Rozrząd - wymiana, części

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: koti »

Ja w zeszłym roku wymieniłem rozrząd i po wymianie zauważyłem że coś szumi, jakby jakieś łożysko. Nie wiem czy to któraś rolka czy może pompa wody. Chyba jakimś stetoskopem trzeba będzie obsłuchać :)
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Robo
Zasłużony
Posty: 416
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:49

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Robo »

pasek dobrze wymienić po ok 70-80 tyś. najlepiej razem z pompą wodną :-)
Moderacja jest wtedy, kiedy ja cenzuruję, a cenzura wtedy, kiedy mnie moderują.
m
mlody
Forumowicz
Posty: 376
Rejestracja: 01 kwie 2009, 10:15

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: mlody »

no zazwyczaj sie wymienia z pompą wody.... bo gdyby cos sie stalo to za wymiane samej pompy biorą prawie tyle samo co za wymiane rozrządu.
Był: Seat Toledo 1M 1,9 Tdi AGR
Jest: Opel Astra H 1,9 CDTI Z19DTH
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: mlody158 »

ja ok miesiąc temu wymieniałem rozrząd wczesniej o jakieś 15 tys km bo pasek rozrządu zacząl wydawać dziwne dzwieki podobne d ozacierającego sie lozyska, strasznie głosno ja ksilnik byl zimny np zapalany z rana i po przeejchaniu kilku km cichło. Nigdy bym nie przypuszczałze pase krozrzadu moze takei dziwne odgłosy wydawać mial przeejchane ok 80 tys. w ciagu ponad 5 lat. Wzrokowo zęby itp ok prawie niezuzyty. Po psiknieciu delikatnie tlustym Blakiem na zimnym pasku dziwne odglosy przechodzily. Po pokręceniu paska np pomiedzy kolem rozrzadu a pompa wtryskowa tez ta kdziwnei chrobota ltylk oze duzo ciszej. Po rozebraniu i dalszym ogladnieciu pozostałych częsci to tak napinacz jak nowka, ta mala rolka na gorze jak nowka, pompa wody jak nowka, minimalne luzy miala ta duza rolka na samym dole i ta mala na dole. Cześci oryginalne nie ruszane od nowosci przy ok 88tys był wymieniany sam pasek. wszystkie rolki INA, napinacz z Canady Items, pompa wody jak i pasek oryginał VW. Cześci wytrzymaly prawie 170 tys i jakby nie pasek jeszcze pewnie dlugo. Rozmawiałem ze znajmomym co od wiel ulat pracuje w serwisie mówil włąsnie ze paski rozzadu starzeja sie i tez potrafia dziwen odgłosy wydawać, wczesniej jakby mi ktos mowił ze pase krozrzadu moze takei odglosy wydawać bym nie uwierzył. Myslalem ze to odgłos jakejs rolki, moze pompy. Ciekawy jeste mczy te zamienniki tez tyle wytrzymaja z wymiana jest tez troche zabawy i cześci tez troche kosztuja no ale ja ktrzeba to trzeba. Pozdrawiam
r
radek
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 05 kwie 2009, 09:20

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: radek »

zalecana wymiana paska co 90 tys wraz z rolkami i pompa wody :!:
paek najlepiej CONTI-TECH rolki SKF pompa wody HEPU lub GRAF

[ Dodano: 2009-05-16, 20:28 ]
mlody, za wymiane pompy wody biorą więcej niż za wymianę samego paska bo pasek i tak trzeba zdjąć .......wymiana rozrządu w TDI bez pompy wody-200
z pompą wody 250pln
1M 4x4 arl+ 195 PS 390 NM
1P BWA+ 248 PS 380 NM
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: mlody158 »

radek pisze:mlody, za wymiane pompy wody biorą więcej niż za wymianę samego paska bo pasek i tak trzeba zdjąć .......wymiana rozrządu w TDI bez pompy wody-200
z pompą wody 250pln


