[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: maniekmc »

zajmował, a o co Ci chodzi?
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

W tylnej osi jest ten problem, że tłoczek często się kopie przez mocniejsze zaciskanie ręcznego i nie da się 'siłowniczka' w tłoczek schować, bo gwint go blokuje wewnątrz...
Skoro klocki już masz z jednej strony zużyte total to musisz wymienić cały tył - sprawa oczywista. A tarcze w jakim masz stanie ? Mam nadzieję że nie bawiłeś się w toczenie tarcz na tokarce, bo to by poniekąd tłumaczyło tak szybkie zużycie. Albo po prostu za często hamulca używasz :D Dziwna sprawa skoro na jednym kole jest 5mm a na drugim prawie 0 :/ Coś Ci nierówno łapią czy jak...
m
mlody
Forumowicz
Posty: 376
Rejestracja: 01 kwie 2009, 10:15

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: mlody »

od kąd go kupilem jeszcze nigdy nie wymienialem tarczy czy klocków. a recznego uzywam tylko jak na postoju i to tez nie zawsze bo czasem wole go na biegu zostawic...
chodzi o wymiane kompletu w tylnej osi
Był: Seat Toledo 1M 1,9 Tdi AGR
Jest: Opel Astra H 1,9 CDTI Z19DTH
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Tomas »

ja miałem to samo. Jak zaciągnąłem hamulec ręczny, to jedna strona nie odbijała i u mnie była przyrdzewiała linka hamulcowa. Koszt wymiany 53zł za komplet 2 linek + 4pak złotego trunku dla kumpla :D
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
sobieraj10
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 gru 2008, 14:15

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: sobieraj10 »

U mnie był podobny objaw jaK u kolegi Tomasa, czyli byla prerdzewiala linka hamulcowa i wymiana jej załatwiła sprawe ;-)
s
servicemen
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 25 cze 2008, 18:11

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: servicemen »

Chciałbym się podzielić informacjami na temat moich odczuć po wymianie klocków.Jeździłem na komplecie ATE przód i tył tarcze+klocki a ponieważ klocki się zużyły założyłem do tyłu ATE a na przód TEXTAR.Zrobiłem na tym zestawie kilkanaście tyś. I niestety Textar potrafi popiskiwać i brudzi felgę więc u mnie te klocki "lecą z dysku" przy kolejnej wymianie znów założę ATE.Różnicy w hamowaniu nie zauważyłem.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Szymek08 »

jam mam załozone na przedniej osi Tarcze ATE PowerDisc + klocki ATE nie pamietam jakie. Zestawik zakupilem jakies poł roku temu na Allegro i jak narazie jestem bardzo zadowolony, zadnych piskow i nic takiego. Toledo hamuje o niebo lepiej i nie jest to tylko moje subiektywne odczucie ale po porownaniu z toledo kolegi na seryjnym komplecie wypadaja bardzo dobrze (powiem wiecej nie ma czego porównywać) A chamowanie ze 180 km/h do 0 poprostu bajka(staje "prawie w miejscu" testowane na pasie startowym pilskiego lotniska - a testowalem na lotnisku bo mieszkam jakis 1km od niego . Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniekmc
Forumowicz
Posty: 844
Rejestracja: 19 maja 2008, 15:02

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: maniekmc »

Nie odbijają ci od razu cylinderki w zaciskach i dlatego masz ten warkot- warto się temu przyjrzeć, bo pewnie są już dojechane.
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
Tomas
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 10 lip 2008, 11:29

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Tomas »

A nie dzieje Ci się to czasem jak jedziesz w deszczu? Ja miałem prawie identyczne objawy, tylko że działo mi się to właśnie w deszczu lub kiedy jezdnia była mokra. Okazało się, że to była wina czujnika ABS. Jakieś zwarcie dostawał od wilgoci czy coś. Po wymianie wszystko ustało. Jeżeli to czujnik (co jest bardzo prawdopodobne), to musisz podpiąć autko pod komputer i sprawdzić. Powinien być w pamięci zapisany kod błędu i będziesz wiedział o które konkretnie koło chodzi.
Taki czujnik to wydatek w granicach 80zł
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Awatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
Posty: 1359
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:54
Auto: inne
Model: inny
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Lucas »

Takie zgrzytanie to tak jakby właśnie ABS działał chyba.
Więc może jakiś kabelek coś nie styka przy czujniku, albo może sam czujnik ABS jest właśnie walnięty.
ODPOWIEDZ