[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
q
qoblin
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2013, 12:43
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 v5 AQN
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: qoblin »

Mam pytanie odnośnie rozrządu w moim silniku, co sądzicie nt poniższych odczytów z VAGa? Normalne, ujdzie, do regulacji, do wymiany?
Obrazek
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

z tego co wiem to norma jest do -8 ale jeżeli hałasuje to należało by do niego zajrzeć, jestem w trakcie wymiany w swoim aqn, z tym, że u mnie odczyty na vagu w kanałach 208 i 209 wynosiły -9 i -8 i słychać było łańcuszek, po wymianie górnego napinacza "śruby" jeden łańcuch się poprawił na -7 z -9 za to drugi z -8 poszedł na -10, po rozebraniu okazuje się że winowajcą jest napinacz łańcucha dolnego, ale skoro już to rozebrałem, kupiłem cały komplet bo koszt jak na rozrząd niewielki, zestaw febi po rabatach kosztował mnie 720 zł, w opakowaniu łańcuchy iwis, napinacze, ślizgi Ina, gdybyś był ciekaw zapraszam do tematu o aucie, właśnie "skrobię" posta z postępów
co do Twoich pomiarów -3 i -5 krótko mówiąc jeżeli nie hałasuje i ładnie jedzie auto to "ujdzie" i jeżeli nie wyrzuca błędu o braku synchronizacji wałków to nie ma się czym przejmować

moralez00 pisze:Sprzęgiełko nowe. Już nawet mechanicy nie mają koncepcji.

Wysłane z mojego LG-H815
miałem taki przypadek u brata w aqn, u mnie cisza od zakupu na tym samym pasku, u niego popiskiwał, auto dostało nowy napinacz i pasek, pomogło ale w deszczowe, wilgotne dni problem powracał, sprawę rozwiązało założenie kompletu osłon pod silnik, bocznych i dolnej których w jego aucie brakowało od dnia w którym rzekł "ja nie przejadę..." hehe i zaspę śnieżną przejechał ale połamane osłony zostały w połowie drogi

sprawdź jeszcze czy pompa wody nie jest zatarta, bo miałem to u siebie, co prawda pasek nie piszczał ale wymieniłem ją jak tylko usłyszałem i zlokalizowałem dziwny dźwięk, a jakby okazała się do wymiany to szukaj takiej z mosiężnym wirnikiem a nie plastikowym to ta pierwsza ma dużo większą wydajność w stosunku do drugiej, wrzucę przy okazji fotki dla porównania w temacie o moim aucie to zobaczysz o co chodzi
moralez00 pisze:A ja mam pytanie. Co mogą powodować nieszczelności u układzie powietrza wtórnego?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
sprawdź połączenia węży karbowanych od pompy powietrza wtórnego, od samej pompy i po kolei dalej, w połowie skrzyni jest łączenie, potrafi toto wyskoczyć i już mamy błąd w sterowniku "obieg powietrza wtórnego, upływ" czy jakoś tak

co do tego co mogą powodować... hmmm, zaciąganie syfu do układu dolotowego, nierówną pracę silnika idt itp
Awatar użytkownika
moralez00
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:27
Auto: Jakies
Model: 1.0
Lokalizacja: Uzbekistan

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: moralez00 »

Co do piszczenia paska już ogarnięte. Zostało tak jak piszesz założyć osłony boczne. Problemem okazała się rolka pompy wody.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
q
qoblin
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2013, 12:43
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 v5 AQN
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: qoblin »

@mariusz88 dzięki za odpowiedź. Błędu jak na razie nie wyrzuca, jeździ normalnie, jedyne co, to silnik drży na biegu jałowym trochę bardziej niż normalnie. Postaram się znaleźć wątek o Twoim aucie, to najwyżej tam Cie podpytam o parę rzeczy.
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

Drgania i strzały w wydech to może być oczywiście wina łańcuszka, ale przy tych odczytach szukał bym winy w wypadających zapłonach, tzn nowe świece jeżeli nie wymieniłeś ich jeszcze, ewentualnie przejrzyj przewody podciśnieniowe i sprawdź szczelność dolotu, u mnie odpękł kiedyś czujnik od rury łączącej filtr powietrza z przepustnicą bo jest zgrzewany i niby auto jechało ale drgał na wolnych, 5 minut roboty lutownicą i trzyma już ze 2 lata, no i oczywiście obowiązkowo sprawdź stan poduszek silnika/skrzyni biegów
Awatar użytkownika
moralez00
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:27
Auto: Jakies
Model: 1.0
Lokalizacja: Uzbekistan

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: moralez00 »

Witam. Panowie jakie dokładnie obroty powinien mieć silnik agz na biegu jałowym bo u mnie jest to koło 700 i nie wiem czy ok?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
myszazwc
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 19 lis 2016, 18:07
Auto: Seat toledo 1M
Model: 1.6 16v AUS
Lokalizacja: Zwierzyniec

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: myszazwc »

Na to wyglądaObrazek
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
B
BUC-KT
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 22 lut 2015, 15:36

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: BUC-KT »

witam panowie o kilku dni borykam sie z zawysokimi obrotami sa stale 1100-1200 ,na kompie mi pokazal blod regulacji biegu jalowego za wysokie obroty,auto normalnie jezdzi i normalnie odpala czy to gaz czy pb ,co w tym silniku steruje obrotami bo krokowca tu niema ,podcisnienie tez raczej szczelne nie slychac zadnych sykow ma moze ktos jakis pomysl lub sugestie co to moze byc z gory dzieki, silniczek AQN
k
kackop
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 12 paź 2017, 14:48
Auto: 1M
Model: 2.3 AGZ
Lokalizacja: Warszawa

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: kackop »

Cześć,

W poprzednim samochodzie miałem osobny zbiorniczek do napełniania sprzęgła płynem hamulcowym, w tym też tak jest, czy płyn jest brany z zbiorniczka wyrównawczego od hamulcy?

Jakie świece powinny być zamontowane w samochodzie, jeżeli nie pracuje na gazie, tylko na samej benzynie? Silnik 2.3 V5 150KM AGZ

Z góry dzięki za pomoc :564:
Pozdrawiam
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Zbiorniczek jest jeden. Będziesz widział, że ze zbiorniczka wychodzi przewód do pedału sprzęgła.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
ODPOWIEDZ