[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
s
sagon
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 10 sie 2013, 19:59
Auto: toledo 1l
Model: afn +++
Lokalizacja: Stąporków

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: sagon »

vwir pisze:Wystarczy, że robiłeś już burdel na forum ibizy (razem z muszka.d).


Dzięki temu burdelowi muszka zaczął poważniej traktować swoich potencjalnych klientów :-) .Wszyscy potrafią tylko recenzować,włącznie z tobą.
Rozumiem,że tobie by wisiało,czy kupisz wtryski z dobrze ustawionymi ciśnieniami,czy też nie.
Jak cię stać na wydanie powiedzmy ponad klocka za 216tki na boschu z kompletnie rozjechanymi ciśnieniami,to twoja sprawa.Moim zdaniem naświetlanie takich przekrętów wychodzi chyba na dobre wszystkim.
Ja już abstrahuję od tego,żeby ktoś sam we własnym zakresie zrobił sobie porządne wtryski :lol: .

vwir pisze:Jeśli masz coś do mnie to zapraszam na pw


Jeżeli już coś,to tylko jedno,za dużo czytasz,za mało robisz.
Teraz o sprzęgle w temacie sprzęgieł i tego się trzymajmy.Wiemy,że zwolennikiem wyważania sprzęgieł nie jesteś,zabielania powierzchni styku koła z tarczą pewnie też nie polecasz.
A co powiesz na taką sytuację,gość wymienił sprzęgło na nowe i niestety się ślizgało,ale koła nie ruszał.Oczywiście moc pod 200 koni.Po wyjęciu koła i pewnym zabiegom przy tymże zamachu uślizgi ustały.

Ja piszę,że w pewne zabiegi warto zainwestować,niektóre są nawet wymagane,a jak kto zrobi osobiście mi lotto :-P .Macie prawo do własnego zdania i nikt nikomu tego prawa nie odbiera.
Tyle tylko,że dzięki twojej wiedzy,doświadczeniu ci,którzy by chcieli coś poprawić,już nie chcą.
Jednakże idąc w większe moce zawsze "warto pobawić się" z zamachem.
Na ori dwumasowym sprzęgle robiłem ponad 190 koni i jakoś się nie ślizgał,był rozwalony,ale sprzęgło swoją robotę robiło.
Wiesz pewnie,że sprzęgło w takim starym 1z,ale nie tylko,jest tym samym sprzęgłem,które kupujemy jako sprzęgło od g60-3000 332 001 sachs.
Zestaw sprzęgła od g60 ma z kolei taki sam docisk jak sprzęgło od vr6-3082 231 031 sachs.
Czyli wniosek nasuwa się sam,kupujesz używane sprzęgło od 1z,albo t4,ja wyrywam takie w cenie złomu po powiedzmy 50-100 zeta za komplet,nabijasz na tarczę nowe okładziny,tłumiki drgań te tarcze mają dziewicze,obrabiasz zamach i masz sprzęgło na 200 koni za powiedzmy max 300 zeta.Podczas gdy,za samo nowe sprzęgło trzeba dać około 400 złotówek.
To identycznie,jak zrobić sobie samemu wtryski,trzeba tylko chcieć i pojęcie mieć.
Tylko,kto o czymś takim słyszał,komu by się chciało ;-)
Wiesz też pewnie,że większość obecnie kupowanych sprzęgieł do naszych tdi,nowych rzecz jasna,to zestawy po regeneracjach w których wykorzystuje się większość elementów ze starych zestawów.
Kiedyś kolega kupił w dużym motoryzacyjnym sklepie takie oto sprzęgło do g60/1z/t4 2.4d itd

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f2d135f3a47fe6a.html

Zanim zaczniesz krytykować czyjeś nabyte w trakcie wielu lat modzenia tdi "pomysły" na ulepszenie tego i owego,sam trochę więcej pokombinuj,bo kupienie 216tek i oddanie auta tunerowi na czipkę,to ... .
Pozdrawiam i więcej praktyki,a mniej teorii na przyszłość ;-) .

