[1M] Jaki gwint ?

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: Bartosz_n »

davidlive, eibach zniszczył Ci Bilsteiny B6 ?
wybacz ale jakoś nie mogę w to uwierzyć ...

a niby czemu miały je zniszczyć możesz mi wytłumaczyć ?
bilstein b6 to prawie najwyższa pólka .
nie rozumniem jak progresywna sprężyna może zniszczyć sportowy amortyzator . ?
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: spec »

Eibach pro kit to sprężyny liniowe. Między innymi dlatego można zakładać je do seryjnych amortyzatorów.
W życiu nie uwierzę, że mogły zniszczyć B6.
Może nie miałeś osłon, już leciwe te amortyzatory były albo winny był styl jazdy.
Mam amortyzatory z 99 roku, od 2 lat Eibacha i wszystko chodzi jak w zegarku.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: marek_igor »

Przyczyn zepsutych amortyzatorów może być wiele i nie stawiałbym jednoznacznie na sprężyny.
Podobnie kiedyś przeczytałem na forum, jak ktoś napisał "nie zakładajcie sportowych sprężyn do seryjnych amortyzatorów - ja przez to miałem wypadek i rozbiłem auto"
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: Kitaj »

spec pisze:Eibach pro kit to sprężyny liniowe.


:-? :-?

Napewno sprężyna obniżająca może być sprężyną liniową?
Z tego co czytam o eibachu to wszędzie piszą że to progresywna spreżyna
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: spec »

Na 100% jest to sprężyna o charakterystyce liniowej. Nawet wizualnie to widać - zwoje są równo oddalone od siebie.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: Sony »

http://www.eibach.pl/produkty-sprezyny- ... -m-27.html

A na stronie producent pisze zapewne bajki i się nie zna :)
progresywna konstrukcja sprężyn
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: remiq »

spec pisze:zwoje są równo oddalone od siebie

zwoje są równo oddalone, ale sprężyna nie ma na całej długości jednakowej średnicy i to może dawać lekką charakterystykę progresywną.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: spec »

Kurcze a czytałem na niemieckim forum, że to są sprężyny liniowe. Mój błąd.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: futrosky »

Witam. Dopisze się do tematu ponieważ nie wiem gdzie się dopisać :)
Chce autko na glebe. Ale mam dylemat i nie wiem czym się różni co do czego.
Gwint czy sprężyny sportowe ?
Wiem że gwint się reguluje a sprężyny to już na stałe . A w zime nie chce odśnieżać.
I ile koszt ? Sprężyny z wymianą 1000 zł ale na stałe a gwint ?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Jaki gwint ?

Post autor: Sony »

futrosky, sprężyny z wymianą to możesz mieć już za połowę tego co podałeś. Wszystko jest uzależnione od tego jakie sprężyny i czy nowe/używane. Ja mam Eibach Pro Kit -30 i nie ma tragedii. W zimę za pług raczej nie robiłem. Chociaż na szczęście nie było srogiej zimy w tym roku :P Przyznam jednak, że pewnie bym szurał jakby więcej śniegu spadło.

Ogółem jednak jak masz kasiorę na gwint to śmiało pakuj gwint. Będzie to lepsza opcja, bo masz pełną regulację. Wtedy to Ty decydujesz o wysokości zawieszenia :) Co do ceny gwintu to już zależy od wielu czynników.
ODPOWIEDZ