[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Lokalizacja: Krosno

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: skrzysieks »

Przeładowuje ci turbine chyba . Turbina do czyszczenia. Mi pomógł zabieg że poprostu dałem mu w tyłek kilkakrotnie od 1 do 3 biegu aż do ponad 4k obrotów i teraz sie turibina nie zacina ;)
c
cyment
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2013, 13:42
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Wrocław

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: cyment »

Jestem już po VAGu. Okazało się, że mam za niskie ciśnienie doładowania (błąd Charge Pressure Control: Negative Deviation ).

Ciśnienie doładowania jest około 0.8 bara za niskie. To co również wyczytaliśmy z logów to, że jest niska dawka paliwa, ale to akurat wynika z małej masy powietrza - wnioskujemy, że przepływomierz jest raczej ok (chociaż po zdjęciu przepływomierza, auto jechało troszkę lepiej).

Pytanie co dalej? Kolega sugerował zacząć od turbiny - rozebrać i wyczyścić.
Wspominał też o sztandze i gruszce - tutaj niestety jestem zielony w temaci. Mówił, że skok sztangi jest podejrzanie mały i że może to być wina jakiegoś zaworu?!

Jeżeli macie jakieś sugestie co robić to będę wdzięczny.

Dołączam logi z VAGa - log VAG
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

cyment pisze:Pytanie co dalej? Kolega sugerował zacząć od turbiny - rozebrać i wyczyścić.
Wspominał też o sztandze i gruszce - tutaj niestety jestem zielony w temaci. Mówił, że skok sztangi jest podejrzanie mały i że może to być wina jakiegoś zaworu?!


Ja bym zaczął od sprawdzenia/wymiany wężyków podciśnienia i sprawdzenia gruchy oraz n75 - nie wiadomo czy na gruchę podawane jest wymagane podciśnienie, a bez niego kierownice nie przestawią się w max doładowanie . Kierownice b.rzadko zacinają się w pozycji min. doładowania. Przepływka strasznie tnie, nie wiem czy z powodu braku doładowania, ale dużo lepsze osiągi powinny być przy wypiętej wtyczce.
Michal
c
cyment
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2013, 13:42
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Wrocław

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: cyment »

Dzięki za szybką odpowiedź.

Szymek mógłbyś opisać jak sprawdzić, czy zawór N75/grucha jest sprawny?

Sprawdziłem teraz sztangę na wyłączonym silniku i ruch jaki mogę wykonać to < 5mm, czy może to wskazywać na zapieczone kierownice turbo?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

cyment pisze:Szymek mógłbyś opisać jak sprawdzić, czy zawór N75/grucha jest sprawny?


Zamień go z n19.

cyment pisze:Sprawdziłem teraz sztangę na wyłączonym silniku i ruch jaki mogę wykonać to < 5mm, czy może to wskazywać na zapieczone kierownice turbo?


Tak, niektórzy piszą, że ok. 2 cm powinna się ruszać, na początek spryskaj ją wd40 i spróbuj rozruszać - lubi rdzewieć, jak rozepniesz ją od turbiny - tylko zawleczka, to będziesz wiedział gdzie problem
Michal
l
lenio
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 24 maja 2009, 14:34
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Kętrzyn

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: lenio »

szymekgd, Jak odepnę sztangę od turbo - zawleczka i zassam powietrze w wężyku gruchy ustami to jaki powinien być ruch sztangi ?
Toledo II TDI AHF + Powered by TUNE-UP
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

Jak rozepniesz to geometria powinna chodzić lekko między skrajnymi położeniami/ogranicznikami, a sztanga po zassaniu pewnie te 2cm - w środku jest membrana która jeżeli jest szczelna "unosi" sztangę i sprężyna która przy zmniejszaniu podciśnienia wypycha sztangę.
Michal
l
lenio
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 24 maja 2009, 14:34
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Kętrzyn

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: lenio »

szymekgd, to podejrzewam że grucha padła mimo sporej ilości WD . Geometria chodzi elegancko . Jak zassam sztangę to ledwo drgnie a jak podpięta do łopatek i nacisnę z góry ( muszę użyć sporo siły ) to gdy wraca to coś w gruszce trzeszczy. Pewnie rdza :)
Toledo II TDI AHF + Powered by TUNE-UP
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

lenio, tu masz teorię ;) Możesz do gruchy i na sztangę psiknąć trochę ropy.
Michal
c
cyment
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2013, 13:42
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Wrocław

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: cyment »

Panowie u mnie problem z brakiem ciśnienia doładowania rozwiązany. Przyczyną małego skoku sztangi była śruba 10ka z podkładką (taka jak do mocowania górnej osłony silnika), która blokowała sztangę...

Widać, że poprzedni właściciel oszczędzał na mechanikach, bo nie była to jedyna zguba luzem latająca po silniku...
ODPOWIEDZ