[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ender75
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:27
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Lokalizacja: Łódź

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: ender75 »

Jak będziesz wymieniał tarcze i klocki, a więc wciśniesz tłoczki, to jak najbardziej należy odkręcić korek zbiorniczka płynu i wysunąć pływak czujnika poziomu. Chodzi o to, że podczas wciskania tłoczków wypychasz płyn z cylindra zacisku, który wraca do zbiorniczka, więc poziom w zbiorniczku na pewno się podniesie (przygotuj sobie strzykawkę, na wypadek gdyby trzeba było odciągnąć trochę płynu ze zbiorniczka - żeby się nie przelał).
Po wciśnięciu tłoczka z jednej strony sprawdź poziom i ewentualnie odciągnij strzykawką.
Na koniec, czyli po wymianie tarcz i klocków pamiętaj o "przepompowaniu" hamulca, żeby klocki zostały wstępnie dociśnięte do tarcz, bo można się bardzo zdziwić po ruszeniu, że pedał hamulca wpada w podłogę i zero hamowania (można zaliczyć "dzwon"). Acha, pamiętaj również o sprawdzeniu poziomu płynu po przepompowaniu i ewentualnie dolej to , co odciągnąłeś strzykawką . Udanego dłubania ;-)
Tolki wszystkich krajów: łączcie się !!!
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Roxon40 »

Nie no spoko coś tam wiem bo ostatnio w Nexii to robiłem ale tam nie ma ABS więc nie było problemu. Czyli sprawa prosta jak nie wypłynie płyn to zmieniam przepompuje i jazda :)
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Roxon40 »

A chciałbym kupić takie zestawy :

http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-brem ... 46480.html

http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulco ... 29330.html

Czy brać osobno chciałbym się zmieścić w jakiejś sensownej kwocie
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: DzieX »

Weź u jednego sprzedawcy i zagadaj o zniżkę bo dużo bierzesz. Ja z 50zł urwałem na całości.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
p
paul1985
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 15 maja 2011, 12:30

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: paul1985 »

Ja z kolei mam tak, że dosyć mocno nagrzewają mi się obydwa tylne koła. Są one znacznie cieplejsze od przednich. Po dłuższej jeździe wręcz parzą. Czym to może być spowodowane?
Awatar użytkownika
ender75
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:27
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Lokalizacja: Łódź

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: ender75 »

Najpierw sprawdź czy linka od ręcznego nie jest zbyt mocno naciągnięta. Jeśli nie, to trzeba szukać winy w samym zacisku.
Być może mechanizm od ręcznego jest "zastały", zapieczony itp., więc trzeba zdjąć zacisk i wcisnąć z jednoczesnym wkręcaniem tłoczek, potem wypompować i znowu wcisnąć (żeby go trochę rozruszać). Inną rzeczą może być stwardniała guma uszczelniacza na tłoczku, ponieważ ten uszczelniacz pełni również funkcję samoregulatora, tzn.: podczas wciskania pedału hamulca rośnie ciśn. płynu, który z kolei wypycha tłoczek, a jednocześnie dochodzi do częściowego rozciągnięcia się uszczelniacza (w kierunku wysunięcia tłoczka). W momencie puszczenia hamulca spada ciśn. płynu, a tłoczek powinien się cofnąć o tyle, o ile rozciągnął się uszczelniacz. Jeśli uszczelniacz jest zbyt twardy, to nie pozwala się rozciągnąć, a więc i nie cofa potem tłoczka i po pewnym czasie może to doprowadzić do "zakleszczania" klocków na tarczy = grania się hamulców.
Tutaj dziwna jest sytuacja, że oba koła zachowują się jednakowo, czyli zostałaby jeszcze do sprawdzenia kwestia korektora siły hamowania, jednak nie wiem czy przy ABS taki element występuje dodatkowo :-(
Tolki wszystkich krajów: łączcie się !!!
p
paul1985
Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 15 maja 2011, 12:30

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: paul1985 »

Ok. W czwartek chyba będę miał nieco czasu to zobaczę co i jak. Oczywiście pochwalę się swoimi spostrzeżeniami :)

PS
ender75: kolor Twojego Tolka to nie czasem tzw. zielony merlin? :)
Awatar użytkownika
ender75
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:27
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9TDI ASV
Lokalizacja: Łódź

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: ender75 »

paul1985 , przyznam szczerze, że nie mam pojęcia jak powinien wyglądać zielony merlin , być może to jest właśnie ten kolor. Znałem go do tej pory jako: "szmaragdowy" (dziwna zieleń metalik ) :-> :-D
Tolki wszystkich krajów: łączcie się !!!
m
martimer
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 sty 2011, 15:01
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI AHF
Lokalizacja: Zalasewo

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: martimer »

różnica między tymi klockami jest taka, że 1788 mają powierzchnię cierną anty piszczącą (są jakby przycięte na bokach). może są też innej twardości. klocki wymienione bez najmniejszych problemów. nawet płynu nie musiałem odsysać ze zbiorniczka bo tak bardzo się nie podniósł
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: koti »

Które zaciski podejdą na tył do 1M z tarczą 232mm:
1. Zaciski1.
2. Zaciski 2.

Pewnie nr 2 ale chciałbym się upewnić.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
ODPOWIEDZ