Strona 3 z 4

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 10 maja 2012, 20:47
autor: DzieX
Roxon40 pisze:To dotyczy chyba ogólnie silnika. Równie dobrze mogę się zapytać czy użytkownicy silnika SR piją piwo


Na pewno więcej niż inni :P

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 10 maja 2012, 20:48
autor: Kitaj
powe88 pisze:Mój Brał na 300km 1l oleju


To napewno był czterosów ? :lol:

Swoją drogą pewnie już pierscionki były do wymiany ;-)

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 10 maja 2012, 21:11
autor: Blade
Roxon40 - z miłą chęcią bym Ci powiedział, ale nie wiem. Przez prawie rok zrobiłem może nim kilkaset kilometrów na bardzo krótkich dystansach. Raz dolałem mu bo było prawie na minimum. A później to już była całkowita wymiana.

Auto trzyma ci obroty równo przerywa czy jakieś inne objawy?


Nie, nie trzyma ich równo. Wkręca się do 5tys, przez moment je trzyma, później wkręca się i czuć, że przyspiesza tak do 5,3tys. po czym opada i zwalnia do 5k, później znów przyspiesza do 5,3 i zwalnia do 5.

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 21 lip 2012, 11:33
autor: nanek4
Może odświeże temat :-D Jako blisko 4letni użytkownik toledo z silnikiem 1.6 sr pomoge rozwiazać problem. Ten silnik kreci się blisko do 6,5tys, jesli tyle nie osiaga znaczy, ze jest cos nie tak. U mnie winny był czujnik halla, znajdujacy sie pod rozrzadem, auto chodziło normalnie jednak kreciło sie do jakis 5,2-5,4 obr. w całym zakresie obrotów bylo jakby z 20% mniej mocy. Mechanicy rozkładali rece, sciagali rozrzad itp. Okazało sie, że ten czujnik nie pracował jak trzeba, załozyłem nowy za jakies 70zł. Auto torpeda takie pierwsze wrazenie!!!drugi bieg 95, naprawde czułem roznice i znowu kreci sie do 6.5tys!!!Po czym po 2-3tys km znowu to samo wiec kupiłem orginalny czujnik za 220zł chyba jakos tak i spokoj do dziś. Zaznaczam, ze auto na uszkodzonym chodzi normalnie dlatego mało kto szuka dziury w całym, tłumaczać sobie, ze to tylko 1.6 lub przyzwyczajenie. Mam nadzieje, ze komus te informacje sie przydadza.

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 24 lip 2012, 21:42
autor: Blade
nanek4 - dzięki za konstruktywną podpowiedź, pod komputerem wypluło, że mam uszkodzony czujnik położenia rozrządu jedynie, aby go wymienić trzeba rozpruć cały rozrząd, z czujnikiem halla jest podobnie? Czy można go wymienić nie ingerując w rozrząd? Gdyby sprawdziły się Twoje słowa, to miałbym duet z tymi czujnikami :->

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 25 lip 2012, 21:35
autor: nanek4
Z tego co mowił mi moj mechanik to bez sciagania paska sie nie obejdzie. U mnie sytuacja wygladała podobnie, wywalało bład i auto kreciło sie nisko. Zresztą z tego co zauwazyłem czesta usterka w vw, audi, seatach...mnie też ktoś naprowadził na jakimś forum i okazało sie trafnie ;-)

[ Dodano: 2012-07-25, 21:37 ]
Ps. Tez wymieniałem dwa czujniki halla, jeden przy rozrzadzie a drugi pod filtrem oleju, ale w duzych odstepach czasowych.

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 26 lip 2012, 19:40
autor: profesor1988
Witam !
U mnie ten sam objaw co u kolegi nanek4 identyczna sytuacja. Oczywiście po wymianie czujnika halla wszystko ustąpiło. Tylko że u mnie pojawiał się błąd tego czujnika. Mam jeszcze problem z falującymi obrotami i nie mam pojęcia co to może być. nie mieliście czasem tak

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 29 lip 2012, 08:43
autor: nanek4
W tym silniku temat falujacych obr to temat rzeka. Mi skacza tak 20-30 obr tyle pokazywało na kompie, ale nie przeszkadza mi to bo prawie tego nie czuć. Ogolnie wiele nie mozna zrobić, ten typ tak ma, czyszczenie przepustnicy cos tam daje, ale idealnie nadal nie jest.

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 28 maja 2013, 22:21
autor: Blade
Odświeżę temat, jeśli ktoś posiada komputer w tym modelu to w jakim zakresie obrotów wskazuje mu najmniejsze zużycie paliwa?

PS. Co do powyższych postów, to po wymianie czujnika halla silnik kręci się normalnie do 6.5 tys.

Pytanie do użytkowników 1.6 SR

: 28 maja 2013, 22:26
autor: kebziu
wg mnie tak coś koło 80- 90 km/h czyli troche poniżej 3 tyś...schodzi poniżej 7 na chwilowym.