Rozrząd - wymiana, części

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: igi84 »

fakt jeżeli masz wymieniać rolkę i tłumik to się nie opłaca.
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: Radziu »

czytając ten temat i patrząc na ceny, oraz to czy kupić ori czy nie wstąpiłem do ASO Seata. I tam właśnie wczoraj mi zrobiono kompletny rozrząd z wymianą pompy wody i płynu chłodniczego. łącznie 1103 zł. poprzedni rozrząd też robiony był w ASO i przejeździł 120k km.
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: spec »

Ale sam rozrząd czy napęd osprzętu też? Bo sam rozrząd z pompą wody z wymianą kosztowałby mnie 650 zł a chce jeszcze napinacz pasek i rolkę.
b
bronisław

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: bronisław »

Mam pytanko :lol: : Czy pasek rozrządu INA 536028010 pochodzący z zestawu rozrządu INA 530008210 jest odpowiednikiem paska CT1044 i 5559XS, czy jest to jednak ,,słabszy,, pasek odpowiadający paskom CT946 i 5543XS :roll: ?
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: igi84 »

wg katalogu ten zestaw jest do silników od numeru 595001 dla AHF dla ASV 150001 czyli Gates 5559XS do roku prod. 2000.12 a do numerów AHF 595000 I ASV 150000 Gates 5543XS od 2001.01, jeżeli chodzi o Gates obydwa paski są wzmacniane świadczy o tym końcówka XS. Mój się mieści w tym drugim 5543XS. Chociaż nie wiem jaką różnicę one mają w sobie ilość zębów, długość i szerokość jest taka sama.
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: spec »

Oby dwa są wzmacniane? Ja myślałem i w sumie tak wynikało z różnych for że tylko pierwszy jest mocniejszy - 5559XS.
Ja lada dzień będę kupował cały zestaw. Po rozmowie z mechanikiem polecił kupić pasek Gates gdyż Contitech zdarza się pracują głośniej.

Tutaj jeszcze tekst o paskach:
http://motofocus.pl/nowosci/3482/paski- ... -19-diesel
b
bronisław

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: bronisław »

igi84 troszkę zamieszałeś ;-) . Co do przyporządkowania typu paska do danego numeru silnika nie mam problemu. Ciągle jednak nie wiem czy pasek INA 536028010 = GATES 5559XS = CONTI CT1044 bo ten INA dość lichawo wygląda w porównaniu do paska CT1044 ?
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: igi84 »

Mi mówili że oba są wzmacniane że świadczy o tym końcówka XS ale widzę że po modzie pompy będę musiał założyć 5559XS :D
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: spec »

Zamieszanie z tym jest spore... Sam już nie wiem. Kupię z większym numerem w razie czego. Ponoć są też dwa różne napinacze paska - wyższy i niższy - ktoś o tym słyszał?
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Rozrząd - wymiana, części

Post autor: igi84 »

Hmm pierwsze słyszę o takim wyższym/niższym napinaczu, przynajmniej AHF ASV mają takie same ATD zaś ma większą, może o to chodzi. A co do artykułu który podałeś, nie spotkałem się z plastikowym napinaczem paska rozrządu, dobrze wiedzieć że można mocniejszy pasek wcisnąć :D
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 18:19 przez igi84, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