[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

remiq pisze: i się kamień


Nie powinien mieć bardziej brązowego koloru?

cash pisze: i palec czarny


Jeżeli jest tłusty i mając na uwadze pozostałe objawy to wniosek wysuwa się tylko jeden...
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Jutro się przyjrzę temu płynowi jeszcze, ale coś chyba z tymi wężami od nagrzewnicy źle sprawdziłem wcześniej, bo przed chwilą sprawdzałem i wlot gorący a drugi wąż raczej chłodny, tak jak i dolny wąż od chłodnicy. Tylko, że to też może oznaczać uszczelkę? Bo układ się zapowietrza w tym przypadku?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze:Tylko, że to też może oznaczać uszczelkę?


Zapowietrzona, niedrożna nagrzewnica?
Michal
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: remiq »

cash pisze:Bo układ się zapowietrza w tym przypadku?

Przy padniętej uszczelce lub pękniętej głowicy może nabijać układ spalinami.

szymekgd pisze:Nie powinien mieć bardziej brązowego koloru?

Kamień tak, ale jak wymył syf jakiś to może być nawet czarny. Sprawdziłbym jeszcze chłodnicę oleju. Jeśli jest małe pęknięcie to może lecieć olej do płynu lub odwrotnie.
Lepiej sprawdzić wszystko na zewnątrz przed ściąganiem czapki, to od razu leci do planowania, a to koszty dodatkowe.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

remiq pisze:Kamień tak, ale jak wymył syf jakiś to może być nawet czarny. Sprawdziłbym jeszcze chłodnicę oleju. Jeśli jest małe pęknięcie to może lecieć olej do płynu lub odwrotnie.
Lepiej sprawdzić wszystko na zewnątrz przed ściąganiem czapki, to od razu leci do planowania, a to koszty dodatkowe.


Ale jakby była uszkodzona chłodniczka to oprócz brudnego płynu żadnych innych objawów by nie było przecież? A tu w upały wywalanie płynu, w trasie 2 x 150 km wywaliło mi cały zbiorniczek (2 razy), a teraz na wolnych obrotach zimny nawiew... z tego co wyczytałem na necie i tu na forum to wskazuje właśnie na uszczelkę.

Teraz wróciłem z pracy, sprawdziłem węże od nagrzewnicy i tym razem oba gorące :shock: I ogrzewanie było na wolnych obrotach, no ale nie wiem jak długo, bo po 1min zgasiłem. Umówiłem się z mechanikiem z parę dni na sprawdzenie czy to uszczelka i ewentualną wymianę.

[ Dodano: 2013-10-15, 19:21 ]
W niedzielę jechałem na ekspresówce przez 50 km i przy średniej prędkości 120-150 i po powrocie do domu w zbiorniczku było pusto. Oddałem w poniedziałek auto do wymiany uszczelki, dziś odebrałem uszkodzoną uszczelkę i jest uszkodzona podobno na płaszczu wodnym, tylko jak to się 'objawia'? Bo jak patrzyłem to nic tam nie widzę. Mam fotkę, zaznaczyłem miejsce tego uszkodzenia. Obrazek
A
Andrzej K

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Andrzej K »

Witam Mam problem z temperaturą silnika. Przy dużych prędkościach rosie mi temperatura i wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym. Wymieniłem termostat, pompę wody, sprawdziłem szczelność układu i dalej mi się to dzieje. Co to może być?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: remiq »

Chłodnica może zarośnięta.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
A
Andrzej K

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Andrzej K »

Niby obieg jest bo płyn do zbiorniczka powraca ale tego nie sprawdzałem. A jak sprawdzić stan chłodnicy?
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: leeon »

Spusc chlodziwo, zdejmij waz z termostatu, i lej wode do zbiorniczka wyrownawczego. Nagnij w dol waz wychodzacy z bloku silnika do chlodnicy. Wtedy woda powinna przeplynac przez blok, calutka chlodnice i wywalic dolnym wezem:) jesli chlodnica jest zarosnieta to sie przekonasz:)
A
Andrzej K

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Andrzej K »

Ale dolny wąż od chłodnicy jest ciepły więc obieg chyba jest?
ODPOWIEDZ