[1M] Dawka paliwa

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Dawka paliwa

Post autor: vwir »

Jedź do kogoś, kto to ogarnie softem. Miałem w swoim AHF wgrany soft z ALH i kopcił na zimnym silniku. Mapa jest generalnie taka sama, ale wtryski sa sterowane innymi napięciami.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Dawka paliwa

Post autor: kornat »

Dawkę powinna być około 3,8. Po zmianie w ALH na AHF będziesz miał większą dawkę (niższa wartość) to może kopcić to zmniejszysz do ok 3,6
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Dawka paliwa

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:ale wtryski sa sterowane innymi napięciami.


Ciśnieniami?

kornat pisze:Po zmianie w ALH na AHF będziesz miał większą dawkę (niższa wartość)


Jak dla mnie będzie niższa, bliżej 5, ale tak jak napisałeś 3.6 powinno być ok.
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Dawka paliwa

Post autor: vwir »

szymekgd pisze:
vwir pisze:ale wtryski sa sterowane innymi napięciami.


Ciśnieniami?



Napięciami. Z powodu innej średnicy otworka inne podaje się napięcie. Większe w przypadku ALH.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Dawka paliwa

Post autor: szymekgd »

vwir, masz na myśli napięcie ustalającą dawkę paliwa na nastawniku?
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Dawka paliwa

Post autor: vwir »

Nie powiem Ci szczegółów, bo to info od tunera. Nie wiem, o które dokładnie napięcia chodziło. Ogarniał mi kopcenie silnika na zimnym i okazało się, że miałem wgrany soft z ALH (ktoś próbował poprawić odpalanie na ciepłym silniku). Po wrzuceniu softa z AHF kopcenie ustało.
Awatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
Posty: 674
Rejestracja: 30 mar 2012, 19:10
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ALH+
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

[1M] Dawka paliwa

Post autor: kuzio »

No ok, wielkie dzięki to jak pojadę na zmianę wtrysków to dawka 3.6 a kąt 49-53. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce :-P
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=622 ... sc&start=0
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Dawka paliwa

Post autor: igi84 »

A ja mam pytanko z innej beczki ale o tym samym czyli dawce paliwa. Mianowicie zastanawiam się nad wymianą pompy wtryskowej na 11, koszt ok 600-1000 więc znalazłem coś takiego tzw "tłoczkorozdzielacz"
http://www.ebay.pl/itm/Pumpenkopf-11mm- ... 3f1d3044d3

Co sądzicie o takiej modyfikacji pompy czy raczej lepiej ją wymienić??
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Dawka paliwa

Post autor: kornat »

Jako że pompy 11 mają już swoje lata więc lepszą opcją będzie zrobić taką modyfikację.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Dawka paliwa

Post autor: szymekgd »

igi84, wejdź na forum paska - spece od pomp lub golfa - handlują tłokorozdzielaczami, np. od renówki, ale z tego co czytałem tłokorozdzielacz to nie wszystko, potrzeba odpowiedniej fali w pompie i ustawienia cisnienia.
Podpytaj kolegę Scyzor o namiary, kupił właśnie taka hybrydę.
Michal
ODPOWIEDZ