Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sorki za cytaty :(


Zaznaczasz myszka tekst, klikasz "dymek" pomiedzy "ignoruj", a "cytuj" i piszesz odpowiedz ;)

dialog1979 pisze:Powiem tak. Dolny wąż jest chłodny, górny gorący. Cały czas tak jest. Dolny jest cały czas chłodny a górny gorący


dialog1979 pisze:To prawdopodobnie wina chłodnicy


Prosciej bedzie termostat wyjac i zobaczyc czy objawy ustapia, za oknem sa dosc niskie temp. i ciezko jest silnik przegrzac jezdzac do 2,5kobr, wiec wentylatory daja rade schladzac, sprawdzcie pompe wody i droznosc odplywu z chlodnicy do zb.wyrownawczego, chlodnica zadko sie przytyka.

dialog1979 pisze:Przy okzaji turbina do czyszczenia.


Geometria ma chodzic idealnie ;)
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

Witam zrobiłem dzisiaj logi:
1. na postoju:
http://vaglog.rtnet.pl/szczepanxx_80466.html
2. akurat w tym momencie auto miało zamuła na 3 biegu:
http://vaglog.rtnet.pl/szczepanxx_80471.html
3. powtórka pomiaru ale po wyłączeniu i włączeniu od nowa zapłonu już lepiej się zbierał:
http://vaglog.rtnet.pl/szczepanxx_80469.html
4. pomiar na 4 biegu:
http://vaglog.rtnet.pl/szczepanxx_80470.html
Mam nadzieję że nie pomieszały mi się logi co do kolejności :-D
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Szczepan,

1. do powtorzenia, pytanie tylko po co? ;)
2,3. przeladowanie na maxa od samego dolu.
4. w tym nie zalapales awaryjnego, ale cisnienie doladowania lata jak oszalale, nie wiem czy to grucha, bardziej chyba kierownice sie przycinaja..

Staraj sie robic 003+011 i/lub 008+010
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

szymekgd, Jak widzisz udało mi się w końcu zrobić te logi.
no miałem właśnie wymieniać tą gruche byłem nawet na kanale ale szwagier stwierdził że grucha dobra więc ustawiłem się na sobotę na czyszczenie turbiny mam nadzieje że jakoś to ze szwagrem ogarniemy.
Jutro zrobię 003 od EGR a 008+010 to od czego?
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dialog1979 »

szymekgd pisze:Prosciej bedzie termostat wyjac i zobaczyc czy objawy ustapia, za oknem sa dosc niskie temp. i ciezko jest silnik przegrzac jezdzac do 2,5kobr, wiec wentylatory daja rade schladzac, sprawdzcie pompe wody i droznosc odplywu z chlodnicy do zb.wyrownawczego, chlodnica zadko sie przytyka.


Tylko że problem jest taki że wentylatory się nie włączają. Jest 90 stopni max, samochód chodzi pół godziny i nic. Dopiero jak się przygazuje jakiś czas to one się włączają i zaraz wyłączają. Temp cieczy w zbiorniku 90 stopni, czyli chłodnica nie schładza :( Przy gazowaniu tak jakby przpychała się na moment chłodnica. Woda w zbiorniku aż się gotuję. Termostat dobry, puszcza płyn.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

dialog1979 pisze:Jest 90 stopni max, samochód chodzi pół godziny i nic


Katujesz silnik...Szybciej go nagrzejesz robiac runde po osiedlu.

dialog1979 pisze:Temp cieczy w zbiorniku 90 stopni, czyli chłodnica nie schładza :(


A czy to klimatyzacja? Silnik ma sie nagrzac do 90st. i ta temp. trzymac, jak na postoju wentylatory maja Ci chlodzic plyn? Przeciez miela ciagle te same, cieple, powietrze, co innego w czasie jazdy, gdzie ped powietrza schladza plyn w chlodnicy i specjalnymi kanalami caly silnik i intercooler. Z tego co piszesz to wentylatory dzialaja prawidlowo, zalacza sie I bieg (przy 92-97st.) i wylacza przy 84-91st. (wg.instrukcji) po schlodzeniu plynu, w 1M z klimatyzacja jest jakis sterownik wentylatorow i wtedy temp. zalaczania 1 biegu to 95st., nie wiem czy da sie je wysterowac bezposrednio z termostyku tak jak u mnie, ale wypadaloby sprawdzic czy chodza na 2 biegach.

dialog1979 pisze:Woda w zbiorniku aż się gotuję.


Przelewa sie plyn z wezyka od chlodnicy? Jezeli faktycznie sie gotuje, a nie dostaje powietrza to pompe sprawdz, jezeli nie ma odpowiedniej wydajnosci to plyn moze sie przegrzewac.


Szczepan pisze:Jutro zrobię 003 od EGR a 008+010 to od czego?


W 008 bedziesz widzial czy cos tnie dawke paliwa, a w 010 masz masz 003,011 oraz polozenie pedalu przyspieszenia w jednym, jezeli zna sie wartosci masy powietrza i cisnienia doaldowania w danym silniku to ten log jest dokladniejszy.
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

Jedni piszą żeby robić na 3 biegu inni że na 4 to w końcu na którym biegu najlepiej robić te logi? Bo zaraz idę zrobić te co szymekgd, pisałeś.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Szczepan, mozna i na 5 biegu, zeby silnika nie "katowac" ;)

Ja robie na 3 biegu.
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

szymekgd, mam te logi:
1. http://vaglog.rtnet.pl/szczepanxx_80608.html
2. http://vaglog.rtnet.pl/szczepanxx_80609.html
3. http://vaglog.rtnet.pl/szczepanxx_80610.html
4. http://vaglog.rtnet.pl/szczepanxx_80611.html
Robiłem na 3 biegu od 1500 do 4000 obrotów co jednego nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem bo w punkcie 3. nie pokazywało obrotów na minute tylko jakieś inne wartości ale też zrobiłem od 1500-4000 chyba żę źle :)
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Szczepan, w 010 to normalne, że Ci nie pokazuje obrotów :)

Po mojemu to przepływka w porządku, turbo też. Jakbym się miał do czegoś przyczepić to do tego, że troszkę ciśnienie jest wyższe od książkowego przy 3000 obrotów i delikatne wahania ma ;)
ODPOWIEDZ