[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Dłuższa trasa, żeby rozgrzać porządnie turbinę i "piłować" obroty między 2000-3500, na początku delikatnie przy obrotach gdzie odcina.
Michal
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Koszi »

A jest gdzieś jakiś manual jak sprawdzić sztange, tzn czy ma luzy.
Jestem w tym trochę zielony i chcialbym dowiedzieć się jak w prosty sposób to sprawdzić ;)
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

@szymekgd - czy przez takie piłowanie nic nie rozp... w turbo? :-) (Dajmy na to jadąc przez iles tam kilometrów z 4 tysiącami obrotow)
Może głupie pytanie ale jestem troche zielony :-D
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

A jest gdzieś jakiś manual jak sprawdzić sztange, tzn czy ma luzy.


Luzów to raczej nie może dostać, ew. może skorodować lub membrana puszczać - wtedy najlepiej wymontować i i w wodzie sprawdzić.

sprat,

Nie. Masz rozruszać geometrie, więc co Ci da jazda ze stałymi obrotami? Kierownice mają "wypolerować" bieżnię geometrii, więc muszą po niej się ruszać, czyli masz zmieniać obroty. Ja wrzucam 4ke i przez ileś tam km wciskam spokojnie gaz do uzyskania 3,5k i puszczam, czekam, aż opadną do 2k i ponownie 3,5k..U mnie było słychać, że w ok. 2,5k jest opór.
Michal
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

Dzięki

[ Dodano: 2014-05-14, 00:13 ]
Probowalem przeczyscic turbo.
Dłuższa trasa na ok. 3500 obrotów (ok 30 km tak przejechałem)

Było tak
1. Po ok 3k RPM złapał notlauf
2. Piłowałem do 3500 RPM i tak dłuższy czas
3. Silnik dalej kiepsko przyspiesza (nie gasiłem go od tamtego czasu)

Co to moze byc? Czy turbo już tak zapieczone?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

sprat, w trybie awaryjnym nie bedzie przyspieszal,trzeba go zgasic..
Michal
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

Czyli teraz teoretycznie powinien jezdzic bez problemu (notlaufu)?

Ale pała ze mnie :-D
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sony »

sprat, przyśpieszenia od 2-3,5k obrotów musisz robić, ale bez trybu awaryjnego! :lol: Jak złapie notlaufa to czekasz, gasisz silnik i od nowa działasz :mrgreen:
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

A jak bedzie ciagle łapał notlaufy?
To co wtedy to już czyszczenie turbo tylko?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Sony »

sprat, wtedy turbo do czyszczenia, ew. N75 może niedomagać etc.
Tak jak już koledzy pisali zrób logi dynamiczne i wtedy będziemy wiedzieć co jest grane.

Tutaj masz manual:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 52&start=0
ODPOWIEDZ