[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Radziu pisze:bo domyslam sie, ze gdy wyjme ten czujnik to mi caly plyn wyleci


Czujnik jest położony wysoko, więc płynu tylko trochę ucieknie.
Michal
Awatar użytkownika
goomis86
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 25 lip 2009, 07:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: goomis86 »

Radziu pisze:czy moze ktos mi podac jaki? bo domyslam sie, ze gdy wyjme ten czujnik to mi caly plyn wyleci, a oringa moze juz nie byc tam i tak.

N 903 168 02 (PIERŚCIEŃ USZCZELNIAJĄCY 19,6x3,65)
ASO VW - 3,70 PLN
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Radziu »

goomis86, dzieki wielkie :)
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Witam, ja tylko chciałbym się upewnić co do wymiany uszczelki pod głowicą, bo wywalało mi płyn tylko w upały. Dlaczego? Teraz jest chłodno i nic nie ubywa, ale za to na postoju leci zimne powietrze z nawiewów, po dodaniu gazu dopiero leci ciepłe, to przez uszczelkę? Bo mam nadzieję, że nagrzewnica jest ok. Poza tym tłuste szyby mi się robią, takie, że nawiewem nie schodzą. Jeszcze wczoraj zrobiłem log z temperatury płynu, przy butowaniu

Log

Przy butowaniu do 140km/h temperaturę miałem 110st :shock: Bo jeśli tak szybko wzrasta temperatura przy takim czymś, to kolejny dowód, że to uszczelka?

Dzięki, pozdrawiam
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze:Poza tym tłuste szyby mi się robią, takie, że nawiewem nie schodzą.


A przypadkiem nalot nie ma smaku płynu chłodniczego?

cash pisze:Przy butowaniu do 140km/h temperaturę miałem 110st :shock:


Skoro zegary pokazują 90st. dla zakresu 80-110 to raczej nie masz się czym przejmować. U mnie przy jeździe powyżej 3000obr temperatura leci powyżej 100st. pomimo pracującego na 2 biegu wiatraka, w letnie upały i włączonej klimie potrafił załączyć się na chwilę 3 bieg (t>108st.)
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

szymekgd pisze:A przypadkiem nalot nie ma smaku płynu chłodniczego?



Sprawdzę :)

szymekgd pisze:Skoro zegary pokazują 90st. dla zakresu 80-110 to raczej nie masz się czym przejmować. U mnie przy jeździe powyżej 3000obr temperatura leci powyżej 100st. pomimo pracującego na 2 biegu wiatraka, w letnie upały i włączonej klimie potrafił załączyć się na chwilę 3 bieg (t>108st.)



Rozumiem to ok ;) Kiedyś miałem taką sytuację, że na zegarach wychyliło mi się poza 90st. ii z ciepłego nawiewu, zrobiło się powietrze zimne jak z klimy, no ale przygotowywać się na wymianę uszczelki?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze:no ale przygotowywać się na wymianę uszczelki?


Tego Ci pewnie nikt na 100% nie powie ;)

Faktem jest - wrzuciłem kiedyś link, że głowice 1M są jakieś trefne, a auta pewno mają przejechane >200kkm i może to być uszczelka...Wyklucz wentylatory, pompę wody, niedrożne przewody i chłodnicę, wieszający się termostat, sprawdź czy płyn nie miesza się z olejem, zrób test - mało miarodajny, na obecność CO2 w płynie i zdecyduj. A do znalezienia przyczyny ciesz się z auta ;)
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

szymekgd pisze:
Faktem jest - wrzuciłem kiedyś link, że głowice 1M są jakieś trefne, a auta pewno mają przejechane >200kkm i może to być uszczelka...Wyklucz wentylatory, pompę wody, niedrożne przewody i chłodnicę, wieszający się termostat, sprawdź czy płyn nie miesza się z olejem, zrób test - mało miarodajny, na obecność CO2 w płynie i zdecyduj. A do znalezienia przyczyny ciesz się z auta ;)


Chyba to już wszystko sprawdzałem - chłodnica i pompa wymieniana, test CO2 negatywny, termostat raczej też ok jakiś rok temu wymieniałem i nie miałem żadnych problem z temperaturą. To już w zeszłym roku to miałem, tylko później zrobiło się zimno i było ok, a lato w tym roku nastało i znowu się zaczęło. Tylko dlaczego tylko w ciepłe dni wywala ten płyn? I jeszcze ten zimny nawiew może mieć związek z uszczelką?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze:I jeszcze ten zimny nawiew może mieć związek z uszczelką?


Jeżeli będzie posmak płynu to nagrzewnica jest trafiona, obydwa węże maja zbliżoną temp.?

cash pisze:Tylko dlaczego tylko w ciepłe dni wywala ten płyn?


Może coś jest przytykane i przy wysokiej temp. ciśnienie wywala nadmiar - z przelewu płyn wpada do zbiorniczka, 2 biegi wiatraka chłodnicy sprawne - załącza się w czasie jazdy ? Korek zbiorniczka wymieniałeś?
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

szymekgd pisze:Jeżeli będzie posmak płynu to nagrzewnica jest trafiona, obydwa węże maja zbliżoną temp.?


Wczoraj sprawdzałem, oba gorące.


szymekgd pisze:Może coś jest przytykane i przy wysokiej temp. ciśnienie wywala nadmiar - z przelewu płyn wpada do zbiorniczka, 2 biegi wiatraka chłodnicy sprawne - załącza się w czasie jazdy ? Korek zbiorniczka wymieniałeś?


Wiatraki wydaje mi się, że się załączają. Korek kiedyś kupiłem, ale go wywaliłem, bo nie dość, że ciężko się wkręcał, to chyba nawet wywalało częściej płyn :-P
ODPOWIEDZ