Ja jak pisałem że mi 4,7l/100km spalil to taka jazda na trasie to starałem sie trzymac 120 - 125km/h odcinkami 140 - 150km/h no i w miejscowościach to tak jak mówia znaki bo duzo fotoradarów a i tak mi jeden chba zrobił zdjecie od tyłu jak wracałem nocą bo jak minąłem maszt to taki dziwny czerwony blysk byl ale nie wiem czy to mi czy komus innemu... A jak jade to 5 bieg właczam tak od 65km/h. Ale jak wiadomo czasami trzeba podciwego TDI wkrecic na konkretne obroty. I żadnych problemów z turbo nie miałem a przejechane prawie 176000km.
Szymek08 pisze:A jak jade to 5 bieg właczam tak od 65km/h.
No to Cię chyba ratuje jedynie to, że o ile pamiętam masz turbinę bez zmiennej geometrii u siebie. Ja przy tej prędkości wrzucam IV bieg dopiero
Swego czasu zauważyłem, że mniej zżera jak się faktycznie ma niższe prędkości na biegach lekko, ale diesel lubi obroty i szkoda na to turbiny (bynajmniej mojej ze zmienną geometrią - już raz ją przywróciłem do życia wypalaniem sadzy )
AHF ma zmienną geometrię. Mój AHF też pali średnio ok. 4.8-5.0, jak mu daje troszkę bardziej to max 5.4. Z kolei jak jeździłem kumpla octavią ASV to ok. 6.5. Ta sama noga, ta sama dynamika jazdy. Wydaje mi się, że to zależy bardziej od konkretnego silnika/hamulców itp.
Nie jest to takie proste. Z tego co pisze Wyplosz to ASV też potrafi mało spalić.
A z tymi AGR to bodajże tylko na początku produkcji tego silnika pojawiały się wersje bez zmiennej geometrii. Nie wiem, czy tolek 1M sie na takie załapał. Turbiny bez zmiennej gometrii na pewno pojaiwały się w 1L, ale w 1M to już chyba takich nie ma.
Czym wyzszy bieg tym lzej dla silnika, wiec i spalanie nizsze.
Gdyby tak było, to nie używalibyśmy innego biegu niż piątka Dla silnika zdecydowanie najciężej jest na najwyższym biegu, ale ma wtedy małą prędkość obrotową przy relatywnie dużej prędkości auta, więc i spalanie najniższe.