[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

mario82, dostosuj proszę temat zgodnie z tym -> viewtopic.php?t=2372
A
ADIWWL

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: ADIWWL »

Jeżeli znajomy nie jest tunerem zajmującym się czip tuningiem z dużym doświadczeniem to proponował bym podłączyć komputer z innego tolka bo ja bym obstawiał ze uszkodziliście kompa silnika warto to sprawdzić
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Ale wtedy bedzie pewnie problem z immo i bedzie trzeba przeprowadzic adaptacje nowego sterownika, ale podmianka szybko postawi diagnoze.
m
mario82
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2011, 11:55

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: mario82 »

Witam,
Dzięki za szybkie odpowiedzi. ECU facet podmieniał - jest to samo.
Poprawka do pierwszej wypowiedzi - VAG pokazał kilka błędów z zaworem EGR, ale podobno to nie ma wpływu na zaistniałą sytuację.
Jedyne co nam przychodzi do głowy to czujnik położenia wału(prosiłbym o instruktaż gdzie go znaleźć), i ew. silnik krokowy odpowiadający za podawanie paliwa z pompy na wtryski. Pewnie jutro odkręcimy wtryski i zobaczymy czy podaje paliwo (zgaduję - nie podaje).
Jeśli byłoby coś z immo, to chyba zagadałby chociaż na chwilę, ew. paliłaby się odpowiednia kontrolka przy kręceniu.
Boję się oddać auto do nieznajomego mechanika, bo pewnie będą cuda na kiju i rachunki na 3 tys., a może to coś mniej poważnego. mam nadzieję :-(
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Czujnik polozenia walu? Raczej w tym silniku go nie znajdziesz, ale na rozrzad i klin na wale mozesz zerknac.
Silnik krokowy? Tez raczej nie znajdziesz, wtryski sa napelniane z listwy, a otwierane bezposrednio z ecu, pewnie po drodze sygnalu sa elektro zaworki/przekazniki.

Moze sterownik trzeba zresetowac jakas procedura w vagu? Wydaje mi sie,ze nowy sterownik trzeba zaadaptowac i zgrac z immo, a kazdy sterownik ma inny nr pin (czy jakos tak)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Wtrysków nie musisz wykrecać - odkręć od góry metolowe węże podające do nich paliwo. Przy kręceniu rozrusznikiem ma sie tam wydobywać paliwo.
m
mario82
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2011, 11:55

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: mario82 »

Witam - na elektrodzie zasugerowano mi próbę odpalenia na plaku. No i poszło :) odpalił
W przewodzie paliwo idzie z powietrzem, praktycznie pół na pół. Wstępnie obstawiam przetarty wężyk, jeśli tu nie znajdę przyczyny, będę szukał dalej i pytał o ew inne miejsca usterki.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Sony »

mario82, a miałem to sugerować, bo też tak miałem już że na plaku odpalałem :P No ale nie zmieniałem map, więc ten pomysł wydawał mi się marny, a tu niespodzianka :D No i gra gitara skoro wszystko chodzi :one:
m
mario82
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 14 mar 2011, 11:55

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: mario82 »

Witam,
Wymieniłem zaworek w filtrze oleju i pali od strzała. Zrobiłem ok 50 km, po czym auto osłabło, i nie chciało wejść powyżej 2,5 tys obr na 4 i 5 biegu - prawdopodobnie nadal szło dużo powietrza z paliwem. Dokupiłem dwa węże idące od filtra do pompy, ale narazie nie zakładałem ich tylko poprawiłem opaski na starych(te dwa które dokupiłem nie są przezroczyste i nie będzie widać czy idzie powietrze). Od tej pory wszystko śmiga elegancko.
Dziś rano wgraliśmy jeszcze raz mapy, i jest bajka :)
Cała zaistniała sytuacja była niezłym zbiegiem okoliczności - w chwili zmiany map wystąpiła całkiem inna usterka związana z zapowietrzeniem układu paliwowego.
Dzięki serdeczne wszystkim za pomoc i sugestie.
P.S. Jeśli ktoś z okolicy chciałby "grzebnąć" swoje autko w bardzo dobrej cenie - 500 PLN - (mówię o napisaniu mapy , a nie gotowcu), to zapraszam - przekieruję do kumpla. Polecam chłopaka, naprawdę jest dobry.
d
dziubek6
Forumowicz
Posty: 259
Rejestracja: 18 lip 2010, 23:10
Auto: Toledo
Model: 1.9
Lokalizacja: Warszawa

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: dziubek6 »

mario82 pisze:Witam,
Wymieniłem zaworek w filtrze oleju i


Filtrze paliwa chyba
1.9 AHF
ODPOWIEDZ