pytalem dzisiaj o cene przepływomierza i powiedzieli mi za regenerowany 290 zl a za nowke sztuke nie smigana 600zl zastanawiam sie czy wyczyszczenie by cos nie pomoglo
[ Dodano: 2010-03-03, 19:54 ] a co do tego co kolega kamil pisze ze kierownice moze staja w jednym miejscu to raczej nie mozliwe bo by przladowal a idac dalej przeszedł by tryb awaryjny, jeszcze dzisiaj sprawdzalem czy tam ten regulator dziala i owszem wszystko gra po uruchomieniu silnika natychmiast sie turbina sie otwiera i pozostaje tak dopiero po gwałtownym dołożeniu gazu i zwiększeniu obr zawór cofa sie czyli sterowanie chyba ok
moze to cos ze zmienna geometria turbiny.... bo chyba to jest po to zeby dobrze szedl juz od niskich obrotow... u siebie mialem nieco inne objawy ale jak na razie samo przedmuchanie turbo wystarczylo..jak objawy wroca to wyczyszcze turbo tym preparatem co sie go wpuszcza przez filtr powietrza albo dodaje cos do paliwa podobno skutkuje
600 zl? nie wiem jak do arl ale u mnie do 110 oryginal bosch 360 zl. mozesz sprobowac wyczyscic. moze pomoze. napewno gorzej nie zrobi. albo przejedz sie z odlaczona kostka od przeplywki i zobacz czy bedzie poprawa. wtedy komputer bierze wartosc domyslna 550.
Owszem ciegno te przy turbinie moze i chodzi w gore i w dol ale ciekawe czy kierwonice w turbinie chodza tak samo. bo moze byc tak ze tym ciegnem przy skladaniu mechanik nie trafil w taki wieniec ktory steruje tymi kierowniczkami i z zewnatrz wydaje sie ze sterowanie jest w porzadku.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
probowalem wczoraj jechac z odłączoną przeplywka i fatalnie chyba nawet jeszcze gorzej ale mimo wszysto sprobuje jeszcze raz, cena przeplywomierza mnie powalila, ja ogolnie odnosze takie wrazenie jakby turbo dzialalo z jakims opoznieniem bo do pewnych obr silnik wydaje taki dzwiek jak wczesniej jak mi turbo przladowalo i jechal bez, zuwazylem również ze np jak powoli podnosze obr i tak przy 1900 obr nie dodaje juz wiecej gazu silnik po chwili zwieksza obroty do jakis 2700 odnosze wrazenie jakby wtedy turbo zaczynalo dmuchac. A i jeszcze jedno mam problem z tym autkiem od samego poczatku z odpalaniem po postoju wszystko ma niby grac a nie pali ladnie musze pokrecic troche po czym zaczyna lapac przerywa szarpie wywali chmure z rury i chodzi ok, synchronizacja wzorowo cofanie paliwa wykluczone swiece grzeja a on foch ale nie wiem czy to ma cos wspolnego z obecnym problemem.
na logach zrobionych przez Ciebie ewidentnie widac ze przeplywka zle mierzy. sprobuj przeczyscic i zrobic jeszcze raz.
[ Dodano: 2010-03-03, 22:07 ] Jeszcze pozostaje zajwyzej zaworek N75. taki do ktorego wchodza cienkie przewody podcisnieniowe. Cos mi sie teraz wydaje jeszcze po logach ze on zle wysterowuje calą turbiną. powinien odpuscic podcisnienie duzo wczesniej a odpuszcza dopiero przy okolo 2500. I to bedzie to. musisz podmienic tez zaworek i bedzie sprawa z turbo rozwiazana. jak nie wiesz gdzie on sie znajduje to musisz sprawdzic gdzie idzie wezyk ten od turbiny. jak juz go znajdziesz to mozesz na probe podmienic ten zaworek z drugim ktory jest obok i ktory zasterowuje EGR. do tych obu zaworków wchodzi kostka z dwoma pinami jakbys nie mogl znalezc.
diagnostyka VAG, elektromechanika samochodowa
VAG i inne...
podmieniałem dzisiaj jeszcze przepływomierz z sharana szwagra tyle ze o całkiem innych numerach ale efekt był taki ze auto zaczęło przyspieszać od ponad 3 tys, mając swój przepływomierz w znikomy sposób go przeczyściłem bo się do tego nie przygotowałem za bardzo ale mimo to mam odczucie jakiejś poprawy, mam pytanie do was czy numery przepływomierza są na tym wkładzie czy na obudowie czy gdzie ich szukać?