[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
w
warjatmz

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: warjatmz »

koledzy ja też mam problem , mam seata toledo II 1.9 tdi 90 km silnik AGR , przeładowuje mi turbina tylko powyżej 3 tyś obrotów, silnik wchodzi w tryb awaryjny i przyśpiesza tak jak by nie było turbiny, dodam że wycięty jest katalizator a turbina była w remoncie bo łopatki się posypały
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

ja podejrzewam że padła gruszka w turbinie niestety trzeba jeszcze raz wyjąć i oblukać
w
warjatmz

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: warjatmz »

tylko ja nic z nią nie mogę zrobić bo jest na gwarancji
Awatar użytkownika
grzesiek998
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:17

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: grzesiek998 »

u mnie teraz podobno turbo nie doladowuje tyle co powinno:/ jaka przyczyna moze byc?
MR Motors - 140KM 313Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

grzesiek998, może masz nieszczelność i trochę ciśnienia idzie w atmosferę :)
Awatar użytkownika
grzesiek998
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:17

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: grzesiek998 »

podobno szczelny uklad...ale dla pewnosci jeszcze musze jeszcze jechac do jakiegos szpeca i sprawdzic...
MR Motors - 140KM 313Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: mlody158 »

Można założyć zawór upustowy "blow" turbo dmucha na maksa od dołu po przekroczeniu górnej granicy doładowania otwiera się mechanicznie lub sterownikiem robi też ładnie psssssssssssss wiele widzę już takich autek tdi i innych niektórym się to podoba niektórym nie, niektórzy celowo tak robią jest to też jakiś ekonomiczny sposób na to gdy zapieką sie kierownice i są przeładowania o np http://www.youtube.com/watch?v=rzhADMFfJSE. Ale te turbiny to chyba mają taki urok teoretycznie sztanga cały czas się rusza zapala się autko grucha przyciąga gasi idzie do końca cały czas jest niby w ruchu. Np moje autko cały czas było jeżdżone na autostradach przebieg ma teraz 175 tys i kierownice stoją tylko odwrotnie nie otwierają się całkiem ale zamykają nie mam jak do tej pory przeładowań ale lekkie niedoładowanie ale praktycznie nie widać różnicy. To tak jako ciekawostka.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Już chciałem turbinkę samemu czyścić, swoją drogą twierdzę, że dąłbym radę, sporo poczytałem i to nie jest aż tak bardzo skomplikowane. Jednakże wpadłem na inny pomysł.
Wpakowałem się na trasę, po czym każdy bieg do 3tys. obrotów, na 5tce dociągnąłem sobie na spokojnie do 140km/h i redukcja na 4kę + but :D

Ku mojemu zdziwieniu turbinka się nie zawiesiła i kręciła ładnie do ponad 4 tys. Przejechałem tak jakiś kawałek i musiałem zjeżdżać z trasy, no ale poniekąd mam na nią sposób 8-)
B
Bodek

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bodek »

Sony pisze: mam na nią sposób 8-)


Sony tak tylko Ci się wydaje jak kierownice na turbo się zapiekły to i tak już tego nie wypalisz choćbyś katował nie wiem ile. Sam przerabiałem ten temat. Czyszczenia nie unikniesz. Raz się zawiesi a raz nie, tylko oby to się nie stało w najmniej oczekiwanym momencie. Bezpieczeństwo najważniejsze.
Awatar użytkownika
marcinenergy
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 27 lut 2009, 07:47

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marcinenergy »

Sony u siostry w Leonie (ASV) jest to samo, błąd 17965 i często powyżej 3000 obr łapie notlaufa. Próbowaliśmy przegonić auto i nic, wymiana n75 i przewodu z n75 do gruszki, podmiana przepływki ... i wciąż to samo. Turbo regenerowane rok temu a kierownice chyba znowu zapieczone.
ODPOWIEDZ