-
Forumowicz
Posty: 471
Rejestracja: 22 kwie 2011, 23:32
Auto: SEAT TOLEDO 1M
Model: 1,9 TDI ALH
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: _carlos- »

Panowie coś mam za miękki tył. Wrzucę powiedzmy 100 kg do bagażnika i tył siada. Sprężyny się kończą czy amory? Po czym to można sprawdzić?
Miesiąc temu byłem na przeglądzie i amory były OK.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: vwir »

Po wrzuceniu 100kg do bagażnika to przy seryjnych sprężynach u każdego siądzie tył. Kwestia tylko jak bardzo siada ;) Generalnie amortyzatory mają amortyzować przejazd przez nierówności. Nie mają nic wspólnego z tym, czy auto siada czy nie. U Ciebie pewnie są już słabe sprężyny, ale najpierw porównaj z innymi 1M, bo może niepotrzebnie szukasz problemów.
Awatar użytkownika
_carlos-
Forumowicz
Posty: 471
Rejestracja: 22 kwie 2011, 23:32
Auto: SEAT TOLEDO 1M
Model: 1,9 TDI ALH
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: _carlos- »

Zmieniałem 3 miesiące temu sprężyny przód i wydaje mi się, że jest przodem uniesiony. Jak siada przy 100 kg w bagażniku to przy 5 osobach i pełnym bagażniku to chyba będzie masakra.
Dużo jest problemów przy zmianie sprężyn z tyłu?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: vwir »

Jest banalnie proste. Nie trzeba ściągaczy do sprężyn ani nic z tych rzeczy. Poluzowujesz amortyzator i belka ładnie opada w dół. Wtedy wyciągasz sprężynę i wkładasz nową.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: Kitaj »

Tylko później trzeba mieć siłę na tyle podnieść tylną belkę żeby weszła sruba w amortyzator :-P
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
el_pawłov
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 26 lut 2014, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 AGN+LPG
Lokalizacja: Jaworzno

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: el_pawłov »

Jak siły nie ma to można nieco pomóc sobie podnośnikiem byle z głową ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: vwir »

Kitaj pisze:Tylko później trzeba mieć siłę na tyle podnieść tylną belkę żeby weszła sruba w amortyzator :-P


No ja sobie podstawiłem kawałek drewna pod belkę i opuszczałem auto na podnośniku i wszystko ładnie weszło. Bez użycia siły.
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Koszalin

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: tom-elektro »

Kitaj pisze:
Sony pisze:Najlepiej to założyć Eibacha dedykowanego do Tolka


I wybulić 700zł gdzie używkę można dorwać za 1/3 tej ceny. A poza tym znalezienie eibacha do dedykowanego do toledo graniczy z cudem. :-) Pisałem już x razy napiszę, jeszcze raz :P Mozna zakładać sprężyny z leona/golfa/a3 tylko po założeniu trzeba zmierzyć konkretnie ile siadło i wyciąć gumowe podkładki w górne gniazdo sprężyny i wszystko będzie chulało ;-) Ewentualnie bierz przód z leona golfa itd a tył z bory. Na allegro sportów z bory jest dużo i to za śmieszne pieniądze rzędu 30-50zł ;-)

Masz chociażby tutaj:
http://allegro.pl/sprezyny-sprezyna-tyl ... tabsAnchor
Na tył do sedanów prawdopodobnie szedł tylko jeden typ zawieszenia -1,5cm właśnie o oznaczeniu 3 niebieskie 1 srebrna więc będzie łatwo poszukać ;-)


Udało się nabyć zestaw :-) co prawda nie jest to Sport -15mm a Eibach pro-kit -30mm z Golfa IV do silników TDI czyli tak jak u mnie. Pytanie tylko co z tym tyłem, czy można zastosować podkładki w dolne gniazdo również, czy tylko górne ?
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: Kitaj »

Lepiej w górne bo masz więcej miejsca żeby podłożyć. Na dole gniazda metal wystaje tylko jakieś 0,5cm więc jak wstawisz tam gumę to sprężyna nie wejdzie :) a na górze ten cycek jest dłuugi to jest gdzie podkładać :)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 16 paź 2009, 12:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Koszalin

[1M] Sprężyny przód / tył

Post autor: tom-elektro »

Kitaj pisze:Lepiej w górne bo masz więcej miejsca żeby podłożyć. Na dole gniazda metal wystaje tylko jakieś 0,5cm więc jak wstawisz tam gumę to sprężyna nie wejdzie :) a na górze ten cycek jest dłuugi to jest gdzie podkładać :)


Dzięki za info, dam znać jak wyszło po wymianie :-)
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
ODPOWIEDZ