Jutro wymienie te sruby pojeżdżę troche i zobacze czy nie zerwało. tylko jeszcze problem bicia, jak depne na jedynce i puszcze gaz to cos jak by biło o podłoge
borys90 pisze:Jutro wymienie te sruby pojeżdżę troche i zobacze czy nie zerwało. tylko jeszcze problem bicia, jak depne na jedynce i puszcze gaz to cos jak by biło o podłoge
Mialem tak w escorcie ze przy dynamicznum puszczaniu lub dodawaniu gazu na nizszych biegach walila skrzynia biegow o podloge. Winna byla poduszka skrzyni.
witam dołączam się do tematu...
może mi ktoś opisać> wytłumaczyć jak wyglądają usterki następujących elementów związanych z napędem
1. pół osie
2. przegub wewnętrzny
3. przegub zewnętrznych
4. elementy piasty
5. końcówki drążków
6. i inne których nie wymieniłem
chodzi mi o to jak stwierdzić samemu który element jest do wymiany( objawy.. drganie kierownicy w dużym zakresie od 120-160km/h podczas przyśpieszania i jazdy ze stałą prędkością)
dziękuje za każde wskazówki i opis...
opony i felgi dobra nowe opony felgi proste sprawdzane na octavi i nic nie biło... tarcza nowe ate i klockinowe
[ Dodano: 2014-03-10, 09:47 ] zrobiłem tak jak kolega zalecił podniosłem jedną stronę samochodu tzn przód auta i na pierwszym biegu delikatnie gazowałem z jednej czy z drugiej strony i nie wyczułem bicia kierownicy podczas obrotu koła które pod mniejszym obciążeniem się kręciło... jak inaczej dociec co jest uszkodzone tzn czemu drga kierownica tak jak opisałem powyżej?
Przeguby zewnętrzne to będziesz słyszał przy skręcie na gazie będzie takie gruchotanie.
Przeguby wewnętrzne to poczujesz drgania przy obciążeniu (jazda pod górkę) nie koniecznie będą one na kierownicy, chociaż kolega w fordzie tak miał że mu przegub wewnętrzny wysiadł i też mu biło przy tych prędkościach.
Półosie gdyby były krzywe, bądź odważnik gdzieś spadł, byś miał stałe bicie powyżej 60km/h.
Sprawdź również czystość między tarczą a piastą tam musi się wszystko świecić, jak między felgą a tarczą tam też musi być czysto nie mylić z przesmarowanym smarem miedziowym lub aluminiowym osadzenie felgi na piaście. A tak po za tym kiedy to zaczęło bić, po jakich zabiegach itp, napisz kiedy to zauważyłeś, i co było wcześniej czy na mniejszych kołach tego nie było.
powiem tak założone są nowe tarcza ATE mechanikowi powiedziałem aby połączenie obu elementów piasty i tarczy było jak naj leprze bez smarów itp, felga stalowa osadzona na piaście jest ciasno bez luzów felgi proste sprawdzone na innym aucie nie biły wcale więc koła wykluczam powiem tak że na alusach bicie jest bardziej odczuwalne tzn jest większe osadzanie alusa na piaście jest przez użycie plastikowego dystansu na moje oko jest sztywno osadzone nie ma dużych luzów ( lecz otwory w alusie są stożkowe a śruby mocujące są grzybkowe -ponoć muszą być stożkowe ale sam już nie wiem) ale wracając do tematu na stalowych felgach bicia nie powinno być bo są sprawne na 100% , bicie zauważyłem prawdopodobnie po wymianie jednego z przegubów zewnętrznego lewego wtedy bicie zaczeło narastać lecz nie za każdym razie raz biło przy 130km /h a innym razie nie biło lub delikatnie drgało po wymianie końcówki drążka kierowniczego bicia nie było a kierownica uzyskała przyjemną sztywność działania.. nie wiem co to może byc...
rozbierz tarcze i sprawdź czy na 100% tam jest czysto, co do alusi to tak powinieneś mieć śruby stożkowe bo kuliste dotykają do felgi małą powierzchnią i połączenie jest słabe, sprawdź czy aby na 100% niema nic między tarczą a piastą, mała drobinka wystarczy aby było nieprzyjemnie, a jak przy hamowaniu też bije ??
sprawa chyba rozwikłała na alusach była wada tzn były proste itp lecz po zdjeciu opon i ważeniu na wadze elektronicznej wyszło że każdy alus ważył inaczej tzn nie było pary alusów w jednakowej wadze różnica 5 dag nawet i stad bicie na stalówkach jest ok nic nie drga... dziekuje za pomoc:)