a nawet niewiem ile biorą za wymiane bo ja robiłem z kolega. A wiem że miał wymieniany sam pasek bo ma wbite w książeczke i jest faktura za co własciciel płacił. A z tym paskiem to własnie tak wyszło ze jezdziłem ok pół roku po kupnie i w zimie na drugi dzień zaczął tak chrobotać czy ja kto nazwać i potem juz bezprzerwy im było zimniej tym głosniej w lecie ciszej. I tak trzeba było wymieniac i tak te pół roku wcześniej co to jest. Wymiana nie jest niby trudna ale czasochłonna, bo trzeba duzo innych zeczy odkrecic zanim sie d orozrządu dostanie. Wskaznik zuzycia paska na napinaczu był już przekroczony. Gdy pasek sie naciaga z czasem przestawia sie chyba minimalnie kąt wtrysku na pompie. tak jak pisałem w innym wątku. Po załozeniu paska był ustawiony na znaki, i po odpaleniu strasznie głosno stukał, zmienilismy ustawienia pompy na stare znaki i zacząl pracować tak jak powinien. Po niedlugim czasie zauważyłem też że oprócz tego że ciszej i równiej chodzi też to że lepiej odpala praktycznie od strzała, wczesnie jteż nie mial problemów ale na zimnym trzeba byl ociut dłużej obrócić wałem i zauważyłem też ze minimalnie mniej pali. Póżniej po podpieciu pod kompa widziałęm ze wtrysk jest dobrze ustawiony wiec wydaje mi sie ze wniosek nasówa sie sam. A jesli chodzi o częsci to we wczesniejszym samochodzie płaciłem za kompletny oryginalny rozrząd z pompa 120-130 zł wymienialem sam a w tym za częsci 640 zł wymiania z kolega więc jest róznica w cenie o której psiałem wyżej ale jak pisałem jak trzeba to trzeba.
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: sobieraj10 »

JA dzis wymieniłem rozrzad i złapałem sie za głowe a raczej za portfel :-/
Myślałęm, że w moim poprzednim aucie czyli Passat B5 1,9 TDI (AFN) rozarzad jest drogi bo 900zl a w Tolku jeszcze droższy

Otóż za wszystko zapłaciłem 1350zł

Wszystkie cześci to SKF lub Gates

Pasek rozrzadu 169zl
4 rolki 446zl
Pompa wody 213zł

Dodatkowo wymieniłem osprzet alternatora czyli

pasek 43zł
napinacz paska 324zł
Płyn chłodniczy 30zł

ROBOCIZNA 200zł

SUMA: 1425zł ale dostałęm rabat stałęgo klienta 75zł =1350zł
Awatar użytkownika
marcinjanowski
Forumowicz
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2008, 19:29
Kontakt:

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: marcinjanowski »

ja to przezywalem w lutym ;) ... a miesiac temu po wymianie rozrzadu zaczol stukac popychacz ..... a wiec wymiana .. i koszt 600zl :( ze tego nie zrobilem przy rozrzadzie :( byl by koszt tylko popychaczy
Awatar użytkownika
regii.kr
Forumowicz
Posty: 903
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: regii.kr »

cześć mam pytanko na temat pompy wody do silnika asv podobno nie jest zasilana z paska rozrządu jedni podają ze tak inni nie proszę o pomoc bo będę wymieniał pasek i nie wiem czy kupić pompę czy nie i jaki model pompy pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Tomas »

kolego zerknij na to ogłoszenie http://moto.allegro.pl/item701434299_ro ... o_01r.html
Poczytaj ten wątek o rozrządzie od początku, to zobaczysz jakie firmy są polecane.

na schemacie widać, że pompa wody chodzi na pasku rozrządu. No i w komplecie rozrządu do silnika AHF/ASV oferyją sprzedawcy min pompę wody.
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
ODPOWIEDZ