Chcesz podyskutować o zawiłościach tuningu tdi,jakichś pomysłach,patentach,ulepszeniach to zapraszam.Czy to o sprzęgłach,pompach wtryskowych,skrzyniach biegów,hamulcach,turbinach i całej reszcie jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam i bez spiny.
Pompa 10/11,230fb 220/340bar,wałek sdi,bv43/43a,g60,fmic,przedłużona skrzynia,swap hebli tył s3 256mm ,przód 288mm,2../4.. przy zaledwie 4.25v.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: Roxon40 »

Proponuję abyście obaj się już uspokoili i zaczęli trzymać się tematu. Forum jest od tego żeby podzielić się wiedzą a nie najeżdżać jeden na drugiego. Jeden zrobi tak, inny zrobi inaczej, ale każda wiedza i doświadczenie się przydaje.
Wycieczki personalne, oraz inne sprawy nie związane z tematem poruszajcie na PW, a tym czasem trzymamy się tematu.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
M
MajorSkipper
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2015, 12:36

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: MajorSkipper »

Panowie, pomóżcie. Po przekopaniu wielu wątków nt. zmiany dwumasy na zamach udałem się na szrot i dorwałem koło zamachowe od Audi A4 B5 1.9 TDI 90 KM. Sprzedawca zarzeka się że jest to z silnika 1Z. Nie mam 100% pewności gdyż na zamachu nie ma żadnych numerów fabrycznych (tego pożądanego ... ... 273C) i mimo że nie jest to jakaś zawrotna kwota (wołają 100 zł) nie chcę się wpakować z felernym elementem. Tu pojawia się moje pytanie: czy zamach z silników AHU i AHH (także 90 koni) jest identyczny jak z 1Z ? Omawiane koło wygląda tak: http://olx.pl/oferta/kolo-zamachowe-jed ... 6KLl1.html , jeśli link się nie otwiera to postaram się dodać zdjęcia. Na kole z linku także nie widać żadnych numerów. Co powiecie panowie ? Pchać się w to ? Oczywiście rozmawiamy o przekładce do Toledo II ASV 110 KM
Ostatnio zmieniony 26 lut 2015, 13:04 przez MajorSkipper, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: irocket »

Silniki wzdłużne (a taki chyba w A4 jest) miały inne zamachy i inne rozruszniki. Także jak będziesz szukał od 1Z to od Golfa III lub Toledo 1L
Obrazek
M
MajorSkipper
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2015, 12:36

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: MajorSkipper »

Czyli nie ma się co pchać w Audi, dzięki wielkie ! Może mają jakiegoś golfa na stanie :-)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

Musi być od poprzecznego silnika. Więc A4 i passat odpadają. Powód jest prosty - mają wieniec rozrusznika od drugiej strony koła zamachowego. Patrz, żeby koło miało wieniec po tej samej stronie, co powierzchnię cierną sprzęgła. Nie musi to być 1Z, równie dobrze może być to na przykład fabia 1.9TDI (silnik o oznaczeniu ATD). Przynajmniej wtedy będzie z 10 lat młodsze niż z 1Z ;)
M
MajorSkipper
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2015, 12:36

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: MajorSkipper »

Panowie, a koło zamachowe takie ? http://allegro.pl/audi-a3-97-r-kolo-zam ... source=mlt Podejdzie ? To z silników ALH i AGR, kod części taki jak w aukcji, końcówka na 100% 271F.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

Wiem, że te koła były w 2 wersjach (przynajmniej w 1Z). Wcześniejsze były cięższe i zostały zastąpione właśnie przez 273C. Ja bym nie ryzykował i brał 273C. Nie wiadomo, jak się będzie inne zachowywało.
M
MajorSkipper
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2015, 12:36

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: MajorSkipper »

Okej, czyli dalej szukać 273C, własnie jedno mi sprzątnęli sprzed nosa :-| Pech to pech.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Sprzęgło G60/VR6 + koło zamachowe jednomasowe

Post autor: vwir »

Za 200 można spokojnie znaleźć:

http://allegro.pl/passat-b4-1-9tdi-037- ... 02776.html (B4 ma silnik poprzecznie)
http://allegro.pl/sprzeglo-1-9-tdi-atd- ... 66201.html
http://allegro.pl/sprzeglo-kompletne-ko ... 24298.html (tutaj fajnie, bo dołączył śruby)

W niższej cenie trzeba polować, albo podjechać na szrot.

Tutaj jest tanie, ale wygląda, jakby długo leżało na deszczu:
http://allegro.pl/sprzeglo-docisk-seat- ... 72098.html
ODPOWIEDZ